Annons:
Etikettallmänt
Läst 5739 ggr
TjockaBerta
1/10/13, 11:50 AM

Pudelsaker - senaste inköpet

Tänkte att jag skulle starta en tråd om vad ni senast köpt till hundarna.

Det här är våra senaste leksaker och de är riktigt bra.

Först är det en kong med två pipar i. Den är riktigt svår att få sönder. Mina trashar leksakerna på nolltid och man måste vakta noga på piparna. Plast är inte bra för magen.

Sen kommer en variant på "tandtråden" fastmed gummi inflätat. Den har de ännu inte fått utan det ska bli en överraskning. De vanliga trådarna knyter Thomas upp och sen äter han dem en i taget. Heller inte bra för magen. Hoppas den här inte är lika lätt att knyta upp.

Bollen längst till höger ser inte mycket ut för världen men är det bästa jag köpt hittills. Båda är bolltokiga och det är inte så lyckat innomhus. Den här bollen är mjuk och lätt men ändå en boll. Inne finns ett stadigt plastnät som gör att bollen återtar sin form, den går att klämma ihop helt och hållet och längst in är en pip. Oj vad de har jagat den.

Överst en "Skinnsee" eller "Roadkill" eller vad de heter. Men den är utan pip och har istället ett prassel innuti. Hittills har de inte lyckats få upp den. Det är nog inte lika spännande att försöka få ut prasslet. Öronen och ögonen försvann dock första dagen. Jag har letat länge efter ett sånt djur UTAN pip. Jag har ingen lust att betala 100,- för att sen klippa sönder den och ta ut piparna som en försäljare tyckte att jag skulle göra.

DSC_0310.jpg (800×450)

Det skulle vara roligt att se vad ni köpt senast till era hundar. Det måste ju inte vara leksaker utan bra grejer bara.

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
[Forest]
1/10/13, 12:15 PM
#1

Jag har köpt två akterveringsbollar som är mjuk och studsvänlig dom låter inte ett dugg när hundarna andvänder dom :) Jag köpte mina i butik och givetvis är de rosa Skrattande Men här är bild http://www.csigora.com/produkter/hundleksaker/aktivering/103523__trixie_snack_ball_-_aktiveringsboll/ dok var våra mycket billigare 30kr st

Sen köpte jag två pipigelkottar, de är hårdare gummi, dessa kostade 15kr st så det var rena fynden, dessa små djur följer med ut och är leksaker under utelek/promenad http://www.husse.se/hundfoder-och-hundtillbehr/hundleksaker/?produkt=564

TjockaBerta vart kan man hitta din mjuka fluffiga boll? den ser verkligen ut som en leksak som våra kan gilla

Då jag inte hittar kamrakabeln igen så fick jag googla lite efter bilder :) Antar att dottern lånat kabeln när hon gick till en kompis för ladda upp bilder från hennes kamra.

TjockaBerta
1/10/13, 12:46 PM
#2

#1

Igelkottarna ser ut att vara tåliga. Det var ett lagomt pris också Skrattande

Bollen köpte jag på Husdjursmässan av en utställare från Norrtälje. Tyvärr hittar inte jag deras visitkort nu. Det var en norsk man som sålde ett danskt foder som heter Proof dog. Hittar jag kortet meddelar jag dig.

Mina mobilbilder går in i Google+ och sen får jag kopiera in dem med klippa och klistra men nu har jag äntligen uppdaterat mobilen så nu kan jag lägga upp dem direkt. (Måste öva liter mera först)

Man blir så glad när man hittar leksaker som håller.

>>>Malum domesticum<<<

[Forest]
1/10/13, 12:55 PM
#3

2 har du slaktarhundar så vet jag tyvärr att taggarna på kottarna brukar ha förmåga att tuggas av, mina slaktar inte saker därimot brukar Donna nagga o håriga leksaker kan bli mindre håriga Flört

Amandla
1/10/13, 4:25 PM
#4

Jag köper sällan leksaker till mina hundar, Albin förstör ALLT. Dessutom har han börjat tugga i sig ALLT, så då är det ännu mindre lämpligt med leksaker Obestämd Det senaste är att han åt upp hela den tomma hushållsrullen som jag trodde att de skulle springa runt med och jaga och försöka sno från varandra. De har en gammal (trasig) pipboll och en annan boll, Pixie leker med dem själv ibland och båda älskar när man kastar iväg bollarna eller gömmer dem. Annars är det olika slags tuggben som gäller.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
TjockaBerta
1/10/13, 8:53 PM
#5

#4 Du kanske köpt något annat åt dina hundar. Det måste inte vara leksaker.

>>>Malum domesticum<<<

Neela
1/10/13, 9:48 PM
#6

Såg kongen idag och tänkte på den här tråden. Får bli en sån framöver! Senaste inköpet var en trimmer och en fön, inte så roligt men väldigt nödvändigt.

Annons:
[Forest]
1/10/13, 9:54 PM
#7

6 Önska mig en hundfön i julklapp men tyvärr så fick vi öka barnens klappar lite till så min egna julklapp får avakta litet tag till. Är väl jätte kul o köpa trimmer o fön även om inte hunden leker med dom Flört

4, Du får helt enkelt köpa leksaker som är mycket tåligare finns bra hållbara leksaker, men förstår dig helt inte kul o kasta pengar på sånt som håller några minuter Flört

Neela
1/10/13, 10:03 PM
#8

7 Jo, det finns värre saker att köpa men det är inte 3000 kr-kul, det är säkert iaf ;) Trimmern hade jag tänkt igenom men fönen var ett impulsköp så får se om den duger.

Amandla
1/10/13, 10:30 PM
#9

#5 och #7 Jag köpte en liten Kong-grej, såg ut som en smällkaramell om jag minns rätt. Den skulle vara SÅ motståndskraftig. Albin bet av ändarna på den inom en kvart. Häpp.

Jag löser det så att vi leker tillsammans med leksakerna istället, kampar, kastar, gömmer etc så får de olika slags goda ben istället att gnaga på. Särskilt Albin har ett stort tuggbehov.

Köper så mycket saker gör jag inte… Flört


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
1/11/13, 12:34 AM
#10

9 hahahah sicket litet monster Flört

MiracleWithPaws
1/11/13, 9:55 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Den senaste grejen jag köpte till Duva måste nog vara hennes fina Hurttatäcke. :) Mycket nöjd! Passformen är dock inte helt perfekt, men det får man stå ut med när man har pudel. De har ju lite annorlunda kroppsform.

Neela
1/11/13, 12:03 PM
#12

11 Så snyggt! Trodde jag var ensam om att ha täcke på min storpudel

MiracleWithPaws
1/11/13, 2:49 PM
#13

Hehe, näedå! Duva har varit utställningsklippt och rakades ner precis innan dunderkylan satte in. Så om inte annat gjorde kontrasten från att ha haft decimeterlång päls att jag ville ha täcke på henne. Men just nu när det bara är ett par minusgrader häromkring är jag oftast lat och struntar i det. :P

Annons:
TjockaBerta
1/11/13, 7:05 PM
#14

Det här är mitt senast inköp till hundarna. En fön med kalluft och starkare motor än på in gamla.DSC_0312.jpg (800×450)

>>>Malum domesticum<<<

TjockaBerta
1/11/13, 7:08 PM
#15

#6

Lite kul är det allt med en ny fön Skrattande

#11

Vilket jättefint täcke. Det ser varmt och skönt ut om magen. Duva är så söt.

>>>Malum domesticum<<<

Neela
1/11/13, 7:15 PM
#16

15 Ja lite kanske. Jag tycker om att köpa hundsaker men fön står nog inte högst upp på min roligt-lista :)

TjockaBerta
1/11/13, 7:19 PM
#17

Idag köpte jag ett par nya vinterkängor på rea. Jag har argumenterat här hemma att det liksom är för hundarnas skull för jag behöver ha riktiga skor när jag går långt med dem.

Men jag antar att jag ändå inte kan räkna in dem som hundsaker här.

Skrattande

Hmmm ny hundjacka, hundbyxor hundväska. Det finns ingen gräns för vad hundar kan behöva.

Skrattande

>>>Malum domesticum<<<

Neela
1/11/13, 7:24 PM
#18

#17 Jag har köpt två jackor, skor och massa mer till mig själv i vinter. Behöver bra fickor så jag får plats med godis, bajspåsar, mobil och lite annat smått och gott. Det är såklart för Sunes skull, heh…

TjockaBerta
1/11/13, 7:27 PM
#19

Såklart! Skrattande

>>>Malum domesticum<<<

Upp till toppen
Annons: