Annons:
Etiketterdagens-trådgratulationerhälsningarpresentationer
Läst 3545 ggr
TjockaBerta
1/5/13, 4:53 PM

Pudellördag

Idag har vovvarna duschat och schamponerats. Nu luktar de gott och är mjuka och lena. Poo som har dubbla pälsar tar evigheter att torka så man måste kolla att.han inte börjar frysa. Snart dags att föna honom igen. Thomas är redan torr och borstad. Poo är nog inte riktigt torr förrän imorgon. Skönt att ha det gjort. Nu kan vi beställa tid för att klippa poo-hunden. Vad har ni gjort?

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
lsoderberg
1/5/13, 6:20 PM
#1

jag har rakat tassarna och i ansiktet och fixat öronen. sen har jag borstat och tränat lite trick med honom :)

TjockaBerta
1/5/13, 6:47 PM
#2

#1

Bra gjort. Är du duktig på att raka din pudel?

Vad tränade du för tricks?

Vi slängde ut julgranen idag också. Vovvarna följer intresserat med på allt vi tar oss för. De deltar vänligt mitt upp i smeten. Vi hade julgranskulorna i kartonger på golvet och la ner dem allt eftersom. Rätt som det var kom Poo med en tennisboll och la den försiktigt i en av kartongerna med julgranskulor. Det såg  så kul ut. Han tänkte till och så ville han också hjälpa oss.

>>>Malum domesticum<<<

Amandla
1/5/13, 7:49 PM
#3

Söt-Poo! Ja där tänkte han verkligen till Skrattande

Vi gör inte så värst mycket, promenader, soffmys, tuggben för de som vill ha Tungan ute


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Alvidusen
1/5/13, 9:27 PM
#4

1# duktigt gjort av dig!

gått lång promenad över åkrar och sökt efter gömda leksaker i skogen.

Samt tränat balansen på pilates boll och lite filtlekar  och massa bus med sin hund bästis :)

MiracleWithPaws
1/5/13, 11:34 PM
#5

Vad duktiga ni är. Jag har faktiskt inte gjort någonting med Duva idag förutom långpromenad. Men nu blev jag inspirerad av er. Ska åtminstone kasta lite godis i aktiveringsleksaken så att hon får NÅNTING att göra. :P

JereMina
1/6/13, 3:04 AM
#6

Ni är duktiga ni och jag ska ta tag i att i alla fall klippa klor och raka tassar och fixa öron..

Annons:
lsoderberg
1/7/13, 2:48 PM
#7

#2 nee duktig är jag väl inte, kan ju inte göra pudelklippningar osv. rakar i ansiktet, tassarna, runt snoppen och på sommarn rakar jag hela honom. förutom huvudet och svansen :) just nu tränar vi på att han ska hoppa upp i min famn när jag står upp. och tränar på att när jag håller mina armar så de blir som en ring att han ska hoppa igenom! dock de där med rycka i öronen har vi väldiga problem med. tog lite men åkte till vetrinären idag så dom fick bort allt. och då han har kliat upp sår, så vi fick droppar som ska göra så de blir bra igen. :)

[Forest]
1/7/13, 6:45 PM
#8

Har haft migrän och har nu lite småfeber :-( Men idag ahr jag borstat Donna som har jätte tjock päls och insett hur mycket tovigare hon blir med reflexväst så den kommer skippas helt nu. Bad o klipp ska göra kanske imorgon om jag orkar eller så blir det denna under denna vecka. Har tagit lite soft med badandet då det vart rätt kallt men nu är det plusgrader så man får passa på lite :)

TjockaBerta
1/7/13, 8:20 PM
#9

#7 Jag tycker att det är duktigt. Så bra är inte jag. Fast igår tog jag ett varv runt nosen så nu ser th ut som en gammal gubbe ned fullt av tofsar i ansiktet. :-P

>>>Malum domesticum<<<

Amandla
1/7/13, 11:22 PM
#10

Usch och fy för migrän! Hoppas det ger med sig.

Jag har varit ute och halkat omkull, var tvungen att åka till sjukhuset för det gjorde så nedrans ont i fotleden Skrikandes Inget brutet men en rejäl stukning, så nu blir det kryckor och vila i några veckor Rynkar på näsan Måste leja svägerskan så hon rastar hundarna på dagen när mina söner är i skolan. Jag vägrar hoppa på kryckor ute, dels för att jag är rädd att halka igen, och dels för att jag har för svaga muskler (hänger ihop med min reumatism).

Jaja, jag är glad för att jag inte slog i huvudet! Cool


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
MiracleWithPaws
1/7/13, 11:27 PM
#11

#10: Ja jisses vilken tur att det inte var värre! Krya på dig!

TjockaBerta
1/10/13, 11:13 AM
#12

#10

Tråkigt att höra om din fot. Var rädd om dig i halkan nu så det inte går på tok igen.

>>>Malum domesticum<<<

[Forest]
1/10/13, 12:23 PM
#13

10. Oj det där lät inte bra. Hoppas du repar dig bra och snart skuttar på båda fötterna Flört Jag har själv funderat på skaffa icebug (skor/kängor) just för slippa vara som bambi på hal is.

Nu är nosar klippta o man ser små söta pudelansikten igen. Jag ska borsta,bada, föna dessa idag eller imorgon dottern är sjuk så jag får sprina lite o kolla av henne med mellan varven. Men detta är det som  står på vårat pudel-shcema.

Annons:
Amandla
1/10/13, 4:27 PM
#14

Tack raringar! Foten mår bättre, men jag rör mig inte många meter per dag och jag går inte ut i halkan. På lördag kommer min brorsdotter och hjälper mig att bada Pixie. Föna, raka osv klarar jag sittande på en stol, men bada går inte.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Upp till toppen
Annons: