Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1690 ggr
TjockaBerta
2012-12-29 20:20

Kaanans land, psaltaren uteblev

Det är Kaanans land därute och Psaltaren lyser med sin frånvaro, i alla fall där vi bor.

Det har regnat hela dagen på skarsnön och nu börjar det frysa på.

Det var svårt att ta sig fram på kvällspromenaden kan jag säga. Tom. vovvarna halkade omkring utan styrsel. De har i alla fall en lägre tyngdpunkt än vad jag har och så har de 4 ben att fördela vikten och balansera på.

Nu går jag nog inte ut förrän i april.Skrattande

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
[Forest]
2012-12-29 23:03
#1

Här är det jätte blött ute så man väljer bort flera promenader som annars är våra favvoritpromenader då det är så blött och halt att det är omöjligt att gå säkert. Jag har insett att det är någ dags att införskaffa mig icebug skor för slippa halka som en bambi på hal is :P inväntar lite rea bra då jag vet att de kommer säknas rätt bra i år igen  Flört

Kitten86
2012-12-30 12:06
#2

Jaa, i ishalkan som denna skulle även hundarna behöva ice bug skor, eller liknande Cool Trots låg tyngdpunkt, fyra ben och inbygga broddar i form av klor så halkar alla omkring på promenaderna. Lyckas man ta sig så långt att det blir snö istället så är det snorjobbigt att gå i då det bara är blött och tungt.

*suck*. Varför kunde det inte bara få vara några minus och snö ute fram tills februari?

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Amandla
2012-12-30 13:57
#3

Jag är väldigt glad att jag har så små hundar att de kan leka inomhus, för det blir väldigt korta promenader utomhus just nu tyvärr. Ishalkan är inte att leka med Rynkar på näsan


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
wintermynta
2012-12-30 21:10
#4

Jag måste skaffa broddar. Blev så besviken nu ikväll när vi skull ut i det milda vinterväder och det var isbana ute. Vi lyckades sakta ta oss runt kvarteret utan att bryta ben och armar.

[Forest]
2012-12-31 10:02
#5

3 håller med dig att hundar skadar sig oxå är ju himmla lätt så även dom får man passa, var ute nyss och då prata jag med en annan h-ägare vars hund har strikt vila i 10 dagar nu framöver pga halkolycka Tyst Så se till att era hundar inte busar där det är halt vi ska idag åka till skogen så hundarna kan rejjsa av sig lite extra Flört

Upp till toppen
Annons: