Annons:
Etikettbeteende
Läst 2293 ggr
wintermynta
11/24/12, 9:13 PM

Aldrig hälsa kopplad.

Var på julmarknad idag med sambon och Gusten. Såg en jättefin pudel och tänkte dom kunde hälsa på varandra. Dumt ja vet då båda var i koppel men just då tänkte jag inte på det. Fråga först om dom fick hälsa och vilket kön hunden var. JO det gick bra att hälsa och det var en tik.Berättade att min var en hanhund.
Jag släppte fram Gusten och tiken nosa honom i rumpan.Sen skulle Gusten nosa på tiken och sekunderna efter morrar tiken , gör utfall och har hela munnen full med Gusten päls. Lite smått chockad drog jag snabbt isär dom och sambon ser att tiken blöder ur munnen. Då kläcker människan ur sig (som håller tiken)
- Oj då hon hög löper nog fortfarande . Eller ja vet inte om det är höglöp eller bara löp det är inte min hund.
Hur i hela helvete tänker man när man släpper fram en annans hund som ev höglöper???. Även om hon inte var i höglöp så löpte den. Jag blev så in åt helvete förbannad att jag kunnat sänkt människan på plats. Tack och lov var sambon med så han lämnade pliktskyldigt ut vårt nr utifall det blir efterspel. Jag tog Gusten och gick en bit bort. Gusten verkar inte ha tagit skada varken fysiskt eller psykiskt. Övriga hundmöten gick bra under dagen och senare på kvällen lekte han med sin kompis XX. Jag vet att det inte finns ett enda ont ben i Gusten och att det var självförsvar. Han kommer  dock aldrig få hälsa på en annan hund i koppel och han kommer inte få hälsa på okända hundar ett långt tag framöver. Är glad i alla fall att han klara sig så bra.

Annons:
MiracleWithPaws
11/25/12, 12:03 AM
#1

Usch, jobbig situation! Har också varit med om späna hundmöten (vem har inte det) och precis som du sedan dess bestämt att hundarna inte får hälsa när de är kopplade. Det blir för spänt och krystat för många hundar och det gör ju bara risken för olyckor större. Vad bra i alla fall att Gusten verkar ha skakat av sig obehaget snabbt och att det inte sitter i nu! Håll lite småkoll de kommande veckorna för säkerhets skull.

[Forest]
11/25/12, 10:08 AM
#2

Stakars lilla Gusten för visst har han råkat illa ut med bli biten förut :( Det låter som att tiken inte var i höglöp eftersom hon ännu blödde men iaf sa väl till att du ger fasen i min rumpa vissa tikar är sura som tusan o unghanar ska sättas på plats ofta betyder det inte så allvarigt mer än nyp. Vi brukar hälsa på vissa i koppel utan problem men ofta känner jag både hund o hundägaren innan :)

wintermynta
11/25/12, 9:23 PM
#3

Jo det har han. Nu blev han ordentligt luggad men det har kunnat gått mycket värre. Inte lätt att vara Gusten alla ggr.

ms-mee
11/25/12, 9:30 PM
#4

Fan vad trökigt. Tur det gick bra för Gusten.

Förstår inte hur man kan lämna ut sin hund utan att ge personen ALL info. När jag är hundvakt så får hundarna enbaret hälsa på de som jag vet dom umgås med regelbundet. Det just för att jag ändå inte känner hundarna till 100.

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

[Forest]
11/25/12, 11:16 PM
#5

3 verkligen trist för lilla Gusten, inte lätt. jag tycker att det var väldigt slarvigt av tikägaren jag räknar 1 mån är de i löp nu är Enja glad i hanar vid löp men inte Donna hon är ännu ung o tycker andra okända hundar är bra läskiga mattes lilla bäbis Flört

JereMina
11/30/12, 12:38 AM
#6

Det lät inget kul men tur att Gusten mår bra i alla fall…Kyss

Annons:
Upp till toppen
Annons: