Annons:
Etiketterdagens-trådgratulationerhälsningarpresentationer
Läst 3463 ggr
Amandla
12/31/12, 3:57 PM

Gott Nytt År!

Gott Nytt År på er allihop!

Hoppas att era hundar inte är rädda för fyrverkerier, tänk också på att raketer är giftiga så låt inte hundarna leka/bita/tugga på avfyrade sådana. De kan dö av det!

Här blir det en lugn kväll, min sjuttonåring är hos pappan och nittonåringen ska på fest så jag blir ensam hemma med hundarna (om jag också skulle bort så hade hundarna fått vara hos mina föräldrar långt ute på landet).

Albin är rädd för alla höga ljud så jag får ha musik och tv på tills sent inatt. Pixie  bryr sig inte värst, men jag hoppas innerligt att Albins rädsla inte smittar av sig. Äldste sonen är ute på långpromenad med dem nu, sen kanske jag vågar ta en kort kissrunda med dem runt sju, får lyssna noga först och önska att det inte smäller just då. Sen blir det inget mer ut förrän efter ett i natt…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
fidojunior
12/31/12, 9:57 PM
#1

Vi tog en promenad genom skogen i regn, hörde fyrverkerier ända bort till skogen men hundarna reagerade inte. På hemvägen fick vi gå en omväg för att några avfyrade fyrverkeri på ett ställe som vi skulle ha gått förbi men hundarna verkade inte ha reagerat på det trots att det var nära. Trots att vi tog en omväg genom ett villaområde sköts en annan raket upp i luften och inte heller då reagerade hundarna så mycket, båda tyckte nog att regnet var tillräckligt obehagligt. :P

Här hemma har vi bara ätit lite mat så en lugn kväll här med. För en stund sedan skulle jag leka lite med Fido men då sköts flera fyrverkerier upp på baksidan av huset. Fido såg dem genom fönstret och tyckte det var obehagligt och sprang in under soffan men sedan kom han ut igen.

Jag vet inte om Fido är lite trött efter promenaden vi gick eller om han är osäker/rädd för fyrverkerierna för han tar inte emot det allra godaste. Han tittar på det som att han vill ha men han vågar inte riktigt äta det. Får se om han vill äta på gott torkad kycklingfile vid midnatt.

Hoppas att alla får en trevlig afton, oavsett vad ni hittar på. Glad

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Amandla
12/31/12, 10:01 PM
#2

Låter ju som att han är rädd, stackarn. Just när de inte tar emot ens något riktigt gott är så typiskt, de är blockerade.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
fidojunior
1/1/13, 9:04 AM
#3

Fido fick söka efter godis och under den tiden small det lite grann men då brydde han sig inte. Hade gjort iordning en toarulle med godis i, den lekte han med ett tag men när det närmade sig tolvslaget sköts det fyrverkerier och då var inget kul eller lockande. Junior brydde sig inte om smällarna överhuvudtaget. Han fokuserade mer på godiset som Fido inte ville ha. :P Men det positiva är att Fido ändå var lugnare än när han var yngre och blev snabbt åter på godishumör när smällarna hade lugnat ner sig.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Amandla
1/1/13, 2:37 PM
#4

Skönt att han lugnat sig! Här var det hyfsat, sonen satte på hårdrock inne på sitt rum innan han drog på fest, Albin är i stort sett alltid därinne så han är härdad (jag vänjer mig nog aldrig däremot Tyst). Tv:n stod på också och det verkade kamoflera det värsta ljudet från raketerna. Strax före tolvslaget fick hundarna varsitt smarrigt köttben och Albin gnagde och slet, tror inte han reagerade alls på krevaderna ute. Pixie brydde sig inte det minsta.

Att Albin blev rädd beror inte på just nyårssmällandet utan på en bil som baktände flera gånger alldeles intill oss när vi var på promenad för några år sen. Vi gick på en gata som kantas av trevåningshus så det ekade kraftigt. Albin blev så rädd att jag trodde han skulle slita sig Rynkar på näsan Före den händelsen var han bara lite orolig vid smällar. Han är ju en hund som reagerar på det mesta…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
1/2/13, 8:24 PM
#5

Här tog vi det soft åt lite god mat och våran granne kom ner för äta o umgås lite :) Hon gick hem tidigt pga hennes hund inte är så jätte glad i smällare. Våra hundar struntar blankt i smällare tack o lov för det de fick vara inne med matte medans övriga familjen gick ut för spana lite mer :) Annars tycker jag att Enja har ändrat lite efter sin kull mer signalkänslig och kan tycka att vissa personer kanske gapar lite väl hård ton till andra hundar/barn/peroner o blir osäker. Så henne har jag arbetat mer med och trode faktist att smällare i år kunde bli lite halvtufft men nepp hon låg utsträckt o sov på mattan :)

Jag kan erkänna att jag hade gått två långa promenader lagt ut ett spår på ena promenaden så de var rätt så däckade Flört God forsättning på er :)

Amandla
1/2/13, 9:49 PM
#6

God fortsättning! Glad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
TjockaBerta
1/3/13, 6:16 PM
#7

God fortsättning alla!

Nyårsafton gick bra. Poo är som en filbunke och reagerar inte på någonting. Förra året stod vi mitt där de sköt raketerna och hade honom med oss. I år var det lite spännande att se hur Thomas skulle reagera.

Han har inte brytt sig alltför mycket om enstaka skott eller smällar som hörts under året så jag var inte så orolig. Vi gick ut i god tid innan det värsta smällandet började och på 12-slaget låg Poo på golvet och sov och Thomas och jag satt i soffan och tittade ut på fyrverkerierna. Efter 10 minuter la han sig ner och sov bredvid mig. Sen gick jag inte ut med dem förrän 01.30. Då var det lugnt igen.

Det var i alla fall en bra start. : D

>>>Malum domesticum<<<

Jelise
1/4/13, 11:14 AM
#8

Skönt att nyår verkar ha gått bra för de flesta! Min pudel-grabb har däremot lärt sig att stjäla mat över jul och nyår (ve och fasa säger jag bara) och fräck är han. Trots att man sitter intill så kan nosen vara uppe på bordet!

Det var däremot det enda problemet. Spenderade nyår med pappa + familj och de bor ute på landet så det blev knappt några smällar alls. Det hade nog varken gjort av eller till dock; Link verkar inte ens veta vad "skotträdd" betyder.

TjockaBerta
1/4/13, 4:12 PM
#9

#8

Aha en mattjuv. Det är inte lätt att få stopp på.

Vår äldre hund stjäl inte när vi är där men han brukade gå upp på bordet och åt det som stod framme om man lämnat något.

Ett nyår åt han hela oxfilén Skrattande

Nu har det inte hänt på riktigt länge. Jag chockade honom en gång när han skulle göra det och det verkar som om han fattade.

Taxen vi hade när jag var barn stal direkt från våra händer tom. Det fick vi aldrig ur honom.

Men visst dyker det upp en liten pudelnos vid bordskanten ibland och slickar lite på husses smörgås med skinka på.

>>>Malum domesticum<<<

Jelise
1/6/13, 2:17 PM
#10

#9 :O Hela oxfilén! Haha, behövs inget torrfoder den kvällen…

Jo Link har varit duktig så länge, men nu har han kommit på det. Jag har kommit på honom någon gång och oj vad skamsen och förvånad en pudel kan se ut. Det är ett mindre problem hemma då vi aldrig lämnar något framme, särskilt aldrig något som kunde vara farligt för honom. Men hos pappa min så står ibland en barnmats tallrik framme och kyler ner sig, matrester kan finnas kvar på spisen osv.

Upp till toppen
Annons: