Annons:
Etiketterbilderfilmeryoutube
Läst 4669 ggr
MiracleWithPaws
2012-11-12 13:00

Nerrakad! o.O

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det snurrar fortfarande i huvudet på mig, trots att det gått ett dygn sedan det (för mig) hemska beslutet togs att Duva skulle rakas ner. Pälsen var helt enkelt FÖR tovig och vildvuxen pga. att jag helt tappat kontrollen de senaste månaderna då jag varit sjuk. Den senaste någorlunda bra (mja, allt är relativt) bilden jag har på henne är från i augusti, så tänk er att det var ännu lite mer päls än såhär före nerrakningen igår.

Före:

Annons:
MiracleWithPaws
2012-11-12 13:00
Fridaaaa
2012-11-12 13:01
#2

Tycker det blev jättesött :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Amandla
2012-11-12 13:05
#3

Så jättesöt! Kyss Det är inte kul med tovor och att behöva raka ner hunden men pälsen växer ju ut igen. Pälsvården blir ju bra mycket enklare nu ett långt tag framåt Glad Vill du ha upp henne i utställningsfrisyr igen?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
MiracleWithPaws
2012-11-12 13:14
#4

#2: Jo, det är det jag försöker intala mig också, att hon ÄR söt. Jag har inget emot nerklippta pudlar generellt, mina tidigare två hade jag i princip alltid nerrakade och tyckte de var finast så. Men med Duva har jag en helt annan inställning. Jag "sörjer" verkligen den där stora pälsen, hur jobbig den än var. Hellöjligt.

#3: Vi får se hur vi gör! Jag har sagt nu att vi känner efter ett tag. Jag väntar mitt första barn i maj och det var en stor anledning till att vi tog det här beslutet. Jag vet helt enkelt inte vad jag kommer orka och hinna med. På en storpudel tar det ju dessutom ett antal år att få till en riktigt bra fullpäls och hon ska förmodligen paras våren/sommaren 2014, vilket ju också är något att ha i åtanke. Men min dröm har länge varit att ha henne i amerikansk lejon, så kanske i framtiden… Men vi får se helt enkelt. :)

Amandla
2012-11-12 13:15
#5

Grattis till väntade bebben! <3

Jag förstår alldeles beslutet, det kan vara jobbigt nog med en toypudel i utställningspäls ifall man har för mycket om sig…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
MiracleWithPaws
2012-11-12 13:28
#6

#5: Tack! <3 Det har varit en 2½ år lång väntan så vi är superglada och förväntansfulla.

Och nej päls är verkligen inte att leka med. Jag kommer ihåg hur jobbigt det var när jag hade min dvärgpudel fullpälsad en gång. Nu kan man ju inte riktigt fatta det. Allt är relativt!

Här finns förresten fler bilder om någon är intresserad: http://vattenliljans.wordpress.com/

Annons:
[Forest]
2012-11-12 16:03
#7

Tycker hon vart söt :) Jag tycker oxå det är jätte fint med fullpälsad pudel men det är mycket jobb att hålla den tovfri, kan tänka mig hur mycket det är med storpudel phu!

Säger stort grattis till vara gravid vad härligt o vänta bäbis  :)

[Forest]
2012-11-12 16:08
#8

6 var inne på din blogg Glad Såg lite mer o tycker verkligen hon var fin i klippningen. Sen föder du upp kattungar? otroligt söta är det raggdolls?

ms-mee
2012-11-12 17:39
#9

Åh, hon vart jättefin ju! Glad Och färgen på henne är helt underbar.
Jag tycker om nerrakade pudlar, de ser så ståtliga och graciösa ut :)

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

MiracleWithPaws
2012-11-13 09:48
#10

#8: Japp, det är vår första kattkull vi har just nu, de är tio veckor och jättejobbiga. ;) Och yes, det är ragdolls!

#9: Jo men hon ÄR fin, och jag älskar också hennes färg. Men själv tycker jag nog de är mer ståtliga och graciösa när de har en riktigt snygg utställningsklippning faktiskt. Men det finns som sagt många fördelar med nerklippt pudel så jag försöker se dem nu och inte gå och tjura över att jag inte kommer ha päls på henne på ett långt tag. :)

ms-mee
2012-11-13 14:19
#11

Jo, de är lika ståtliga med päls, det är klart. Men det är skönt med lite vila från pälsen ibland :D

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Novis10
2012-11-19 17:27
#12

Vad är det för trimmer du använder och vart kan man hitta en sådan?
Den verkade bra och vi har inte hittat en som passar vår vovve.. x)
Och att klippa hela storpudeln flr hand kräver tid, tålamod och en hund som orkar.. :D

//Nova
Besök gärna min hemsida här.


Medarbetare på Hamster ifokus!

MiracleWithPaws
2012-11-19 22:24
#13

#12: Hej! Det var min uppfödare sm klippte henne, men vi har samma typ av klippmaskin så jag råkar veta att det är en Andis. :) Funkar riktigt bra tycker jag. Själv har jag bara nosskär, men uppfödaren varvade lite med olika skär på kroppen och benen och sådär.

Annons:
[Forest]
2012-11-20 09:53
#14

12 tips kolla bland våra artiklar där har du lite om klippmaskiner/skär mm själv kör jag en oster golden a5 o på kroppen kör jag 3F lr 4F det beror på vem jag klipper, ben, nacke, huvud och svans klipps med sax men kika lite på den artikeln för den tar lite info ang de olika skären med maskinerna :)

Upp till toppen
Annons: