Annons:
Etiketterkurserträffar
Läst 3324 ggr
Lizaludda
2013-03-12 10:46

Pudelpromenader i Stockholm

Andra söndagen i månaden träffas pudlar och deras ägare på Hundön Drottningholm. Jag som heter Elizabeth Olausson har själv i många år åkt regelbundet med mina hundar hit för att de ska få möjlighet att springa fritt och möta andra hundar. Träffat många trevliga hundar och hundägare under åren. Eftersom jag själv åker hit med mina hundar och att det blir extra trevligt när pudlar träffas kom jag på att pudelpromenader här måste jag prova. Jag åker nu själv ut andra söndagen i månaden och hoppas på att andra pudleägare också tycker det skulle vara trevligt att träffas.

Nästa träff är den 12 april 2013 klockan 11.00

Sms mig så vet att ni kommer på 070 7346000

Bra att sms för är det dåligt väder är det bra att veta om någon kommer. Får jag inga sms så ställer jag in om vädret inte är bra.

Har man hört av sig till mig väntar jag vid parkeringen annars träffas man inne på Hundön.

Vägbeskrivning

Kör mot Drottningholm. När ni passerat slottet sväng då in första vänster på den stora parkeringsplatsen.

Här kan hundarna vara lösa men man måste ha uppsikt på sin hund.

Ta gärna med fika.

Titta in på min Blogg för att se bilder

Annons:
[Forest]
2013-03-12 12:16
#1

Hoppas på ni blir ett trevligt  pudelgäng som får denna härliga promenad 👍Bjud gärna på lite bilden från promenaden o skriv hur det gick mm

 Tyvärr bor vi långt ifrån för att hänga på denna promenad 😕

Lizaludda
2013-03-17 23:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Vi hade en prmenad förra söndagen och nästa promenad kommer att vara den 14 april kl 11.00. På min webbsida Svenska Hunduppfödare kommer det att finnas information om vad som händer.

Lizaludda
2013-04-22 00:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Fint väder den 14 april.

Catta-
2013-04-24 22:07
#4

Följer gärna med när Luna har blivit lite äldre :)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Lizaludda
2013-04-24 23:08
#5

Hur gammal är Luna? och var bor du?

Hälsningar Elizabeth

Lizaludda
2013-04-24 23:10
#6

Nästa pudelträff är den 12 maj kl 11.00

se information på min webbsida Svenska Hunduppfödare

Annons:
Catta-
2013-04-25 07:32
#7

Hon är 4 månader. Bor i Nyköping

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

TjockaBerta
2013-04-26 10:19
#8

Om jag är hemma då kommer jag på promenaden den 12. Jag får ge hundöarna en chans till. Det brukar dessutom vara lättare  med hundmöten när man går i flock. 

OT - läste någonstans att du skrev om hur pudlarna blev vitare med tiden, en gen (?).

>>>Malum domesticum<<<

Lizaludda
2013-04-26 16:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Det stämmer grå och vita pudlar att föds mörka och ljusnar för att de har en bleknande gen. Det kan också svarta bruna och aprikos ha och det är därför de bleknar. Svarta pudlar har ibland helt mist sin svarta färg när de är 4-5 år. En svart brun och aprikos pudel behåller sin färg om det inte har någon blekande gen. Men vita och grå ska ha det för att få sin ljusa färg. Något att tänka på när man parar vilka färger som ligger bakom. Här är Teddy helbror till Milou. Han är två år på bilden och vit.

Lizaludda
2013-04-26 16:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Här är Milou 9 veckor

Upp till toppen
Annons: