Annons:
Etikettpälsvård
Läst 5543 ggr
Catta-
3/14/13, 5:06 PM

Halsband

Ni som har utställningsklippt pudel. Vad har ni för halsband som inte tovar pälsen?

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Annons:
Amandla
3/14/13, 5:23 PM
#1

Jag kopierar mitt svar ur en annan tråd: Båda mina har halsband som sätts ihop med kopplet i ringarna, jag vill inte att de har halsband på sig när de är lösa (ex i skogen) för risken finns att de fastnar. Om någon undrar: tänk att halsbandet är ett band som går att lägga platt, och det har en ring i var ände. 

Pixie har ett sidenklätt smalt halsband, de finns att beställa lite varstans (hos folk som syr själva, inte de vanliga webshopparna). Albin har ju inte utställningsfrisyr men ändå en hel del päls i nacken, hans halsband har jag sytt själv. Det är 2½ cm brett och fodrat med bävernylon, alla skarvar är insydda, det har inte skavt i pälsen alls.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Zelda12
3/14/13, 5:51 PM
#2

Jag har köpt ett jättemjukt och smalt halsband i renkalvskinn hos elfva design, googla så hittar du hemsidan. Hon specialsyr pudelhalsband, såna som amandla beskriver.

Mvh Amanda
SE*Odd I's

www.oddis.se


Ketang
3/14/13, 7:21 PM
#3

Päls mot päls sliter minst. Många pudel ägare köper en gammal mink hatt eller liknande och syr själva en tunnel av pälsen som dom drar halsbandet igenom. Ju smalare desto mindre slitage. Precis som #1 är det vanligast att man har en smal länk som man knäpper ihop utan stryp funktionen.

[Forest]
3/14/13, 7:53 PM
#4

Jag kör med minkhalsband än på Enja då jag tycker det är mjukt o skönt. 150kr med ringar i ändarna som jag knäpper kopplet i, om ni kollar bland länkarna så finns hennes hemsida där Morrhåret jag vet inte om det är dyrare då mitt är ett par år gammalt, hon syr efter beställning o smak 🙂
Donna har vi ett rundsytt halsband halvstryp som är så stort att det blir som fast halsband, var betydligt dyrare men husse köpte det utan att matte la sig i 😎

Amandla
3/14/13, 7:58 PM
#5

Om man hittar ett halvstryphalsband med kedja på så kan man klippa bort kedjan på det och sen knäppa fast kopplet i ringarna. Jag bad om hjälp med det i en djuraffär, karln som stod där såg stark ut 😃och det är inte jag. Jag fick lite lustiga blickar, vilja förstöra ett nytt halsband?! 😮 Såklart jag förklarade, men njae de förstod inte riktigt tror jag.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
3/14/13, 8:02 PM
#6

5 hahah 😉

Annons:
Catta-
3/14/13, 8:28 PM
#7

Tack för alla svar 🙂

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Upp till toppen
Annons: