Annons:
Etikettpälsvård
Läst 2345 ggr
LisaAL
11/8/12, 10:05 AM

När började era valpar tova?

En liten fråga: Tovade era valpar innan tovåldern? När började det eller tovade de från start? Undrar eftersom jag förväntat mig tovor också i valppälsen men det blir inga… Funderar på när det kommer.

Annons:
[Forest]
11/8/12, 10:23 AM
#1

Enja fick inte tover heller som valp det vart någ efter tandbytet det börja lite smått men värst var det vid 1-1 1/2 års åldern o då hade hon utställingspäls Tyst

LisaAL
11/8/12, 12:31 PM
#2

Hur är pälsen nu? Jag inser att jag inte vet om några valppälsar alls tovar..

[Forest]
11/8/12, 12:43 PM
#3

2 nu är hon tovfri mer lr mindre det är om det blir skräp i pälsen som det blir tova runt pinnen (ofta granpinne)  Donna hålls kortklippt pga hon är i tovåldern men genom bada henne 2 gånger i månaden o borstas så är hennes päls lättskött. Enja är 2.5 år Donna är 1.5 år men Donna har så tjock päls mega jobbigt hade jag någ haft det om hon hade haft utställningspäls. Båda är kortklippta Flört

Amandla
11/8/12, 12:49 PM
#4

Tandbytet är nog lite av en riktlinje, från 9 månader och ungefär ett år framåt. Mina vita har knappt tovat alls, lilla grå är ett helt eget kapitel men ändå ingen värsting på något vis. Bada ofta, föna så rakt som möjligt samt toppa pälsen ofta är mina bästa standardknep. Ren och rak päls med fräscha toppar tovar inte lika mycket som smutsig, krullig och vildvuxen päls. Flört


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
TjockaBerta
11/8/12, 2:22 PM
#5

Thomas blir 11 månader nu i dagarna och jag väntar fortfarande. Det är lite som #2 säger att om det fastnar grejer i pälsen och man inte tar bort dem blir det en tova runt om till slut.

Några små tovor bakom öronen har jag hittat på den här tiden men jag är ganska noga med att borsta ut pälsen nästan varje dag.

>>>Malum domesticum<<<

Upp till toppen
Annons: