Annons:
Etiketterhälsasjukdomarolycksförebyggande
Läst 2987 ggr
Kitten86
1/28/13, 10:16 AM

Ca 5300...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

…. dagar. Det är den tid som vi delade. På ett ungefär.

Jag har delat hela ditt liv, du har delat halva mitt. Så mycket som vi gjort tillsammans, så många äventyr och utmaningar. Ibland har folk sagt "det kommer inte att gå" men du och jag visste bättre, vi skulle bara fixa det och visst bevisade vi dem alla motsatsen. "Vilken fin och lydig valp du har" kunde folk säga till mig, du och jag svarade med glimten i ögat "eller hur!" fast du egentligen lämnat valptiden bakom dig för länge sen.

Det här kriget kunde vi dock inte vinna, det visste vi båda. Hur slår man naturens lagar? Det går inte! Ditt hjärta var stort, på alla sätt, men ditt hjärtas slag tog slut.

I min famn, sakta vaggandes, sommade du in en sista gång. Lutandes mot min axel, med huvudet in mot min hals, så där på ditt alldelse egna sätt tog du ditt sista andetag. Jag höll dig en lång stund efter, tills din panna blev våt av mina sakta trillandes tårar.

Du är och kommer vara djupt saknad!

Zalo: 16/6 1998 - 28/1 2013

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Annons:
Neela
1/28/13, 10:25 AM
#1

Beklagar, blir alldelles tårögd här

Ellen89
1/28/13, 10:33 AM
#2

Beklagar :'(

[Iyen]
1/28/13, 10:49 AM
#3

Vilken fin text du lyckats få ihop ändå Beklagar sorgen Gråter

Alvidusen
1/28/13, 1:03 PM
#4

Jätte fint skrivet <3 beklagar

Pudelbus
1/28/13, 4:20 PM
#5

Men nej Gråter Beklagar verkligen!

Amandla
1/28/13, 4:50 PM
#6

Så tråkigt, tänker på dig och Zalo :light::rose:


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
fidojunior
1/28/13, 5:47 PM
#7

Beklagar Gråter

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Beckibus
1/28/13, 7:05 PM
#8

Gamla skruttisen, din charmiga lilla man. Du kommer fattas, hoppas du får de bra nu lille vän.

Massa kramar Kathe, massa, tur att River är så otroligt bra på att trösta!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

[Forest]
1/28/13, 8:41 PM
#9

Vad fint du skrev, sitter och gråter med dig.  Alla mina tankar går till er många tröstkramar

Kitten86
1/28/13, 8:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Tack alla för era fina ord!

Ja det är inte lätt. Utan någon direkt tydlig anledning så har tårarna runnit ner för mina kinder i tid och otid idag. Mot slutet av att jag skrev detta inlägg så kunde jag knappt själv se skärmen och de ord jag skrev. Skrev bara direkt från hjärtat.

Kommit på mig själv flera gånger "undrar vart Zalo tog vägen", "ska bara hämta Zalo innan jag går på promenad", "nu är kl. xx, dax för Zalo att få medicin" (född med EP). Kommer sen på mig själv och det sticker till i hjärtat.

Min älskade vän fattas mig, och kommer alltid att fattas. Han bor i mitt hjärtas inre, hans egen plats som ingen annan någonsin kommer komma åt eller kunna ta!

Båda pojkarna tillsammans, bilden tagen i somras.

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

[Forest]
1/28/13, 8:56 PM
#11

Vilket fint kort. Det tar tid att komma över förlusten av sin 4-benta familjemedlem,  glömmer det gör man aldrig.

Vila i frid lilla Zalo <3

Kitten86
1/28/13, 9:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

#11
Tack!

Ja, det är ett av få kort där jag har båda med på bild sammtidigt. Har överlag dåligt med kort på Zalo, när jag var liten så hade jag ingen riktig kamera så dem bilder jag har från hans valp och unghundstid är "vanliga" fotografier som ligger i album (förmodligen på mamma och pappas vind). De bilder jag annars har är från mobiltelefoner och from att han blev äldre. Desto fler bilder finns i mitt huvud och i mitt hjärta.

Filmade Zalo för inte alls länge sen när han sprang omkring och lekte som en galning med sin favvoleksak, som en besatt 6 månaders valp. Kunde inte sluta le eller skratta medans jag filmade. Satt förgäves idag och letade efter klippet men kunde inte hitta det Gråter

Barnrumpa Zalo älskade att leka i snö!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Kitten86
1/28/13, 9:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Oavsett temperatur och om han så skulle skaka av köld så skulle han alltid vara med där jag var!

Här är han med i stallet, för att lindra kylan ligger Zalo på ett varmt, gött och dubbelvikt hästtäcke. Är det riktigt kallt kunde man ju ligga emellan istället Foten i munnen

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Annons:
[Forest]
1/28/13, 9:12 PM
#14

Lilla hjärtat, så fin liten kompis han var<3  Hoppas du hittar klippet på honom när han lekte. Jag antar du sitter o gråter medans du ser på bilder, jag har ännu svårt med se på kort på våran chanel hon har vart borta i 2 år Gråter

ms-mee
1/28/13, 9:45 PM
#15

Beklagar Gråter

Finafina killen!

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

idipidi
1/29/13, 10:43 AM
#16

Usch vad tråkigt, beklagar!

TjockaBerta
1/29/13, 1:35 PM
#17

Vad tråkigt att din vän är borta.

>>>Malum domesticum<<<

Jelise
1/30/13, 11:26 AM
#18

Jag beklagar :( All styrka till dig! Men han fick i alla fall somna in lungt och skönt i mattes famn, det är allt man kan hoppas på i slutet…

Kitten86
1/30/13, 8:34 PM
#19

Tack så mycket alla!

#18
Joo, det var väldigt fint, eller hur man nu ska uttrycka det. Att jag fick sitta med honom i famnen och krama om honom när han gick bort. Han fick all min kärlek i sitt sista andetag.

Och han fick vara frisk och pigg fram till slutet när hans hjärta inte orkade längre!

Men att ens älskade vän ska gå bort är inget man tänker på när man skaffar sin fyrbenta vän, och tiden går fortare än man tror och vill alla gånger. Känns som igår jag hade lyckan att få honom av mina föäldrar och det har nu gått nästan 15 år!

Men det finns ju dem som har oturen att inte få dela lika lång tid med sin hund, och alla har inte lika friska och pigga hundar under hela livet så på det stora hela är jag jätteglad. Jag är tacksam för alla dagar jag fått dela med honom även om jag önskade att dem hade blivit fler…

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Upp till toppen
Annons: