Annons:
Etiketterhälsasjukdomarolycksförebyggande
Läst 2378 ggr
kantarellstuvning
3/3/13, 2:54 PM

Stela bakben

Senaste halvåret har jag uppmärksammat att min pudeltik på snart 10år är lite stel i bakbenen. Hon är pigg och glad, markerar ingen smärta. Men ibland när hon hoppar över stock och sten i skogen hänger inte bakbenen med och hon "fastnar" halvvägs, med frambenen på andra sidan stocken medans bakbenen är kvar på andra! Tokigt…

Tränar och tävlar i agility och märker ingeting på henne där, tvärtom, hon älskar att träna! Lika pigg när det kommer till att träna tricks, och gör det smidigt. Likadant är spårning i skogen lika kul som alltid! Promenader osv.

Beror det på vädret? Det är ju kallt på vintern, känner mig själv stel ibland. Men jag är lite orolig att det beror på åldern, min hund ska ju bli minst 100år gammal… 

Finns det något man kan göra? Har inga problem att åka till veterinären, men kan man prova med glukosaminer i tuggtablett form och se om det hjälper? Eftersom att hon inte markerar smärta, är pigg och glad och älskar att träna agility så känns det mest som det beror på åldern, stel blir man med ålder.

Ge mig gärna tips på hur jag kan hjälpa min hund att behålla rörligheten!! :)

Tack! Sara

Annons:
Amandla
3/3/13, 4:49 PM
#1

Gå till veterinären först och kolla upp hunden, det finns andra besvär som kan ge liknande symptom ex ryggbesvär. Återkom gärna och berätta om vad ni kom fram till! Det kan ju finnas andra tillskott man kan ge om inte glukosamin skulle rekommenderas av vetten.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Upp till toppen
Annons: