Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1920 ggr
TjockaBerta
2013-02-13 23:34

Positiva saker

Idag fick jag beröm av en man vi mötte på promenaden. 

Först sa han "-Vilka duktiga hundar" och sen la han till "-Vilken duktig matte" Jag blev jätteglad. Det är sällan man får credit för sitt tränande. Det här kändes som utdelning på en gång.

Igår fick jag beröm för att jag rider bra. Ridskolechefen som hoppade in för ridläraren tyckte att "det såg mycket bra ut" och min nya ridkompis frågade om jag ridit länge för att jag satt så bra i sadeln. 

Oh! vad man behöver beröm bland allt det negativa man får höra.

Jag blir mer och mer övertygad att jag ska syssla med djur och vara utomhus.

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
Amandla
2013-02-13 23:50
#1

Härligt! Visst är det gott att få beröm  En gång när jag var ute med mina hundar så mötte vi en granne, en äldre dam. Hon log stort och sa: det är allt bland det vackraste man kan se, så fina pudlar!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
TjockaBerta
2013-02-14 11:08
#2

Det kanske verkar vara en riktigt egotrippad tråd men jag fick så mycket sk*t igår så jag försökte verkligen se till det som varit bra istället och peppa mig själv lite.

>>>Malum domesticum<<<

Amandla
2013-02-14 14:57
#3

Naw, hoppas det känns bättre idag! Det är helt rätt inställning att fokusera på det som är bra istället för det jobbiga 


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2013-02-14 19:16
#4

Härligt att få beröm :) ❤️Glad alla hjärtans dag ❤️

ms-mee
2013-02-15 09:13
#5

Ibland måste man vara lite ego och skryta, och du gör det med all rätt! 🙂

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Alvidusen
2013-02-19 09:06
#6

Ja de är kul när utomstående lägger in en positiv kommentar. Då blir man ännu mer pushad för att träna mer :)

Annons:
TjockaBerta
2013-02-19 12:25
#7

Tack för all uppmuntran. Jag är fortfarande ledsen över det som hände men jag har hanterat det. Man ska nog säga mera vänliga saker till folk. Det värsta som kan hända är att nån blir glad :-D

>>>Malum domesticum<<<

Upp till toppen
Annons: