Annons:
Etiketterbilderfilmeryoutube
Läst 7824 ggr
TjockaBerta
12/22/12, 1:40 PM

Pudelvinter - bildtråd

Här söker killarna godis i nyfallen lössnö.

DSC_0300.jpg (828×466)

Men matte vad gör du?

DSC_0303.jpg (828×466)

Åh vad det är mysigt i snön.

DSC_0305.jpg (828×466)

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
TjockaBerta
12/22/12, 1:52 PM
#1

På långpromenaden i dag träffade vi en magnifik storpudel. En jättehane. Han var 67 cm hög. Och så tålmodig och lugn och fin. Jag blev alldeles kär. Han var inte helt vit utan mer som Thomas fast en jämn färg.

Thomas som är aprikos har ett ben som är rött(!). Första gången jag la märke till det trodde jag han skurit sig på något men nej, pälsen har ändrat färg och ena benet är rött.

Poo som är en dramaqueen av stora mått for runt och skällde på honom ett tag tills han märkte att det var ok. Thomas är mycket tryggare i hundmöten och försökte få honom att leka efter en stund.

En liten dvärg och en jättepudel. Vilken syn. Det var ett trevligt möte och vi hoppas träffa honom och hans matte igen snart.

Det hör inte till den här tråden egentligen men jag fortsatte av bara farten. Skrattande

>>>Malum domesticum<<<

bozzie
12/23/12, 6:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här är mina pojkar i snön..som de bara älskar.

[Forest]
12/23/12, 10:52 PM
#3

Men himmla vad TH har växt härligt o se han brevid Poo så ser man lite hur han har växt ikapp honom :D Söta bilder du bjuder på Berta o tackar dig får den fina julhälsningen Kyss

2 Sicka fartpojkar :D härligt o se dom busa så pass o en pinne i snön är ju guld värd  då de är mer sällsynta nu Tungan ute

Jag har jobbat som en galning o glömmer ju alltid att ta lite kort, så i år har jag itne tagit många bilder :S Jag får erkänna lite lathet med Flört

Men god jul på er Skrattande

JereMina
12/25/12, 1:04 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Det är så mysigt att se alla bilder Glad

Här kutar Molly runt i ett område som kallas Ögonfägnaden Tungan ute

lsoderberg
12/26/12, 2:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

min mellanpudel olle!

[Forest]
12/26/12, 4:27 PM
#6

vad söt han är Olle Glad

Annons:
lsoderberg
12/26/12, 8:27 PM
#7

#6 han börjar bli så långhårig nu :) men ska klippa till han till sommaren :)

JereMina
12/27/12, 1:15 AM
#8

Men så fin han är Olle *sötnos*

TjockaBerta
12/27/12, 12:11 PM
#9

#3

Ja nu är de nog lika höga tror jag. Det är svårt att mäta. Har jag mätt rätt är Th nu en mellanpudel. Poo är dubbelt så kraftig som Thomas. Dubbla vikten, dubbla bredden och för tillfället dubbla pälsen.

Skrattande

>>>Malum domesticum<<<

[Forest]
12/27/12, 9:01 PM
#10

9 helt olika kroppar har dom så vikt o bredd betyder inte att poo är tjockis eller att th är mager :)

Upp till toppen
Annons: