Annons:
Etikettsajten
Läst 22485 ggr
Amandla
11/7/12, 3:18 PM

Välkomna nya medlemmar! Tråd 2

Jag och mina Medarbetare hälsar er välkomna hit. Presentera er gärna så alla medlemmar får veta vilka ni är! Glad

Den gamla tråden finns HÄR.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Jelise
11/24/12, 10:27 PM
#1

Jag blir kanske först att hoppa in i den här tråden då!

Jag är Jelise (en blanding av mitt för och mellannamn) och är en universitets student från Norrland. Jag blev med pudel i januari, 2011, då min sötnos Link flyttade in hos mig. Innan jag träffade min pappa och hans frus pudel Vincent hade jag ingen upfattning om hur underbara pudlar var och hade alla möliga fördomar om dem. Idag är jag, helt klart, botad :)

Lilla Linkan (som inte är så liten utan en tämligen stor pojke) fyllde precis 1 år och han är verkligen min guldklimp. Snäll, glad och studsig, och enligt mig en riktig snygging! Det blir roligt att komma i kontakt med fler pudel-folk! :)

Arabesque
11/24/12, 10:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Okej, då får jag väl börja :)

Jag heter Neo och är snart (väääldigt snart!) 18 år. Jag är för tillfället sysslolös då jag varken studerar eller jobbar, på fritiden sysslar jag med lajv och politik.

Och så hundkraken då, en storpudelsgrabb på tre år vid namn Joey (efter Joey Tempest. Pudelrock och sånt.) han är min första hund någonsin och enligt mig helt underbar. Ganska knasig personlighet, då han, när vi fick honom, var väldigt blyg. Men detta håller han delvis på att övervinna men är lite reserverad samtidigt. Men det händer att han utan vidare traskar iväg till människor, hälsar, sedan inser att "Hjälp, jag ska ju vara blyg!" och hoppar tillbaka. Han kan anses som både klumpig och försiktig samtidigt, han är inte så väldigt lättlärd, men världens snällaste, trots att han kan bli lite nervös :p Han tycker inte om att bli borstad och ylar och gnäller högt när han badar, vilket är en av flera anledningar till att han har klippningen han har.

Och eftersom folk ändå brukar fråga om klippningen kan jag ta det direkt. Han är klippt på hela kroppen förutom själva "frisyren" och svansen (svanspälsen kortas ned, kalufsen klipps inte.) så någon "riktig" klippning har han inte. Men när vi fick honom var han helt oklippt förutom i ansiktet, han var vid det laget strax över fyra månader och såg ut som ett får i pälsen. Den var tovig vid halsen och magen, och var tydligen nybadad (så säljaren hade badat en tovig hund… ajaj..) No hard feelings, men det var inte det ultimata utgångsläget direkt. Så när vi åkte in på klippningen var det ett "Det är bara att klippa av allt. Tyvärr. Det kommer inte bli snyggt" Kalufsen och svansen gick att spara, och nu, tre år senare, har han precis samma frisyr som då. Tänka sig, va? Dock är skillnaden att det fick klippas VÄLDIGT kort den där gången. På något sätt blev dendär klippningen hans grej, och han slipper borstas sådär supermycket vilket jag tror uppskattas då han verkligen inte tycker om det. (Självfallet borstas han ändå!) och han är dessutom ändå en sällskapshund. Oftast har han ett clip för att hålla pälsen borta från ögonen. Ibland inte, men oftast.

Jelise
11/24/12, 11:02 PM
#3

Han lever verkligen upp till sitt namn, haha! Den frillan skulle ha fått även den mest dedikerade pudelrockaren att skämmas. :)

Snyggt täcke förresten!

Amandla
11/25/12, 3:02 PM
#4

Välkomna hit Jelise och Arabesque! Glad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
bozzie
11/26/12, 9:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Ny här idag, har två storpudelgrabbar. En fem år och en  två och halvt .Underbara hundar att jobba med och gosa med,

Amandla
11/26/12, 10:55 PM
#6

Välkommen bozzie! Cool


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Marionette
12/12/12, 12:58 PM
#7

Hejhej! Namnet är Hanna och jag är 17 år. Våran lilla svarta mellanpudeltik kommer anlända i Februari om inget går fel till.

Köper tillsammans med min mamma, som är minst lika galen i tanken på ett svart litet svart hårmoln att träna agility och lydnad med :)

Amandla
12/12/12, 2:27 PM
#8

Välkommen Hanna! Jag ser fram emot många bilder på eran valp Glad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Smedin
12/19/12, 6:21 PM
#9

Halloj! Jag heter Sofie och är 23 år. Jag har en svart storpudeltik på 4 år, en svart storpudelhane på 9 veckor och en vit storpudeltik på 9 veckor.

Jag har en egen liten uppfödning av just storpudel i svart och vitt . :)

Amandla
12/19/12, 7:43 PM
#10

Välkommen Sofie! Har du just haft första kullen eller har du haft fler?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Smedin
12/20/12, 6:58 PM
#11

Jag har precis haft min första kull, och väntar med spänning att min kennelnamn ska bli goodkänt (finns i hundsport senaste nummret)

Vi fick en kull på fem valpar, tre svarta och två vita. Vi behåller en svart hane och en svart tik själva, en vit tik har flyttat till sitt nya hem och jag har två kvar :)

Borntobekind
12/29/12, 4:05 PM
#12

Hej jag heter Vanessa och är en 20årig umebo!
Har haft hund sedan barnsben men har nu varit utan hund i snart ett halvår.. Och nu funderar jag på om en Storpudel skulle passa mig! Så därför finns jag här på denna sida, sökandes efter information om rasen och hur den är :)

- A Hard Life Makes You Shine In The End -

Amandla
12/29/12, 5:13 PM
#13

Välkommen Vanessa! Glad Hittar du all info du behöver? Skapa gärna en egen tråd annars Flört


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Borntobekind
12/30/12, 1:04 PM
#14

Tack! :D

om det dyker upp några frågetecken så gör jag det! ;)

- A Hard Life Makes You Shine In The End -

Neela
1/7/13, 1:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Hej, är ny här och tänkte presentera mig lite kort. Bor med katter och man och blev med pudel i november efter att i många år ha längtat efter en hund. Det blev en två-årig storpudel i färgen creme som nu heter Sune.

Sune är en glad hund med massor med energi och jag hoppas att vi ska kunna träna agility framöver. Just nu försöker vi bara komma underfund med varandra :)

Amandla
1/7/13, 1:41 PM
#16

Hej Neela och grattis till Sune! Jag tror att ni kommer att få massor med skoj tillsammans Flört


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
TjockaBerta
1/13/13, 6:30 PM
#17

Åh vad Sune är fin. Jag blir lite avis. Hur får man en sån vacker hund?

>>>Malum domesticum<<<

Neela
1/13/13, 7:19 PM
#18

Tack, så glad jag blir! Vi hade tur antar jag. Tycker crème är en himla härlig färg, hoppas det blir godkänt så vi kan skaffa fler nångång.

[Forest]
1/13/13, 11:14 PM
#19

Vart välkommna härligt o läsa lite om er o se även bilder  Glad

[Iyen]
1/14/13, 2:00 PM
#20

Hejsan
Jenny heter jag, har en grå och stor pudel som kallas för Viggo.
Vi bor i lägenhet tillsammans med en schäfer och hans husse.

Glad

Annons:
Amandla
1/14/13, 4:12 PM
#21

Välkommen Jenny! Glad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Ellen89
1/19/13, 7:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Satte en bild pa mina tva i gamla traden men har kommer en pa mig och min lilla pudel, Zach (8 ar). Har ocksa en blandras tik Tia… vi bor i harliga Australien :)

Amandla
1/19/13, 1:55 PM
#23

Så fin bild! Glad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Snowgirl
1/22/13, 9:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Hej! Dags för mig att presentera mig. Jag har en 6,5 månaders vit toy/dvärg vad det nu blir… Han heter Eddie och är jordens charmtroll. Jag är ju tokny på det här så det blir väldigt intressant att se om jag förstår hur jag ska skriva, under rätt överskrift, ladda bilder osv. Jag får be om överseende om det blir si så där, i allafall i början. Avataren är lillhjärtat, ska se om jag får upp en bild till!

Amandla
1/22/13, 9:39 PM
#25

Välkommen hit Snowgirl, vilken fin liten Eddie du har Glad Han ser stor ut, eller är det bilden som luras? Hur hög är han?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Snowgirl
1/22/13, 9:42 PM
#26

Tack så mycket! Bilden luras nog lite tror jag, jag har försökt att amatörmäta honom och han är ungefär 27cm.

Amandla
1/22/13, 9:49 PM
#27

Ah, okej Glad Han ser ut att ha väldigt bra nosparti för att vara så liten, det är inget "toyigt" över honom.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Snowgirl
1/22/13, 9:52 PM
#28

Jag har ju inte haft pudel förr, däremot hund i hela mitt liv. Jag tycker inte heller att han har ett toyansikte, gissar att han blir några cm till. Han är först och främst min kärlek, sen får vi se om jag kommer att ställa honom.

Amandla
1/22/13, 9:57 PM
#29

Kul! Var kommer han ifrån?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Snowgirl
1/22/13, 9:59 PM
#30

Från Madness i Piteå, Carina och Malin Nordsten.

Amandla
1/22/13, 10:56 PM
#31

Okej, ingen kennel jag känner till personligen men det finns ju rätt många.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
1/23/13, 10:22 AM
#32

22 Mycket bra kort vad söta ni är ihop :)

24 varmt välkommen :) Tycker det är sött att din hund kanske blir toy o inte har toyansikte :)

Snowgirl
1/23/13, 2:17 PM
#33

32 Tack så mycket! Ja det blir kul att se hur han kommer att se ut, men visst borde han växa ett par cm till? Han är ju som sagt drygt 6 månader. Mätte honom för en beställning av en overall i dag och ryggen är 30 cm och bröstkorgens omfång är 35 cm. Så glad jag blir att ni välkomnat mig så trevligt.

Amandla
1/23/13, 2:39 PM
#34

Jag skulle tro att han blir dvärg, ca 30-32 cm. De brukar växa ungefär till 9-10 månader, ibland lite längre.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Snowgirl
1/23/13, 2:44 PM
#35

Tack amandla, stämmer det jag har hört att i utställningsringen är man inte så intresserad av små dvärghanar, även om dom har ett "maskulint" utseende?

Amandla
1/23/13, 3:07 PM
#36

Litegrann kanske, men det skiljer sig också från domare till domare. Det är många olika faktorer att ta hänsyn till, och då kanske storleken inte är något problem jämfört med annat som svans, rörelser osv. Jag personligen kan ju tycka att en tydlig könsprägel är viktig, dvs att en hane är maskulin och en tik feminin. Sen får ju dvärgarna får trots allt vara mellan 28 och 35 cm, något idealmått finns inte.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Snowgirl
1/23/13, 3:46 PM
#37

Okej, ja, könsprägel är viktigt. Tack för svaren.

Naaatttah
1/23/13, 8:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Hej tänkte jag skulle presentera mig.

Jag heter Nathalie och är 20 år,har nyligen flyttat till Oskarshamn.

Har en storpudelhane som heter Ajax Glad

Amandla
1/23/13, 8:50 PM
#39

Välkommen Nathalie och Ajax, han är bra stilig! Glad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
1/23/13, 11:11 PM
#40

35, Det tycker inte jag stämmer helt,tycker det finns rätt få små dvärghanar så jag hade helt klart ställt ut han ett per gg för att se vad han går för :) Himmla fint ansikte har han.

38 OH, det var en stilig Ajax Kyss Varmt välkommen hit Glad

Naaatttah
1/23/13, 11:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

Tack :)

Annons:
Snowgirl
1/24/13, 1:19 PM
#42

40. Tycker du han har fint ansikte, det var kul att höra. Jag har ju läst rasstandaren flera gånger, med det är knepigt när jag aldrig haft nån pudel att liksom se vad som är bra och mindre bra. #38 så fin han var! #40 igen…färgen på hunden på din Avatar är ljuvlig!

Pennyboll
1/24/13, 1:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Hej!

Tänkte presentera mig lite snabbt. Jag heter Pernilla, 20 år gammal och bor på Orust.

Jag har en dvärgpudel på foder som heter Tindra men kallas Theo, ynka 9 år gammalFlört Har bara haft henne i 3 dagar men har fastnat för henne totalt!

Min mamma har också en dvärgpudel som är 6 år och heter Snobbhyllans Emma men går under namnet Chanel. Henne har vi haft sen början av november!

Snowgirl
1/24/13, 1:35 PM
#44

#43 med hårspänne och allt! Sötnos!

Amandla
1/24/13, 1:53 PM
#45

Välkommen Pernilla! Förstår att du fastnat för sötnosen Glad och det låter som att både du och din mamma drabbats av pudelsjukan… Flört


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Neela
1/24/13, 3:14 PM
#46

#38 Vilken stilig kille! Roligt att se fler pudlar i närheten, säg till om Ajax och du vill ha promenadkompis nångång.

[Forest]
1/24/13, 3:16 PM
#47

Varmt välkommen Pernilla vilken härlig söt pudeltjej du har Kyss

Neela
1/24/13, 3:23 PM
#48

Vilken söt Theo!

Förresten, snobbhyllans var ett roligt stamnamn!

Annons:
TjockaBerta
1/24/13, 5:50 PM
#49

Vad fin Theo är och så fin i håret/pälsen. Glad

>>>Malum domesticum<<<

Pennyboll
1/27/13, 1:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

#44 #45 #47 #48 #49 Tack så mycket Skrattande

#48 ja, och fruktansvärt fultObestämd

Här får ni en bild på båda två

[Forest]
1/27/13, 1:28 PM
#51

50 söta :) Jag tyckte  snobbhyllans var rätt coolt stamnamn faktist Flört

Mosaiques
2/1/13, 9:12 PM
#52

Hej, jag heter Anki!

Jag läser till socionom och har fyra hundvana barn mellan 6-17 år och tre busiga chihuahuor och en mycket förståenede man. Jag funderar på att utöka flocken med en långhårig liten hund som inte fäller. Vi har pratat om toy pudel eftersom pudlar verkar vara en trevlig familjehund. Vi vill i första hand ha en liten aktiv sällskapshund men kanske även köra lite lydnad och agillity. Om jag lyckas sköta pälsen så skulle jag även gärna ställa. Därför har jag sökt mig hit för att lära mig mer om rasen och få lite tips inför vårt eventuella valpköp. Jag kommer därför att ställa massor med frågor till er om pälskvalitet, pälsvård och andra pudel-relaterade frågor och snappa upp annan kuskap här på pudel i fokus.

Amandla
2/1/13, 9:30 PM
#53

Välkommen Anki! Kul att du vill ha en toypudel Glad Angående pälsvården så kan det vara bra att veta att Pudelklubben anordnar pälsvårdskurser lite varstans över landet.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2/2/13, 12:35 PM
#54

52 varmt välkommen hit :) Härligt att du funderar på toy pudel. Det är bara komma med en massa frågor, det är många som kan svara om allt möjligt som du kanske funderar på Flört

Wisby9211
2/9/13, 2:13 PM
#55

Varmt välkomna allihopa!

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Annons:
a_olsson
3/2/13, 7:32 PM
#56

Hej heter Annelie är 33 år bor på gård på landet och har en mellan pudel hane som heter Bosse och han är 3 år. Han är min första pudel men absolut inte min sista🙂. Funderar mycket nu på hund nr 2, och då framför allt vilken storlek på pudel jag vill ha😃

[Forest]
3/2/13, 7:40 PM
#57

Varmt välkommen Annelie och Bosse :) Kul att du funderar på en till pudel har bara gott om att säga att ha två faktist kan vi inte tänka oss mindre än att ha två :) Lycka till med sökandet o hoppas du bjuder oss på bild på Bosse med :)

Amandla
3/2/13, 8:01 PM
#58

Välkommen Annelie! 🙂 Såklart du måste ha en pudel till 👍


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Lizaludda
3/12/13, 11:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#59

Bor i Tyresö och har en liten uppfödning med Kennelnamnet Anuradhas's
Föder upp mellanpudlar i färgerna vitt svart och silver. Vitt och silver är de färger som jag tycker bäst om. Har tidigare haft svarta valpar och kommer att ha det i framtiden och även aprikost kan bli aktuellt. Målet med min uppfödning är att få fram trevliga och friska hundar. Att satsa på färger som det inte föds upp så många valpar varje år. Vita mellanpudlar föds det upp mycket få och av den anledningen har jag inriktat mig på att föda upp vita mellanpudlar framåt. Silver var ovanligt för några år sedan men på senaste tid har den färgen ökat. Aprikosa mellanpudlar är inte heller så vanliga så framåt planerar jag en kull aprikosa mellanpudlar. Min aprikosa mellanpudel Ethna planerar jag att para under våren 2014. Hane är ännu inte bestämd. Min önskan är att hitta en hane som är aprikos och som har svarta anlag.

Amandla
3/12/13, 12:14 PM
#60

Välkommen hit Lizaludda! 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
3/12/13, 12:52 PM
#61

Varmt välkommen Lizaludda :)

Zelda12
3/14/13, 6:30 PM
#62

Hej! Amanda heter jag och bor i Göteborg med Panda, en svart/vit dvärgflicka på fyra och en halv månad. Med oss bor också husse, lillhusse och två cornishrexflickor. Panda är ingen harkekin utan ett resultat av en svart mamma och en svart pappa, hon var inte så väntad alltså. Chambs Etrange Pandora heter hon i stamtavlan, hennes tre kullbröder blev svarta som väntat. Panda är en busig liten dam med glimten i sina blåa ögon;) Ska se om jag kan låna husses dator och lägga upp en bild, det går inte via mobilen va? Har läst massor här inne på pudelifokus och lärt mig massor med:) Just nu är det förutom valpkurs och rumsrenhetsträning och allt annat som hör valptiden till såklart mycket fokus på pälsvård:) Även fast jag inte kan ställa ut Panda vill jag prova att ha henne pälsad och just nu är hon ett litet babylejon, nyklippt igår:) Kommer säkert med flera frågor snart.. Mvh Amanda & Panda

Mvh Amanda
SE*Odd I's

www.oddis.se


Annons:
Amandla
3/14/13, 6:42 PM
#63

Välkomna Amanda och Panda! 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
3/14/13, 9:11 PM
#64

varmt välkommen Amanda o panda ser verkligen fram mot se bilder på din lilla tös :)

Zelda12
3/25/13, 10:27 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65

Här kommer bilder på lilla Panda-bus!

Mvh Amanda
SE*Odd I's

www.oddis.se


Zelda12
3/25/13, 10:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#66

Förra bilden var hon runt 14 veckor, nu är hon 21 veckor. Här är en bild som är tagen för ett par veckor sedan.

Mvh Amanda
SE*Odd I's

www.oddis.se


[Forest]
3/25/13, 10:30 AM
#67

65 oj vad söt och ovanlig ❤️ 😍

Amandla
3/25/13, 12:59 PM
#68

Lilla sötnosen! ❤️


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
TjockaBerta
3/25/13, 1:52 PM
#69

Så jämt och fint tvåfärgad hon är. Det var jättesnyggt. Hur vanligt är det att en hund får blåa ögon?

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
mallabralla
3/25/13, 3:36 PM
#70

mitt namn är malin, jag är ännu pudel lös men planerar att skaffa ett eget krull inom närmsta åren, jag driver ett katteri med Perser och Exotic katter. För övrigt tycker jag ni har ett riktigt trevligt forum och jag njuter av all information och alla bilder.

Sajtvärd på Perser iFokus

Amandla
3/25/13, 4:11 PM
#71

Välkommen Malin! 🙂 Tack för dina fina ord om sajten, det värmer ❤️


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
3/26/13, 12:35 AM
#72

66 men gösses så fint tecknad hon är :) ser oxå att hon har ett blått öga o visst har din katt i avataren olika färger på sina ögon. Haha matchar varandra fint 😉

Zelda12
3/26/13, 9:26 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#73

#69 och #72 Tack, ja, hon blev "perfekt" tecknad, inte bara en liten fläck någonstans utan vit krage, vita tassar och vit svansspets :) Båda ögonen är blå, det ena lite ljusare. Det beror nog på pigmentet i ansiktet, att hon är ljus där och därför har ögonen också blivit ljusa. Jo, hon och katterna passar bra ihop och är goda vänner :)

Mvh Amanda
SE*Odd I's

www.oddis.se


[Forest]
3/26/13, 10:37 AM
#74

73 Zelda  du får gärna starta en tråd o visa din lilla Panda :)
Är roligt med udda färger :)

Karin F
3/30/13, 3:52 PM
#75

Hej hej! Karin heter jag och är nu på forumet. Än så länge har jag och min familj ingen pudel, men kanske, kanske kan det inom en inte allt för lång tid bli ändring på det… Vår väg mot ett eventuellt hundägande har varit ganska lång och krokig vågar jag nog påstå. Jag satte fart och började längta efter hund extra, extra mycket för sisådär fem år sedan när vår yngsta föddes och jag gick hemma och var ledig. Å andra sidan tyckte varken jag eller min man att det var läge då men nu tror vi att vi kan erbjuda ett bra hem till en fyrfota familjemedlem. Då dök det lilla dilemmat med sonens överkänslighet upp… På allergitesterna visar han känslighet mot de flesta pälsdjur, däribland såklart hund. Vi har träffat och umgåtts, till och med lånat en pudel under en tvåveckorsperiod bara för att försäkra oss om att sonen trots all exponering klarar av pudeln som ras, och banne mig så vågar jag nog hoppas på att det ska gå vägen! Nu vågar jag knappt säga någonting men det ser faktiskt ut som om vi kan få bli med valp lagom till sommaren och under tiden lusläser jag allt som jag kommer över om hundar i allmänhet och pudlar i synnerhet! Läst på om hundar har jag förresten gjort de senaste åren! Det var i alla fall lite om mig! Ha det gott därute / Karin F

Amandla
3/30/13, 9:27 PM
#76

Välkommen hit Karin! Blir lite nostalgisk över känslan att köpa sin första pudel ❤️


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Mersa11
3/31/13, 10:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#77

Hejsan !!

Det här är min 3 åriga Black and Tan dvärgpudel. En underbar kille som är nog bland det snällaste som finns <3

Amandla
3/31/13, 12:34 PM
#78

Välkommen Mersa! Gullig pälskling du har ❤️


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Maja Lingman]1
3/31/13, 4:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#79

Hejsan jag heter Maja och på bilden är min lilla dvärgpudel tjej Bella på 6år 🙂 Bella är en snäll och gosig tjej som älskar att rulla sig i snö och sand. Bella är otroligt lättlärd och lyhörd och super duktig på att söka. När vi köpte Bella var hon rund som en köttbulle och lat som oxe men nu är hon pigg som en lärka och frisk som en nötkärna.

Amandla
3/31/13, 4:09 PM
#80

Välkommen Maja! Bella är verkligen söt 😍 är hon brun eller grå? Vissa bruna bleker ur så mycket att de nästan ser grå ut och vissa grå har en brun ton i pälsen.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Maja Lingman]1
3/31/13, 4:10 PM
#81

Hon är silver i stamtavlan 🙂 Tack så mycket ❤️

Amandla
3/31/13, 6:01 PM
#82

Ja då är hon grå 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Maja Lingman]1
4/4/13, 3:58 PM
#83

Japp 🙂

Annons:
Pennybus
4/10/13, 3:36 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#84

Jag heter Frida och "min" första hund var en Pudel och jag har lärt mig så mycket av henne och hon av mig, en perfekt nybörjar hund som jag verkligen "lyckats" med. Penny(I stamtavlan Bobbysocks Penelope) är en aprikosfärgad mellanpudeltik, något nätt i kroppen men det gör henne charmig. Hon älskar allt, förutom möjligtvis hundar(dock är det på G ;) ) Jag tränar freestyle med henne. har planer att gå agility och spårkurs med henne när tiden och pengarna kommer. Vi har Penny på foder åt en vän till oss(dock inte uppfödaren utan ägaren, som även är uppfödare) och kommer hänga med mig till gymnasium hösten 2014, med min kommande aussiekille. Penny lever ett aktivt liv och får mental aktivering varje dag, har en superbra av och på knapp, väldigt social och lättlärd. Penny fyller 1 år om en månad :) Själv är jag 15 år i sommar och ska gå hundlinjen på gymnasiet, ska skaffa en till hund i sommar, en aussie, och ställa ut henne i sommar ska jag också förhoppningsvis göra. En bild på oss två :) Fotad av Wezza(?) på HiF

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

Pennybus
4/10/13, 3:38 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#85

En bild på bara Penny

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

Amandla
4/10/13, 3:32 PM
#86

Välkommen Frida och fina Penny! 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
linalundberg
5/6/13, 12:38 PM
#87

Ja

mitt namn är Evelina men kallas Lina 25 år gammal, jag registrerade mig här mest av allmänt intresse, sysslar med hundar själv och är superintresserad av pälsvård vilket då gör pudlar till ett naturligt studieobjekt! jag kommer snart gå på mammaledighet och har tidigare studerat samt arbetat som restaurangchef.

Jag har själv en liten chinese crested puff hane och ställer regelbundet Pappillons.

Amandla
5/6/13, 12:45 PM
#88

Välkommen hit Lina! 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Alva66
7/12/13, 6:39 PM
#89

Hej hej…

Anneli heter jag och har storpudeltiken Älva, som snart är 5 år. 🙂

Tidigare har jag haft en aprikos storpudelhane, Ramses, som fick somna in för ca 2,5 år sedan. 

Jag bor i Varberg på västkusten. ☀️

Amandla
7/12/13, 6:44 PM
#90

Välkommen Anneli och Älva 😘


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Thowas
7/14/13, 7:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#91

Jag heter Ewa, är 30 år och bor i Hudiksvall med min man och barn.

Jag är uppväxt med hund, men har inte haft egen på några år, utan bara varit dagmatte åt en dvärgpudel hane. Tyckte det blev så tomt när han gick hem så jag ville skaffa mig en egen.  Hade tänkt mig en tik, men det blev en hane. en particoloured pudel (röd/vit).  Lite roligt med en lite "ovanlig" pudel  :)

Min lilla älskling fick namnet Trix!

Amandla
7/14/13, 9:25 PM
#92

Välkomna hit, Ewa och Trix 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
gwendolyn
7/30/13, 12:38 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#93

Hej, jag heter Anna och har en mellanpudel född november 2012.

 Han är vår första hund och hela familjens kärlek.


 


Amandla
7/30/13, 12:36 PM
#94

Välkommen Anna! Vilket vackert ansikte han har, din mellis 🙂Var är han ifrån?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Faylinn
8/18/13, 5:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#95

Får väl presentera mig också :)

Heter Sandra och är en norrlänning bosatt i huvudstaden. Är lycklig ägare till en vit liten toypudel vid namn Cleo som är 7 år gammal och min första egna hund. Blev pudelfanatiker som liten då vi hade en grå dvärgpudel som var den mest underbara hunden man kan tänka sig. Hon dog när jag var 11 år och efter det har det aldrig funnits någon tvekan om att det skulle bli pudel när tiden väl var inne :)


[Forest]
8/18/13, 11:20 PM
#96

Varmt välkommna alla. Härligt o läsa om er och att se era fina pudlar. 🌺

Amandla
8/19/13, 12:27 AM
#97

Välkomna hit, Sandra och Cleo! 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Cahira
8/28/13, 1:34 AM
#98

Finns inte så mycket att säga… Jag älskar krulltottar och vill titta på krulltottebilder. 😊

Förhoppningsvis står jag någon gång på rätt plats i livet att bli med egen krulltott. 😍

Lär ställa lite frågor emellanåt med men mest bara snoka runt. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Amandla
8/28/13, 12:46 PM
#99

Välkommen Cahira! 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Cahira
8/28/13, 9:11 PM
#100

tack! :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Sjöstjärna
10/6/13, 4:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#101

Hej alla!

Jag bor i Skåne tillsammans med en sjuårig grå storpudelkille som heter Karak. I egenskap av multiallergiker borde jag inte ha hund alls enligt läkarna men det går över förväntan bra med Karak.

Här ligger han och vräker sig i favoritsoffan. Egentligen är det hans sida där filten ligger och min sida den utan filt, men är matte korkade nog att flytta på sig så…😎

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

TjockaBerta
10/6/13, 5:15 PM
#102

#101

Vad fin han är. 

Kul att du klarar av att ha hund.

>>>Malum domesticum<<<

Sjöstjärna
10/7/13, 3:17 PM
#103

Tack! 🙂

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

[Forest]
10/12/13, 4:08 PM
#104

Varmt välkommen 👋

Annons:
GordonG
10/24/13, 3:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#105

Hej hej! Jag bor i Bohuslän med sambo och en stor chihuahua kille som heter Gordon. Än har vi ingen pudel med nyligen har tanken väckts på att skaffa en till hund och lutar mot en storpudel. Främst på grund av egenskaper och kanske inte för pälsens skull ;) isåfall får det bli nedklippt, har hittat många fina bilder här som visar hur snygga de är i kort frisyr :) Hoppas lära mig massor av nyttigt på er pudelsida! Bifogar en bild på lillen hoppas det är ok fast han inte är pudel ;)

Sjöstjärna
10/24/13, 3:36 PM
#106

Välkommen hit! Lillkillen är mer än okej! 😍 Jag ska erkänna att vavvor inte är min favoritras men den här lille ser ju helt ljuvlig ut. Bra val där med med storpudel förresten! 👍

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

GordonG
10/24/13, 3:47 PM
#107

#106 tack! Din pudel är jättefin han med, grått är himla stiligt :)

Amandla
10/24/13, 8:09 PM
#108

Välkommen GordonG! 🙂Fråga allt du vill om pudlar!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
10/26/13, 1:22 AM
#109

Varmt välkommen, vilken fin täckning han har Lillkillen tycker han ser lite valpig ut med sina öron 😍 Hoppas du hittar en bra uppfödare så du får en trevlig storpudel 🙂

GordonG
10/28/13, 8:02 PM
#110

#109 ja det är inte ett helt nytt kort jag fick fram så han är nog inte så gammal där… Men stora öron det har han än ;) Det är inte aktuellt med andra hunden riktigt än men tyckte att man jan ju aldrig vara ute i för god tid :p

[Forest]
10/28/13, 8:25 PM
#111

110 håller med dig det är då man även kan se vem vilken uppfödare och dennas hundar som man fastnar lite extra för 😉

Annons:
Ti-ti-oo
12/14/13, 12:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#112

Sådär, nu känns det som att jag kan vara medlem så där på riktigt. För ett par dagar sedan flyttade det hem en liten pudeltik vid namn Meja hos oss. Troligen blir hon dvärg. Färgen är aprikos. Hon är så söt så man smälter. Vi springer ut på vår lilla tomtplätt 100 gånger per dag att kissa o bajsa. Och hon är givetvis SÅ DUKTIG och har redan fattat galoppen. Men är man inte snabb nog att se signalerna går det lika bra inomhus :). Men det tar sig, hon är ju bara nio veckor.

Amandla
12/14/13, 6:01 PM
#113

Åhh, grattis till sötnosen! ❤️


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Cahira
12/14/13, 6:34 PM
#114

Gud så söt! 😍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Ti-ti-oo
12/14/13, 8:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#115

Tack! Här är en lite piggare variant!

Amandla
12/14/13, 8:10 PM
#116

Gullenussingen! 😍


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
12/15/13, 10:36 AM
#117

115 Jätte söt,  har förstår varför ni föll för henne bedårande ögon ❤️Säger varmt välkommen och jag hoppas du visar oss mer bilder i andra trådar med på henne 😃

[Forest]
12/15/13, 10:38 AM
#118

Säger varmt välkommen till alla jag missat säga det till ✨

Annons:
Cahira
12/16/13, 2:53 AM
#119

Men gud, jag smälter! 😍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

TjockaBerta
12/16/13, 10:19 AM
#120

Så bedårande söt. LIlla igelkottsnosen.

>>>Malum domesticum<<<

Tette67
1/10/14, 7:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#121

Hej!

Vår storpudeltik ligger nedanför ugnen och väntar på att fredagsmiddagen ska bli klar. Helst vill hon sätta tänderna i fläskfilén innan den är färdig, men hon får nog vänta lite innan hon får sig en smakbit.

Molly, som hon heter, hämtade vi i Jönköping i början av oktober. Hon var en av de 28 pudlarna som polisen omplacerade. Vi hade länge pratat om att skaffa en hund och jag ville absolut ha en storpudel eftersom jag är uppvuxen med sådana, hade dock aldrig haft en egen. När jag på lördagförmiddagen den 4 oktober läste artikeln om  pudlarna som polisen skulle sälja tog det tio minuter innan jag och sambon satte oss i bilen och körde de 20 milen till Jönköping. Och där var hon. Lite skygg, men ändå nyfiken. Och vanvettigt söt. Vi bestämde oss för henne och konsulterade bonussonen, som då var hos sin mamma, om namnet. Och Molly fick det bli.

Nu har det gått tre månader sedan hon flyttade in och vi kan inte begripa hur vi har klarat oss utan henne innan. Hon är glad, lekfull, mysig, nyfiken, genomsnäll (med undantag när det vankas blodpudding, för det skulle hon kunna döda) och lojal. 

Vi vet inte mycket om henne, vi och veterinären tror att hon är ungefär ett år.

Hälsningar

Tette och Thomas

Amandla
1/10/14, 9:06 PM
#122

Välkommen hit Tette! Så härligt att få höra lite om just en av de pudlarna, vilken tur Molly hade som fick komma till er 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tette67
1/10/14, 10:13 PM
#123

Vi tycker att det är tur att vi fick Molly. 🙂

Hilda-Stina
1/13/14, 9:24 AM
#124

Hej! Jag heter Anna. För väldigt många år sedan hade jag en papillon och nu väntar jag hem en liten toypudel i början på mars. Hälsningar Anna

Amandla
1/13/14, 10:25 AM
#125

Välkommen hit Anna! 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
MarieD
1/17/14, 3:15 PM
#126

Hejsan!

Jag heter Marie, 26år och jag och min man har två barn. 

En gång i tiden då jag bodde hemma hade vi en dvärgpudel. Helt underbar och söt hund! Nu då jag är äldre vill jag ha en större hund, så när man har hus och tid kommer vi att skaffa en storpudel :) 

Så just nu läser man på massor och ser på alla underbara bilder ;)

MVH
Marie

Maja Granström
2/27/14, 11:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#127

Tjenare! ;)

Jag heter Maja Grinström (igentligen Granström). Jag är 11 år, jag vet att jag är ung, men jag tar faktiskt i fokus på allvar. 

Jag har en liten toypudel/dvärgpudel valp där hemma. Hon heter Strumpan och är världens gosigaste och busigaste valp som finns!

Amandla
2/28/14, 12:00 AM
#128

Välkommen Maja och Strumpan! 🙂Och välkommen MarieD också 🙂 ser att jag missade dig ☺️


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
solbackaa
3/6/14, 11:51 PM
#129

Hej

Hittade hit idag och har läst massor 🙂

Linda heter jag 40år och letar Pudel, har ingen erf. av rasen mer än vad jag har läst mig till och gillar det jag läser. Vill ha en mindre hund utan terrier temperament, men pigg, aktiv och glad. Någon att gosa och pyssla med. 

Jag är egentligen en brukshundmänniska har haft dobermann/setter korsn och rottweiler. Varför liten hund är hur vi bor och att jag helt enkelt är sugen på en liten hund. 🙂 Min man har också allergi, inte så svår mot just hund och det ska kollas upp om han tål pudel, hoppas hoppas. 

Vi ska titta på en pudelpojke på lördag, eller ska jag säga pudelkorsning eftersom den är oreggad och den har färgfel med 😉(har läst om div drama över det där) Blir det den hunden kommer jag självklart inte avla på den och den kommer säkert att kastreras.

Amandla
3/7/14, 3:25 PM
#130

Välkommen hit Linda! 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
isacmojs
3/17/14, 10:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#131

Hej

Maria heter jag och bor i Umeå med min man och våra två barn. Vi köpte vår fösta pudel, en storpudel vid namn Kingston (Domestic dark Denjie) 2002 och han var vår lilla bebis ;) Vi fick njuta av honom ända till februari 2009 då han fick flytta ifrån oss då han mådde dåligt av att vi flyttat många gånger och just fått barn. Ett år efter vi sålt honom fick vi meddelandet om att de varit tvungna att låta honom somna in då han hade börjat bitas :(

Åren gick och vi fick ett till barn och hundlängtan har hela tiden funnits där men aldrig haft råd att köpa en hund. Hösten 2013 så såg vi en annons på blocket om en 1 årig mellanpudelhane väldigt billigt och vi ringde upp dem för att fråga varför de sänkt priset osv. det slutade med att vi for och köpte honom. Ludde var/är en väldigt ouppfostrad hund som hade levt hos ett äldre par med ingen ork till varken motion, kost eller pälsvård/vård så när vi fick hem honom så bets han mycket, han hade öroninflammation och var en stor tova så han fick klippas ner på en gång! tyvärr blev bitandet ett stort problem då han bet barnen och oss utan anledning och verkade må dåligt men kändes för ung att ta bort så han fick flytta till svärfar där han har det jättebra nu :D

Barnen blev jätteledsna av att vi inte hade nån hund längre och även vi så jakten på hund fortsatte. I februari hittade vi annonsen om en tikvalp som skulle ut på foder, den tiken var dock såld när vi ringde men tillslut så fick vi reda på att Musse fanns, en liten svart pudelkille som är efter en svart toypudelpappa med fina meriter och en registrerad mellanpudelmamma som är mätt till dvärg i aprikos färg så det blir spännande att se vilken storlek Musse blir, han ska få bli pappa till 3 kullar också och det ska bli spännande :D

Boggsvea
5/31/14, 10:01 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#132

Hej. Jag heter Birgitta och föder upp siames/oriental katter mef stamnamnet S*Pepparkornsögas. För tre åt sedan kom efterlängtade dvärgpudeln Alice♡ hem till oss.Nu har vi lilla vita dvärgpudelhonan. Lovis ♥.Vi väntar på ett syskon.En silverfärgad dvärg/ toyvalp som ska födas i juni Mycket spännande.En gång pudel alltid pudel ♡♡♡♡♡♡

SE*Pepparkornsögas Skrattar

Annons:
5ara
7/7/14, 8:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#133

Hej!

Jag heter Sara, bor i Jönköping och har en liten storpudelpojk på fem månader. Visserligen ska jag väl snarare säga blandras eftersom han inte är SKK-registrerad. Jag har kollat mycket i det här forumet och tycker det är sååå intressant men har inte vågat registrera mig innan eftersom det är så fel att ha en oreggad pudel men jag provar ändå… Oavsett vad han är för något så måste jag säga att han är väldigt lik en storpudel. Likaså är hans föräldrar som jag båda träffat. Även farfar och farmor är det. Hans mamma är intagen från Norge med stamtavla . Hoppas vi får vara med :) Här är en bild på min Pajas.

Fransu
7/8/14, 2:35 PM
#134

Är ny här. Matte till Harry, en röd storpudelkille på drygt 4 månader. Har även en shih-tzu-kille här hemma på 9 år. Bor med min man  (och hundarna förstås!) strax utanför Göteborg. Jag är 36 år.

Jag har i hela mitt liv älskat hundar. Vid 30 års ålder blev jag allergisk mot pälsdjur vilket begränsade valet av hund radikalt. Som tur var tålde jag shih-tzun vi har här hemma utan problem. Tänkte då att fällfria hundar kanske är grejen. Vilket har visat sig stämma. Maken och jag funderade i flera år på pudeln som blivande ras. Vi ville ha en familjemedlem som hänger med oss på våra långa skogsvandringar, fisketurer och även uppskattar en filmkväll i soffan. Nu i år var det äntligen dags och vi har en underbar valp här hemma som tagit oss med storm. ❤️ Vi känner att vi hittat "vår" ras i pudeln. Kommer med största sannolikhet inte bli någon annan ras hos oss i framtiden.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Fransu
7/8/14, 2:37 PM
#135

#133 Vad fin han är din Pajas! Ser stor ut jämfört med vår Harry som blir 5 månader den 21 juli. Harry väger bara 10 kg än så länge. En liten skrangeltangel som vill kallar honom. 😃

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Amandla
7/8/14, 3:25 PM
#136

Välkomna hit Sara och Fransu! Såklart även oreggade pudlar/blandraser är välkomna!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
5ara
7/8/14, 3:29 PM
#137

Åh, vad roligt! Tack så mycket 🙂 Du har gjort väldigt mycket bra här på forumet Amandla.

Amandla
7/8/14, 3:31 PM
#138

Tack 🙂Hoppas nu att aktiviteten kommer igång igen här också, den har varit låg länge 😉


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
5ara
7/8/14, 3:42 PM
#139

#135 Vad gullig du är! Tack! Pajas är runt 48 cm i manken och väger typ 12.5 kg. Han är fem månader och några dagar så jag tror inte våra två skiljer sig så mycket… Har du ingen bild att visa ? 🙂

Annons:
TovaMedina
7/27/14, 10:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#140

Hej! Jag heter Anna-Karin och har två toypudlar, en silverfärgad tik som heter Tova och är drygt 2 år, och Medina som är brun och märmar sig 2 år.

Amandla
7/27/14, 10:37 PM
#141

Välkommen Anna-Karin med sötnosar 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tessan01
7/29/14, 8:55 PM
#142

Hej! Jag heter Tessan ( på forumet ), jag är här på Pudel iFokus för att letar efter den rätta rasen för mig. Ett av alternativen är Pudel. Så kom hit för att ta reda på rasen och få svar på mina frågor ^^

Måste bara fråga, vad heter färgen ( i pudel världen ) valparna är i sidhuvud saken där det står "Pudel iFokus". Dom är ju bara för söta!

Mvh. Tessan

Amandla
7/29/14, 9:14 PM
#143

Välkommen Tessan! Valparna däruppe är röda 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tessan01
7/29/14, 10:52 PM
#144

#143 tack! Och tack igen! ^^

ocheeva
8/2/14, 8:54 PM
#145

Hej hallå! Jag heter Celeste, bor i sädra Sverige och är inne på min andra pudel, femte hunden i familjen totalt.

Min första egna hund var en nioårig vit toy, Yra - från början Asta från kenneln Angelview - som gick bort i april 2013 och blev mitt livs kärlek under tiden jag hade henne. Nu har jag Lucas, en röd toy från en uppfödare utanför Hultsfred och en riktig mattegris!

[Forest]
8/17/14, 8:28 PM
#146

Jag passar på att hälsa alla varmt välkomna härligt att ni skriver lite om er och era pälsklingar :)

Annons:
Mosten
8/18/14, 1:17 PM
#147

Hej!
Jag får väl presentera mig nu när jag smygtitta ett tag på denna härliga sida om pudlar😊
Jag vet inte om jag platsar här men det känns så för mig, det är så att jag hämtade en liten pudel (med en liten procent Frison Brise från pappans sida) hoppas det är okej ändå att Iza inte är till 100% pudel, annars får ni säga till🙂
Jag har tittat runt och även träffat lite pudlar och föll för Iza´s mamma och pappa då de hade så fin personlighet, men egentligen var det menat en 100% renrasig pudel, nu blev det som det blev och jag kallar Iza för en pudel (om inte någon frågar ingående)

Vår familj består av mig själv född ´67 min man och våra fyra utflugna barn, tre killar och en tjej (hon flyttar om en vecka då hon ska börja på universitet på annan ort)
Jag har haft tidigar en liten uppfödning av Eng. Springer Spaniel.
Men då vi inte haft hund under 1 år nu blir de så tomt utan så vi bestämde oss för en ny liten valp, men då en liten ras eftersom vi åker mycket motorcykel och vi vill kunna ta med hunden överallt så blev valet enkelt.
Vi ska införskaffa en tankväska för hund med ruta för att kunna se något, ventilation och en lucka om hunden vill sitta och titta ut lite när vi kör sakta, hundens vikt får då inte överstiga 8kg. Vi har en bekant som har med sig sin hund på detta vis något som denna hund älskar.

Jag har förövrigt växt upp med en dvärgpudel som blev 16 år gammal så helt ny är jag inte med rasen.

Detta var lite om mig (eller det blev ganska mycket😉)
Med vänlig hälsning Helena

[Forest]
8/18/14, 9:07 PM
#148

147. Alla är varmt välkomna, även dom som inte har pudel men som är nyfikna på just rasen pudel :) Så jag säger Välkommen hit och jag hoppas du kommer trivas här :) Du måste bjuda oss på bild med på din lilla valp 😉

[Estelle13]
9/16/14, 3:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#149

Hej jag Har ju varit medlem här nu i ca 1 år och har inte presenterat mig så jag gör det nu en gång för alla :-)

Jag heter Patricia och är 21 år och läste djurvård på gymnasiet. Jag har två storpudlar en vit tik på 14 månader som heter Estelle och en svart hane 12 veckor som heter Texas.

Pudel har alltid varit min dröm ras sedan jag varit liten, tyckte de var så vackra speciellt de vita storpudlarna har alltid varit en favorit.

Trodde aldrig att jag skulle äga två stycken storpudlar, trodde bara att det var tanke drömmar som aldrig skulle slå in.

Här är en bild på Estelle som togs i början av sommaren.

Amandla
9/16/14, 8:41 PM
#150

Då säger jag väl välkommen i efterskott till dig, Patricia! 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
5ara
9/16/14, 9:51 PM
#151

#149 Sååå fin!!!

[Forest]
9/17/14, 8:19 AM
#152

Jag  är alltid lite sen på hälsa alla välkomna, härligt o läsa om dig Patricia och inte dåligt att du har två storpudlar redan som 21 år gammal.  😃  Fin bild du bjuder på  Estelle 😍

Pia-PizzisAnne
9/19/14, 11:24 AM
#153

och här är en till som varit med i forumet en tid men inte prenterat sig :-)

Jag heter Anne och har en aprikos toypudel som kallas Gina (Klagstorpsgårdens Sweet Georgina)

Efter 25 år som uppfödare av burmakatter så är det nu riktigt häftigt att ha sin första kull med valpar :-) Gina är parad med en stilig svart hane, Bosse  (Barista's Start of Attraction)

Två valpar blev det, en tik och en hane, båda svarta. 

Ska bli såå roligt att se dem växa upp.

http://www.pia-pizzis.se/Pia-Pizzis/Pudel.html

___________,,,^..^,,,______________**
Hälsningar  Anne Nordström  S* Pia-Pizzi's est. 1988
http://www.pia-pizzis.se
anne.nordstrom@lsn.se
**

Annons:
Amandla
9/19/14, 12:11 PM
#154

Välkommen Anne! Och grattis till din första valpkull 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
feliciaaw
10/21/14, 6:25 PM
#155

Hej! Felicia heter jag, äger just nu 3 hamstrar, två dvärgar och en guldis och ska skaffa en liten dvärgpudel nu till sommaren! Så om det är någon som har tips om uppfödare eller om det är någon av er som föder upp dvärgpudel i färgen aprikos eller röd så hör gärna av er! :) Superkul att vara här och läsa om allas små dvärgisar men även de stora fina pudlarna :D

Amandla
10/21/14, 7:18 PM
#156

Välkommen Felicia! Hoppas du hittar din drömpudel 🙂 Du känner väl till Svenska Pudelklubbens uppfödarlista? Håll koll på valphänvisningen också, där kommer det ut kullar som uppfyller höga krav.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
feliciaaw
10/22/14, 5:42 PM
#157

Tack för ett varmt välkomnande! Håller koll på både pudel.ifokus och pudelklubbens uppfödarlista! Men har dock inte hittat någon än som ska ha valpar i sommar än :/

[Forest]
10/22/14, 8:52 PM
#158

155 Varmt välkommen jag vet om flera som föder upp röda pudlar men vart i landet vill du helst att den ska finnas vårat land är avlångt inte alla som kan åka 60 mil enkel resa :) Hoppas att du hittar en passande uppfödare som har alla dina önskemål på kommande valpplaner det är lite o tänka på.

[Nalle-]
10/22/14, 10:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#159

Såg att jag inte har presenterat mig och Asko i tråden tidigare så tänkte att jag skulle göra det! 

Jag heter Nadja och är 20 år gammal, bor i Umeå med min storpudel Asko och ibland har jag familjens blandras Hugo här också. På dagarna läser jag till lågstadielärare på universitetet i stan och den mesta av fritiden går åt till hundrelaterade aktiviteter. 

Hugo är någon procent pudel, men mest liknar han en lhasa apso både till utseende och psyke 😉 Han är 7 år gammal och familjens första hund, så det var med honom mitt hundintresse började. Med honom har jag gått en hel massa kurser och tränat det mesta genom åren, från freestyle till viltspår. Idag är han mest sällskapshund men jag drar med honom till bhk'n ibland och visst kan han fortfarande! Eftersom han är hela familjens hund bor han kvar hos mina föräldrar och syskon efter att jag flyttade men jag lånar hem honom så ofta jag kan. 

Asko är i skrivandets stund 18 månader gammal och helt underbar, han är världens mysigaste soffhund och jätterolig att jobba med. Han är allt jag ville ha i en hund och lite till! Vi har hållit på lite smått med utställning men tog en paus i somras, nu är pälsen på utväxt igen så tanken är att vi ska komma igång med att ställa till våren igen. Annars blir det mycket lydnadsträning och en hel del personspår, förutom långa skogspromenader och cykelturer. I vinter är det tänkt att han ska få dra skidor men matte måste bara lära sig att åka först! 😃

Bilden är på båda grabbarna från förra veckan. Nu är Asko dock klippt i en continental lejonklippning men har tyvärr ingen bild på det.

[Forest]
10/23/14, 10:30 AM
#160

Varmt välkommen härlig presentation av dig och hundarna. 😃 måste säga var en söt liten blandras ni har med ser busig ut 😂

Annons:
5ara
10/23/14, 12:20 PM
#161

#159 Jag tycker Asko är så otroligt fin! Visa gärna bild på continentalen om du skulle ta en🙂 Gullig Hugo!

Miner00
12/12/14, 4:52 PM
#162

hej! jag är väldigt pudel intresserad! själv har jag ingen hund men är rastmatte åt två :) kul att vara här och få se och njuta av era fina pudlar! :)

Amandla
12/13/14, 1:07 AM
#163

Välkommen Miner00!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Alva14
12/19/14, 8:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#164

Hej! Stina heter jag och min storpudel heter Alva. Hon är sju månader, 54 cm hög och en riktigt busfrö. Jag har aldrig haft pudel innan och därför så försöker jag lära mej så mkt jag kan. Jag fick Alva när hon var fyra månader och då var hon rädd för allt och alla, speciellt karlar. Nu är hon "bara" rädd för karlar men inga andra människor. Men vi fortsätter jobba på det! Annars är hon underbar och älskar bus o lek.

Amandla
12/19/14, 8:35 PM
#165

Välkomna hit, Stina och Alva! 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[mammamuih]
3/4/15, 2:31 PM
#166

hej alla pudelälskare

min nya hundbästis är ca 6,5 v ung och bor fortfarande med sin mamma och uppfödaren. Yoda är hans namn och hans är en underbar, grå storpudelpojke

[Forest]
3/5/15, 10:03 AM
#167

Säger med varmt välkommen till alla nya medlemmar och jag hoppas att ni kommer trivas här inne på pudel.ifokus :)

Annons:
Thami
3/17/15, 2:12 PM
#168

Hejsan allihopa! ^____^ Mitt namn är Thami, jag är en 23 årig tjej från Småland och älskar pudel! Har i några år planerat skaffa hund och har nu äntligen bestämt mig och planerat allting klart. Jag och min sambo har pudel i tankarna och hjärtat, nu är det bara att hitta rätt uppfödare och rätt puppy :)) Jag hoppas att jag kan få råd och tips inför köpet! Kul att få vara medlem, en del av pudel.ifokus

Amandla
3/17/15, 2:42 PM
#169

Välkommen Thami! Här finns mängder med info om allt och lite därtill som handlar om pudlar, så det är bara att  dyka in i de olika kategorierna och läsa 🙂och är det  något du vill veta mer om så fråga på 👍


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Amandla
5/26/15, 2:55 PM
#170

Dags för ny tråd! 🙂Den förra tråden ligger HÄR


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: