Annons:
Etikettfoder
Läst 4500 ggr
TjockaBerta
2013-01-06 12:42

Magnussons hundfoder

Jag är sur på Magnussons hundfoder.

Poo är allergisk mot kyckling och vi har kört med Orijen och det har gått bra. Av flera olika skäl kände vi att vi skulle byta foder. Jag ahr hört mycket gott om Magnussons och dessutom kan vi hämta själva i fabriken.

För säkerhets skull ringer jag dem och frågar om proteinet i fodret och berättar att ena hunden är allergisk. Jag får till svar att de inte använder kyckling. OK då beställde jag en säck.

När hundarna har provat några veckor är det så att Poo kliar sig halvt fördärvad och Th tycker inte  om det. Han vill inte äta det.

Då ringde jag Magnusson igen för att fråga om smakgarantin. Det var samma person  som jag tidigare talat med. Då säger hon att de inte har smakgaranti men att jag hade ju kunnat beställa ett gratis smakprov av dem.

Säger man inte det första gången en ny kund med en allergisk hund ringer???

Kan tillägga att grannens matglada hund som äter allt inte heller ville ha det.

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
Kitten86
2013-01-06 13:00
#1

Hmm, dålig stil tycker jag.

Personalen som svarar borde vara entusiastiska till att en potentiell kund ringer, vara öppen och berätta det kunden vill veta samt att erbjuda gratis smakprov.

Alla personer som jobbar med kundservice har ju inte alltid hamnat på rätt jobb dock!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Amandla
2013-01-06 13:03
#2

Dålig stil, verkligen! Rynkar på näsan

Har du provat James Wellbeloved? Det har jag bara hört gott om.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2013-01-06 18:29
#3

Jag har hört bra om fodret med. Men detta låter ju bra trist att köpa en säck sen visar det sig att ena hunden reagerar på fodret så bör man som säljare säga om det finns smakgaranti eller inte, och verkligen nämna att det finns smakprover man kan testa först o se. Dålig stil detta Rynkar på näsan

Jag har själv gett mina orijen o vart nöjd men Enja tröttnar på foder o jag är trött på dalta med mat, för våran del vart det färskfoder. Har oxå hört bra om James Wellbeloved men har du provat fram lite foder genom kolla på http://animail.se/ där ska man kunna söka på foder o vad man vill att det ska utesluta lr innehålla?

TjockaBerta
2013-01-06 18:49
#4

#3

Nu är du visst överallt. Skrattande

Vi har handlat från animail tidigare och de har en jättebra sida över innehåll men det är ändå en djungel. För mycket information snurrar också till det för mig. Skrattande

Nu lägger jag ner ett tag och så fortsätter vi med Orijen så länge det finns att tillgå i Sverige sen får vi se. Jag lutar åt att prova VoH faktiskt men jag förstår mig inte riktigt på det fodret. Jag ska läsa in mig på det. Det kan jag köpa på Zooaffären här.

Då måste de väl ha ben och gnaga på för tänderna? Vi hade en liten olycka med grisöron här hemma så jag måste sära på hundarna och jag är lite rädd att det går på tok med ben.

Magnu… vad sa du de hette nu igen? är ute ur mitt system nu. Skrattande

>>>Malum domesticum<<<

[Forest]
2013-01-06 19:03
#5

4 oja jag är lite här o där Flört Sen såg jag på hif att andra tyckte detta var helt okej, så kanske måste vi som letar foder vara mer frågande ang provpåsar/smakpåsar och hur det är med smakgarantin. Jag har inte alls tänkt på sånt eftersom foderlevrantörer/säljare ofta erbjudit oss sånt o tycker att finns det ska de erbjuda detta oxå. det är ju knappas ur deras egna foderpåse denna provpåse delas ut ifrån… Flört

TjockaBerta
2013-01-06 19:14
#6

#5

Jag tror att du och jag kanske har lite mera erfarenhet av service och bemötande. Man får tänka sig lite för när man jobbar med kunder och försöka hjälpa till.

Jag har haft eget företag och vet att det är min uppgift att tala om för kunden vilka möjligheter som finns. Hur ska kunden kunna gissa sig till vad jag har och inte har.

Sen var det så att en zooaffärsägare talade om för mig att alla tillverkare hade slutat med gratisprover och istället ersatt dem med smakgaranti. Men det gällde kanske bara de märkena han sålde. Så jag trodde det var så generellt.

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
[Forest]
2013-01-06 19:28
#7

6 mjo så kanske det är :) Jag jobbar ju själv i butik o vet hur viktigt det är att iaf försöka ge bra service, jag var på toys r us o där sa jag verkligen åt kvinnan att hon gav den sämnsta kundbemötningen jag vart med om. Och själv fick jag en tanke ställare hur viktigt det faktist är med ge god service eller iaf försöka. Flört

fidojunior
2013-01-06 20:52
#8

Så olika det kan vara. Fido som är kräsen äter Magnusson med god aptit. Junior ska vi inte ens tala om, han äter allt. :P

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

TjockaBerta
2013-01-06 20:59
#9

#8 Vill du köpa en säck?

>>>Malum domesticum<<<

wesdi
2013-01-07 10:56
#10

#4 Många tror att torrfoder är bra för tänderna, att de får tandmotion och liknande. Vilket inte är särskilt sant. Torrfodrets egenskaper går inte att jämföra med ett rått köttigt ätbart ben.
Det är en hel del *torrfoderhundar* som har problem med munhyigen (illaluktande, tandbeläggningar m.m.).

Bästa tandmotionen är att få slita/krossa större råa köttbitar/stycken och att få slita/krossa råa köttiga ätbara ben.
En hund kan inte *tugga* sidledes som vi människor - hunden har inte sådana tänder (kan ni själv kontrollera Flört) utan hundens tänder sliter/krossar kött och ben till sväljbara bitar, resten tar mage coh tarmar hand om.

Fryst färskfoder (V&H mfl) *kräver* inte mer ben än vad torrfoder gör.

Vissa färskfodersorter har dessutom ben nedmalt i blandningen. Minns jag rätt har V&H kycklingvarianten det (jag änvänder inte färskfoder utan råfodrar/barfar).

Däremot är det så klart väldigt bra att låta hunden få tugga på riktiga ben, dvs råa köttiga ätbara ben. Men… hundar som är ovana vid råa ben kan få lite problem i början… hård avföring med lite osmälta benbitar i eller att de kräks upp osmälta benbitar. Detta för att mage/tarm inte är van vid att få rå mat utan van vid att bara få torrfoder.

//Lena

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

Amandla
2013-01-07 13:34
#11

Mina hundar har fått VoH en längre tid nu, minns inte exakt hur länge men över ett år. Ibland får de lite torrfoder också (för att påminna dem om att det är god mat det med, kan vara bra att ta till på resa). Albins mage har varit jättekänsligt idigare, ofta och särskilt så fort han fått något han inte är riktigt van vid har han börjat fisa och bajsa lösa högar.

Men nu, efter en så lång period med färskfoder, så verkar magen må mycket bättre. Nu kan jag ge hundarna köttben utan att det märks något negativt alls på Albins mage!

Det känns jättebra måste jag säga Glad

Apropå tänder, Albin tuggar och krossar ben riktigt bra (han är stor dvärg), han har stort tuggbehov och har inte särskilt mycket tandsten. Pixie däremot (toy) krossar inte ben i samma utsträckning, inte heller tuggar hon på tuggisar lika mycket. Hon har bra mycket mer tandsten och jag ska lämna in henne till veterinär för tandvård.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
fidojunior
2013-01-07 17:13
#12

#9 Är det adult?

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

TjockaBerta
2013-01-07 20:33
#13

#12 Det heter original den naturliga hundmaten.

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
fidojunior
2013-01-08 09:43
#14

#13 Jaha, inte riktigt samma som den mina äter. Mina äter Meat & biscuit. Är det en stor säck?

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

TjockaBerta
2013-01-08 22:44
#15

#14 Ja det var 14 kg från början men de har inte ätit så mycket

>>>Malum domesticum<<<

Upp till toppen
Annons: