Annons:
Etiketteraveluppfödning
Läst 4311 ggr
jasminrex
11/22/12, 12:30 PM

Söker fler BT uppfödare

Hej!

Till sommaren 2013 planerar jag att skaffa min första hund som troligtvis ska bli en Black and Tan mellanpudel. Nu söker jag olika uppfödare som föder upp sådana slags pudlar.

Min fråga är vet någon här om det finns fler uppfödare av BT i Sverige än Bobbysocks, Krulltott och Stjärnans kennel? Om inte, vilkla av dessa kennlar rekomenderar ni och varför?

Jag är också intresserad av Harlekinpudlar så om nån kan tipsa mig om bra kennlar som föder upp dem, skuille jag vara väldigt tacksam!

Tack på förhand Glad

Annons:
Amandla
11/22/12, 4:35 PM
#1

Jag ska kolla med mina bekanta vilka uppfödare de känner till, återkommer Glad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
jasminrex
11/22/12, 5:31 PM
#2

#1 Tack så mycket. Det uppskattas! Glad

Kitten86
11/23/12, 7:12 PM
#3

Vet att det finns en kennel som föder upp harlequin men vet inte vad den heter, tyvärr…

Jag är själv intresserad av att köpa b/t pudel och har kikat på bobbysock's och krulltotts. Vill du ha mellan så är det väl eg bobbysocks då hon föder upp den storleken, men har sett att krulltotts nästa kull är förväntad mellan, annars brukar ju hon föda upp dvärg. De två kennlarna har ju även sammarbete med varandra, äger en hane ihop bl.a.

Finns inga fler b/t uppfödare vad jag vet…

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

TjockaBerta
11/24/12, 12:24 PM
#4

Det finns B/T till salu på Blocket just nu såg jag igår.

>>>Malum domesticum<<<

Kitten86
11/24/12, 5:19 PM
#5

Här är Harlekuin uppfödaren jag tänkte på förut…

Kennel twocolours

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

[Forest]
11/25/12, 10:26 AM
#6

samma här är jag nyfiken på en bt men dvärg, jag rek att man tar sig en funderare på Tyskland det blir inte mycket dyrare heller,men utbudet är mycket större dessutom kan man då gå lite på linjer.

Annons:
jasminrex
11/25/12, 7:14 PM
#7

#3 #5 Tack för all info! Har också kollat lite på kennel Twocolours men den verkar inte vara så aktiv längre, eller? De verkar iaf inte ha några planerade kullar..

#4 Tack för tipset men ska som sagt skaffa valp till sommaren och inte nu :)

#6 Vet inte om jag är så sugen på att skaffa valp från utlandet men jag kan ju ändra mig. Har du några tips på bra/intressanta kennlar i Tyskland? :)

TjockaBerta
11/25/12, 7:34 PM
#8

#7 Ursäkta. Jag uppfattade det som att du sökte uppfödare.

>>>Malum domesticum<<<

[Forest]
11/25/12, 8:19 PM
#9

7 nja de jag spanat in har inte mellan utan små toy o dvärg. Jag hoppas du får lite tips om fler ufd alltid bra att ha ett större utval tror inte det är många ufd av bt tyvärr än här.

jasminrex
11/26/12, 8:19 PM
#10

#9 Okej! Hoppas också på att få fler tips.

Upp till toppen
Annons: