Annons:
Etiketterdagens-trådgratulationerhälsningarpresentationer
Läst 1952 ggr
Amandla
2013-03-05 14:15

Tisdag 5 mars

Hur har ni och era pudlar det idag? Jag ska bada Pixie idag, det har gått lite mer än tre veckor sen senast och hon behöver badas var fjortonde dag för att slippa tova alltför mycket.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Sjöstjärna
2013-03-05 14:20
#1

Här har jag en storpudelkille som ska bada nästa vecka, fast jag önskar det var denna veckan för han luktar inte gott om benen. 😮 Jag inbillar mig att hans urin stinker värre än vanligt när det har varit löpperiod i närområdet och det har det varit nu i 5-6 vekcor. Ser fram emot nästa bad, då blir det närgånget soffmys igen.😞

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Amandla
2013-03-05 14:33
#2

Så kan det säkert vara, han får nog hormonpåslag kan jag tänka mig. Fantiserar bara, men visst låter det bra 😃(tillägger att vi känner varandra, jag och Sjöstjärna). Varför kan du inte bada honom redan nu? Eller bara benen?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Sjöstjärna
2013-03-05 14:45
#3

Ja, jag har också tänkte i de banorna att han luktar mer för att locka tikarna.

Vi är inte så bra på bad, pudlingen och jag…😞 Har gjort det några gånger men det är cirkus varje gång. Jag lämnar ju bort honom för bad och klipp en gång i månaden och han och frissan trivs så himla bra med varandra, hon är bestämd och effektiv med hur mycket pudelerfarenhet som helst och i jämförelse är jag en enda stor röra när jag försöker bada honom. Alltså låter jag bli om det inte är av nöden tvunget. 😉Och så illa är det inte än.😇

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Amandla
2013-03-05 14:56
#4

Aha, jag trodde du fixade honom själv. Förstår att det är bra mycket mer jobb med en storpudel än med mina små.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Neela
2013-03-05 18:02
#5

Sune och jag har varit ute på långpromenad i solen. Tyvärr var han helt ofokuserad och en plåga att gå med idag men solen värmde skönt i alla fall😉

Sen gick vi förbi mitt jobb ovh smet in en stund. Jobbar på äldreboende och dom älskar honom där. Han är himla duktig, sätter sig och gosar med dom och är så fin med dom äldre. En terapihund in the making?!

Amandla
2013-03-05 18:26
#6

Låter precis som om Sune är lovande material! Terapihundar behövs 😍


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Neela
2013-03-05 18:34
#7

JA verkligen. Det är roligt att se hur vissa lyser upp och börjar prata sådär gulligulligt med honom.

Ska bara få ordning på honom ute, vi har kommit långt men har en bit kvar. Extra långt idag känns det som, hu så vårkänslorna påverkar en ung hjärna!

Det är rätt hårda krav på terapihundar men förhoppningsvis så kan han bli det i framtiden. Märks att han gillar det och det är ett bra hundjobb för en social hund :)

Amandla
2013-03-05 18:38
#8

Kul, låt oss veta hur det går 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Sjöstjärna
2013-03-05 19:49
#9

Vårkänslorna påverkar inte bara unga hjärnor kan jag meddela, även 6-åriga pudelhjärnor blir bångstyriga när solen skiner och temperaturen stiger.😉

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Neela
2013-03-05 20:19
#10

Skönt att inte bara min fjant påverkas. Gaah, idag var han billig…

Upp till toppen
Annons: