Annons:
Etiketterkurserträffar
Läst 3947 ggr
[Teddies matte]
2/24/13, 7:21 PM

Klippkurser i Umeå?

Någon som känner till om det finns några kurser i utställningsklippning av Pudel, i Umeå?

Annons:
Amandla
2/24/13, 8:05 PM
#1

Som av en händelse 😉 ser jag att det ska vara en kurs i Umeå i mars: http://www.pudelklubben.se/norra/ai1ec_event/kurs-utstallningsklippning/?instance_id=

Reija är jätteduktig både på att klippa och förklara hur man ska klippa och varför, jag har gått för henne (och Sofia Nandrup) två gånger och lärde mig jättemycket. Jag kan verkligen rekommendera henne.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Teddies matte]
2/24/13, 8:07 PM
#2

#1 Åh, vet du om såna här kurser ordnas ofta eller bara nån gång om året?

Bor själv i Finland och skulle gärna gå på sommaren när jag har större möjligheter att resa, skall iallafall kolla in detta och se ifall det vore en möjlighet, tack!

Amandla
2/24/13, 8:13 PM
#3

Det varierar väldigt, det är det enda jag törs uttala mig om. Men när jag själv anordnar olika slags aktiviteter för pudelklubben (är ombud) att det ska vara under en period när det inte är så mycket annat som drar som utställningar till exempel. Under sommaren är det utställningar varenda helg på flera orter i landet och då kan det vara svårt att få en kurs att gå ihop. Dessutom är oftast klippinstruktören själv hundutställare och kan vara uppbokad många helger.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Zelda12
2/24/13, 9:18 PM
#4

Vad lustigt att den här frågan kom upp just nu, en kompis som bor i Umeå får hem sin valp i morgon (min tiks kullbror) och hon tänkte gå klippkurs så vi pratade om det idag!:) Vet ni någon som klipper till utställning i Umeå? Mvh Amanda (som bara har läst här hittills, presentation kommer:))

Mvh Amanda
SE*Odd I's

www.oddis.se


[Nalle-]
2/25/13, 4:41 PM
#5

De håller ibland i Umeå via pudelklubben (norra avdelningen), men vet inte hur ofta det brukar bli. Kollade lite och såg att det hölls en i mars även förra året.

[Teddies matte]
2/25/13, 4:42 PM
#6

#5 Kontaktade någon från Pudelklubben i Umeå och det verkar som de vanligen bara håller dessa 1 gång per år. Så synd!

Annons:
[Nalle-]
2/25/13, 5:03 PM
#7

Vad tråkigt!

Upp till toppen
Annons: