Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1983 ggr
TjockaBerta
1/26/13, 1:00 PM

Spela dataspel

Sonen, 14 år, sitter som vanligt och spelar dataspel. Man hör hans röst hela tiden från hans rum. Fast han talar engelska när han spelar.

Då tänker jag att det är väldigt bra att han talar helt obesvärat engelska med människor han aldrig träffat. Det måste väl också vara en bra språkträning?

Det svåraste jag vet är att tala engelska med någon i telefon. Träffar man dem är det inga problem men så fort jag ska tala i luren förstår jag inte ett smack av vad de säger. Panik liksom.

Han har också försökt spela på tyska men de i Tyskland talade hellre dålig engelska. Glad

Det är inte helt odelat dåligt med spelandet försöker jag övertyga mig själv. Språkkunskaper och att våga använda dem är alltid bra.

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
Wisby9211
1/26/13, 1:06 PM
#1

DOm vill ju att man ska sitta mer och mer vid datorer i skolorna så om man kan sitta och spela spel där man måste prata engelska tror jag att det rär något dom ska satsa på ! Jag tycker inte heller om att prata engelska men jag spelade själv ett spel där man skulle prata och nu har jag inga problem.

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

[Forest]
1/26/13, 6:01 PM
#2

Det är väl si o så tycker jag, dels är det mycket slang ord + förkortningar man kör med i spel. Sen beror det väl på vilka spel oxå man sitter inte o små pratar utan man säger de kommer höger/vänster en där o hit o dit. Jag tycker att atittyden är kass bland barn när man spelar de får en del motgångar oxå pga sin unga ålder så de får ofta försvara sig. Här spelar alla spel över nätet så jag vet lite hur snacket är. Vad som är bra är om man spelar + sitter o pratar efter o före spel där andväns någ mer ord Flört Men visst ser jag klart att sonen o min man är mycket bättre på engelska pga spelandet

Upp till toppen
Annons: