Annons:
Etiketterdagens-trådgratulationerhälsningarpresentationer
Läst 3315 ggr
TjockaBerta
1/11/13, 7:23 PM

Pudellördag 12 januari

Nu är det snart lördag igen. Har ni några planer för morgondagen?

Jag tänkte gå på en hundpromenad med Thomas för att han ska få träffa andra hundar på egen hand. Vi har gått med dem tidigare så hundarna är inte helt nya för oss men det var ett tag sen.

Det är med hundinstruktören som har de kurserna jag har gått.

HOppas vädret blir ett fint vinterväder och att hundarna får kul.

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
Amandla
1/11/13, 8:19 PM
#1

Inga planer här, mer än att ligga i soffan och vila fotleden Tungan ute


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
1/11/13, 9:23 PM
#2

Här var det lite små tuff natt, Donna höll oss vakna så vi fick ringa 3 jourhavande vetrinärkliniker  kl 02 det var 30 minuter efter hon börja bli lite konstig Obestämd Jag trode det var allvarigt med tösen, men alla 3 gav samma svar antagligen magont (beskrev allt för dom, sträkningen,rapar konstig rörelse hon gjorde med huvet lite som en cirkushäst bugar)  och ville vi skulle avakta tills imorgon (idag). Jag sa att jag hade redan pepcid om jag kunde ge detta till henne o visst det kunde jag gott ge för testa, tog 1 tim så hade hon lugnat ner sig. Jag vet att jag gjorde på morgonen en STOR tabbe jag gav hundarna lite nordic bas eftersom jag har 6 kg av detta foder kvar så tänkte jag att de kan få lite av denna mellan varven attans så fel jag hade nordic får bara Enja äta o stackars lilla Donna som anser att den maten är så mycket godare än voh. Idag har vi ringt vetrinären o gjorde iaf en koll på henne för att jag skulle lugna ner mig, så kollat halsen klämnt igenom henne. Hon är helt normal o var glad o latja i natt med när jag sa att ska vi gå ut o kissa lite. Bajs o kiss normalt inget lös, men ska ge pepcid i 3 dagar till tyckte vetten. Imorgon jobbar jag men innan det är det en långpromenad och efter blir det med en skön promenad. Så det är bara vanlig dag imorgon träningen tar vi på söndag då jag är ledig då har jag tänkt att husse ska hjälpa till lite medans jag lägger ut spår :) Sen brukar jag göra annat när vi ändå är i skogen som skicka iväg Enja runt träd,stenar osv Donna kör på lite enklare skogsagility vi får se hur taggade dom är :)

Neela
1/12/13, 3:02 PM
#3

Så skönt att det inte var något allvarligare med Donna!

Vi har testat nya trimmern men hu så svårt det är att välja frisyr! Då har vi ändå bara klippt ansiktet… Det blir en lugn lördag annars, för mycket snö för att kunna göra något speciellt.

[Forest]
1/12/13, 8:08 PM
#4

3 tips är att du tar en bild på datorn sen har du lite att utgå ifrån, jag får alltid ta en bild o spana på sen försöker jag iaf titta på den mellan varven :D

Neela
1/12/13, 8:30 PM
#5

Smart! Han har fått världens längsta ögonfransar känns det som. Kallade honom Bambi på hal is när vi var ute i snön innan. Klipper ni fram ögonfransarna på era också?

[Forest]
1/12/13, 9:02 PM
#6

5 Ögonfransarna vart jätte långa när Enja hade utställningspäls nu klipps dom när huvudbonaden blir frissad Flört

Annons:
TjockaBerta
1/12/13, 9:11 PM
#7

Vi kom iväg till promenaden. Det var hundar som Thomas träffat tidigare och vi har även gått samma väg förut så det gick ganska bra.

Först var det lite stökigt eftersom alla skällde, inte Th så klart ; D

Sen började vi gå. Th är helt blockerad i koppel och drar och drar. Jag lyckades inte få honom att göra de små övningarna vi skulle göra. Mot slutet frågade jag om jag fick släppa honom. Han springer inte fram till andra hundar så det fick jag. Det var som en annan hund.

För det första så höll han kontakten med mig hela tiden. Sen smög han sig på människorna och nosade på dem bakifrån. När vi stannade för att fika lite stod han till och med och tiggde av de andra. Jag trodde inte mina ögon. Han blev så påstridig så jag kopplade honom igen.

Det var som tre olika hundar på de timmarna vi var ute.

Själv kände jag mig trött och det var motigt att komma iväg men har man hund så har man. På promenaden kände jag att det egentligen blev lite för mycket. Väl hemma igen tvärsomnade jag och sov i tre timmar för att vakna och känna mig sjuk igen. Hopplöst. Det känns som om jag har jättehög feber och influensa hela tiden och jag sover och sover. Minsta jag överanstränger mig så däckar jag igen.

Nu gäller det att ta det riktigt lugnt imorgon. Hoppas det är bra på TV.

>>>Malum domesticum<<<

[Forest]
1/12/13, 9:24 PM
#8

7 Vad skönt iaf att han skötte sig lös, testa nästa gång att ha det godaste godiset du vet att han gillar det hjälpte i våran träning på gå fint o håll kontakt när det gäller Enja. Nu drar hon när hon är skitnödig eftersom hon anser att hon ska hinna med gå 1 mil innan hon måste sätta sig, men annars har jag lyckas få bort dragandet genom äklig kokt lever + kokt kyckling. Vila du tösen hoppas att du känner lite mer energi imorgon :)

hade vi bott närmare så skulle du o jag kunnat hjälpa varandra med lite övningar :) Men ha en sön lördagskväll

Upp till toppen
Annons: