Annons:
Etiketterhälsasjukdomarolycksförebyggande
Läst 2519 ggr
SannaN92
2/15/13, 7:36 PM

Hjälp tack :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min pudel Alfons har på senaste tiden fått "häng" under hakan, ingen knöl bara blivit hud som hänger. Har ni varit med om detta tidigare, kommer det med åldern?

Annons:
[Forest]
2/15/13, 11:40 PM
#1

Inte sett det innan så ingen aning, jag träffar en del äldre pudlar 10-14 år ingen av dom har gäddhäng. Har du kollat detta med vetrinären det jag kom på så här kan vara nån muskel som är förslappad som gått sönder eller slapp. Det är det jag kom på nu men jag hade någ kollat upp detta eftersom jag aldrig sett detta på hund. Hur gammal är din hund?

Amandla
2/15/13, 11:46 PM
#2

Ingen vätska i heller? Det ser konstigt ut, det är allt jag kan säga.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2/15/13, 11:48 PM
#3

Kom på en fråga har han haft detta länge?

SannaN92
2/16/13, 12:07 AM
#4

Han är fem år, alltid varit frisk men född med underbett. Vad jag kan känna så är det slapp hud som bara hänger ingen vätska eller liknande. Det är dem senaste veckornas det har sett så här hemskt ut, började smått i januari och nu under februari har huden börjat hänga kraftigt. Jag jobbar ofta och är inte hemma så ofta hos föräldrarna så jag märkte en kraftig skillnad och är givetvis orolig. Har tid hos veterinär den 28:e men vill såklart kolla upp det hela lite mer nu. Sophie det du nämner om muskeln låter sannolikt men ovanligt.

[Forest]
2/16/13, 12:12 AM
#5

4 jag kom o tänka på just det eftersom jag sett detta på tvn men då var det på människor och de var inga  gammla (gissar på 40-45) inte fått blodpropp eller något sånt utan muskel som lixom släppt om jag fatta det rätt, det gjorde iaf att de fick gäddhäng. Det kan man lösa på oss de fick göra nån skönhetsopration, o sånt gör man oxå på hundar.

Han är bara 5 år o det är verkligen ingen ålder på pudel 😉

Upp till toppen
Annons: