Annons:
Etiketterhälsasjukdomarolycksförebyggande
Läst 4427 ggr
JereMina
2013-01-02 02:20

Magbesvär

Jag undrar om ni kan något om magbesvär som om en hund har parasiter och får medicin men ändå har lös avföring?

Det är inte Molly som är sjuk utan min morbrors hund Luna Obestämd

Annons:
Amandla
2013-01-02 13:41
#1

Prokolin som man kan köpa hos veterinären är bra, det är en pasta i tub. Sen finns det ett pulver från Standardt som heter Mage, det normaliserar tarmfloran. http://standardprodukter.se/svenska-kosttillskott-for-hund-katt-mage.html#.UOQq0W_Wgvw


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2013-01-02 20:17
#2

Vi fick köpa kolpasta på apoteket men det är ungefär samma som prokolin antar jag? Så man kan även vända sig till apoteket för lite hjälp :) Först kan man oxå fasta hunden i ett dygn och sen rek jag att man ger ändast mild mat för magen, kokt fisk/kyckling och välkokt grötris sägs vara bättre än vanligt ris.

JereMina
2013-01-03 01:49
#3

Tack för era svar

ms-mee
2013-01-03 13:02
#4

Standardt Mage har jag använt till Hubert. Det funkar hur bra som helst! Kanske lite för bra, det behövs inte alls lika mycket som deras rekomendationer. 
Men det rekomenderas verkligen :)

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

JereMina
2013-01-06 03:05
#5

Luna är väldigt nervös av sig och hon skakar och blir rädd för andra människor, kan det höra ihop?

[Forest]
2013-01-06 09:16
#6

Oroliga/rädda hundar kan ha strul med sin mage. Sen kan man se lite på vad man ger för foder är det majs i fodret? Om det är det så kan majsen göra hunden mer stressad det finns ganska många trådar om detta på hif, bla denna http://hundar.ifokus.se/discussions/4e47d7d2d4ebea54f2017c9a-majs-stress

Sen kan man göra lite olika beroende på vad man tror passar Luna. Skvallerträning är något många tycker är bra även jag, men jag kanske hade ändå gjort vanlig hedlig socialträning med henne. Då genom gå där folk är droppa lite godis till henne och INTE låta någon klappa henne. Gjort träningsmöten då genom att man stannar o pratar personen man möter är med på inte änds se på henne, ge henne godis under samtalet o sen gå vidare möta nästa om mötet innan gick bra. Osv :)

Annons:
TjockaBerta
2013-01-06 12:33
#7

#6

Flikar in ang INTE låta någon klappa.

Jag säger ifrån att man inte får klappa Th.

Senast var det en karl med egen hund. Han drog tillbaka handen och lät bli att klappa Th och sen sträckte han plötsligt ut handen mot Th igen varpå Th blev rädd och kastade sig bakåt. Då säger mannen, jag tänkte jag skulle prova i alla fall för ibland vill dom det ändå.

Vad gör man? SkrikandesSkrikandesSkrikandes

>>>Malum domesticum<<<

[Forest]
2013-01-06 18:16
#8

6 Fy ibland undrar man lite varför folk har så svårt och lyssna på vad man säger. Det är ganska bra att göra träningspromenad med uppgjorde möten jag har fått göra det en del med jobbkompisens hund, då har jag vart mötande person då har inte hunden känt mig funka bra då han tillomed nosa lite på mina ben men jag "märkte" ingetFlört

JereMina
2013-01-07 00:19
#9

Tack Forest Glad

[Forest]
2013-01-07 10:17
#10

9 ingen orsak, det finns flera saker man kan tänka på men detta var det jag kom på :) Men be dom kolla på fodret det kan göra susen att få bort majs, våran fd hund Chanel var ju en orolig hund i början men sen vände det med takt att hon dels landade men stor skillnad efter 3 v med nytt foder. Även hennes mage vart super från känslig mage till stålmage innan kunde hon inte äta något "annat" och skräpletare som hon var så fick man ha stenkollen på henne. Vi gick över till nordic färskfoder.

Upp till toppen
Annons: