Annons:
Etiketterbilderfilmeryoutube
Läst 7138 ggr
Pudelbus
10/30/12, 7:28 PM

Gammeltanten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta har tanten Lisa roat sig med idag, Gräva! Bland det roligaste som finns säger hon.

Annons:
Pudelbus
10/30/12, 7:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Lisa trodde jag skämta när jag avbröt henne efter en halvtimma Flört

Pudelbus
10/30/12, 7:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Hon var ju inte tillräckligt skitig än!

Pudelbus
10/30/12, 7:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Så hon bestämde sig för att hoppa ner i hålet igen

Pudelbus
10/30/12, 7:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jaha, hejdå sa jag och börja knalla hem.

Lisa sura ett tag och lipa åt mig, men kom fram till att det var bättre att följa med.

Pudelbus
10/30/12, 7:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Hon skällde lite på mig och sa att jag var en tråkig matte.

Pudelbus
10/30/12, 7:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Så jag fick snällt ta fram bollen och sparka lite innan vi knalla in, inte kan vi väl mysa i soffan osamms heller? Flört

Min fina gammeltant som helst vill bli kallad valp!

Annons:
Kitten86
10/30/12, 8:25 PM
#7

Jaa, vem har sagt att man måste bli gammal och gaggig bara för att man passerat en viss ålder???!

Hur gammal är hon? Hon ser lite lagom grådassig ut i färgen som min herre på 14,5 år.

Även han skulle bli (och blir fortfarande) kallad valp. Det enda som kommer med åldern är ett definitivt "vill jag inte, tänker jag inte" Tungan ute

Tur att de är lagom stora att lyfta upp och ta med om de skulle sätta sig på tvären alldeles…

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Pudelbus
10/30/12, 8:40 PM
#8

Hon precis 3 år som vi säger här hemma och har varit i cirka 10 år ;)

Det är nu det senaste året som hon har blivit väldigt grå.

Ja, att folk tror hon är valp det får man höra ofta. speciellt när Storpudeln fortafarande levde då var hon alltid valp till den stora ;)

Lyfta, vad är det säger Lisa? Hon har egna ben och dom håller till allt. Men på morgonen är hon lite tvärr (och har alltid varit) går inte upp innan klockan 12.00.

Amandla
10/30/12, 8:57 PM
#9

Vilken söt grävling! Skrattande


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Pudelbus
10/30/12, 9:06 PM
#10

#9 den sötaste!

Men hon är en mullvad säger hon ;)

Amandla
10/30/12, 9:27 PM
#11

Ahhh, okej jag ändrar mig: söt mullvad! KyssFlört


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Pudelbus
10/30/12, 11:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

#11 Bäst och hålla med kanske, så hon inte blir sur  Kyss

Men fin är min lilla brud,

Iallafall den finsate vännen man kan få. En bild häromdagen i frosten.

JereMina
10/31/12, 12:17 AM
#13

Men gud så roligt att se och läsa *hihi* kram Kyss

Annons:
[Forest]
10/31/12, 9:54 AM
#14

Vilka underbara bilder,Kyss klart gräva är en av det roligaste man kan göra när man är en söt liten mullvad . Kyss

TjockaBerta
10/31/12, 10:51 AM
#15

Man är väl aldrig så nöjd som när man är riktigt riktigt skitig. Härligt för en gammal tant att få plöja en åker.

>>>Malum domesticum<<<

Pudelbus
11/1/12, 11:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

#13 kram Kyss

#14 Hon lyckades förra året med att gräva upp en sork, så duktig är hon Obestämd

#15 Denna brud är alltid skitig Flört

Lisa har ont i magen idag och matte är bitter, husse sa åt oss att vi skulle bli glada.

Så här fick det bli då, Jag skyller på att mina tänder har ätit ostbågar XD Lisas är alltid en tandläkaresdröm

[Forest]
11/1/12, 11:33 PM
#17

16 hahah ja du den mellanpudeln jag är uppväxt med leta gärna sork o fick en o annan värsta var att man ibland var ute o hörde pipet o han åt dom ursh fy dessa dagar fick inte bamse någon puss

Pudelbus
11/2/12, 12:23 AM
#18

#17 haha, ja hon har bara lyckats fånga själv en gång. Men har ju "fångat" från katterna ofta. Tack du bruden säger man så lämnar hon över en snuskig blodig sork i handen (ibland är dom ju söta också). Nackdelen med djur, och jag vet att jag får sorkarna iallafall vare sig det är katt eller hund, trevligt är det icke ;)

[Forest]
11/2/12, 9:49 AM
#19

Flört

Pudelbus
11/9/12, 9:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Har varit lite problem nu från och till med jobbigt löp. Men verkar ordna upp sig nu. Gammeltanten är pigg och glad igen Glad

Bjuder på lite bilder från idag. Här leker hon rådjur.

Annons:
Pudelbus
11/9/12, 9:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Söttanten..Valpen mena jag ju Flört

Pudelbus
11/9/12, 9:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Godissök med lillebror Doris

Pudelbus
11/9/12, 9:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Min lilla söta, gråare och gråare för varje dag tycker jag hon blir, men lika söt för det Kyss

Hoppas ni får en trevlig helg! Glad

TjockaBerta
11/10/12, 11:07 AM
#24

Jättesöt och vackra bruna ögon.

>>>Malum domesticum<<<

[Forest]
11/10/12, 7:35 PM
#25

hon är ju söt som socker din lilla tjeja Glad En fråga är katten en hane som heter doris Skrattande ovanligt namnval isf hihi Flört Älskar bild 16 Kyss

Amandla
11/10/12, 7:52 PM
#26

Fina tanten! Jag vet en kissekille som heter Gun Tungan ute (det är inte alltid helt lätt att se vilket kön det är på en liten kattunge Flört).


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
11/10/12, 7:54 PM
#27

26 haha ne jag hade en tvåkönad katt, men h*n hade honaktigt utsende så jag valde nament Bäbis.

Annons:
Pudelbus
11/10/12, 11:47 PM
#28

#24 tack, ja hon har superfina ögon Glad

#25 Ja, han är en hane. Förra ägaren fick en liten chock när veterinären berätta detta. Men han passar bra att heta Herr Doris Flört

[Forest]
11/11/12, 10:07 AM
#29

28 Skrattande

Pudelbus
11/19/12, 9:45 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Kallt ute på morgonpromenaden idag, så snuttan fick låna Mattes mössa en sväng Flört

Pudelbus
11/19/12, 9:46 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Fast det var en himla dålig mössa tyckte Lisa, flyger ju av när man springer!

Pudelbus
11/19/12, 9:49 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Går mycket fortare att springa utan! Tungan ute

..Och nu säger hon att vi ska sova några timmar till, bäst att lyda fröken Söt.

TjockaBerta
11/19/12, 1:47 PM
#33

#32

The flying poodle Skrattande

>>>Malum domesticum<<<

[Forest]
11/19/12, 6:20 PM
#34

33 tänkte direckt på låten - i believe i can fly Flörthttp://www.youtube.com/watch?v=16FdJrrAWSo

Annons:
[Forest]
11/19/12, 6:21 PM
#35

himla fina bilder du tar på henne var verkligen söt i mössan oxå Kyss

Kitten86
11/19/12, 10:30 PM
#36

Supersnygg i mössa juh!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Pudelbus
11/20/12, 2:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

Det är klart hon kan flyga, hon är ju en superhund! Skrattande

Ja, vist blev hon stillig i "hatt" ;)

Pudelbus
11/23/12, 2:31 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Lisa har ju en lillebror också, eller ja, hon har två småbröder och en lillasyster. Men här är hon med ygnsta brodern Flört

Pudelbus
11/23/12, 2:33 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Lisa och lillebror

Pudelbus
11/23/12, 2:37 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Lisa och lillebror Buddy

TjockaBerta
11/23/12, 7:36 AM
#41

Åh vad fina de är. Man ser att de tycker om varandra.

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
[Forest]
11/25/12, 10:43 AM
#42

 vilkens söt lillebror Kyss vad är han för ras? Tycker de var jätte söta ihop Kyss

Pudelbus
11/26/12, 8:31 AM
#43

Han är en st bernad och bearded collie blandning som precis fyllt tre år :)

Han fick flytta in som omplacering efter att storpudeln tyvärr gick bort. Vi sakna att ha en stor hund i familjen. Dock hade vi väl inte planerat att han skulle vara en jättehund när vi åkte och kolla på han Flört

[Forest]
11/26/12, 8:16 PM
#44

43 har väl sett han förut tror jag inne på blandraser iFokus eller har jag fel? Han ser ju urhärlig ut otroligt fin färg o mycket snälla ögon det faller jag ofta för snälla ögon på djur Kyss

Pudelbus
11/27/12, 12:54 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Jodå, du har nog sett han där Glad Han är väldigt snäll, lite skraj utav sig kanske. Men söker gärna skydd hos småhundarna eller oss när det blir läskigt. Lisa har varit en bra stöttepelare och mentor.

Här är alla vovvarna i familjen.

Buddy, Lisa och Liselott

Arabesque
11/27/12, 2:09 PM
#46

Alltså, ååååh vad glad jag blir av den här tråden! Skrattande

Pudelbus
11/27/12, 9:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

#46 Härligt att dom små dårarna kan glädja andra också Glad

Lisa är med och inspekterar så allt går rätt till, så man inte råkar skriva något dumt Flört

Pudelbus
11/27/12, 9:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Fast först var hon ju tvungen att putta bort den "onskefulla" katten från mattes dator. Är man en PoLisa så är man. Och man fååår inte ligga på datorerna. Inte heller vara på bänkar, tur vi har henne så hon har koll på kattskurkarna. Hur skulle vi klara oss annars?

Annons:
[Forest]
11/27/12, 11:13 PM
#49

46 men åh vad söta Kyss 

Söt kisse med o typist katter att blocka det man pysslar med för att få alluppmärksamhet tur att Lisa är fröken polis o styr upp lite Flört

Pudelbus
11/29/12, 2:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

#49 Haha, ja dom där katterna alltså Flört

Idag fick jag plocka fram skorna och täcket till fröken Lisa, för inte ville hon frysa om tassarna som desutom har blivit trimmade. Snart ska vi klä på oss och vandra ut igen se om hon kan gå med på en långpromenad nu när hon blir ordentligt klädd Flört Snösorm har vi haft i två dagar nu..

Vännen med dom finaste ögonen.

Pudelbus
11/30/12, 3:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

Idag gick det bättre att vara ute, så vi har mest vandrat runt i skogen och på åkrarna hela dagen. Knallat hemåt och värmt oss emellanåt. Imorgon tror jag nog vi får dra med oss Husse och ha en vinterpicknik Glad

Kanske gick det bättre för att Matte hade falukorv i fickan? Då glömmer man bort väder och vind.

Pudelbus
11/30/12, 3:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Till och med när det snöa som mest var det helt okej att vandra runt Glad

Pudelbus
11/30/12, 3:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

Ju fortare man springer ju varmare blir man, sen flaxar man med öronen samtidigt.

Pudelbus
11/30/12, 3:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

Man får se upp, för hon kommer som ett skott när man ropar på henne sen blir det pusskalas Kyss

Pudelbus
11/30/12, 3:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

Det var lite av dagens påhitt. Nu har hon krypt ner under filten bredvid mig. Väntar på att Husse ska komma hem så det kan bli den stora hälsningsfrasen, nästan det roligaste som finns på vardagarna Flört

Hoppas ni alla får en trevlig helg!

Annons:
Pudelbus
12/6/12, 4:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

En liten tjuv har hon varit idag den där Lisa, snodde Mattes varma vetekuddar och bädda ner sig i. Varmt och gosigt efter en promenad i snörusket.

Funderar på om jag ska ta och sy fast en ficka på hennes bädd där man kan stoppa in några vetekuddar så hon får det varmt och skönt. Vi har så himla kallt i huset på vintern också, vad tror ni om detta påhitt? Tungan ute Största risken borde väl vara att katterna illakvikt snor platsen Flört

TjockaBerta
12/6/12, 5:18 PM
#57

Kan du inte bara ta ett örngott och lägga dem i. En gammal vovve ska ha det varmt och skönt och bli lite extra bortskämd.

>>>Malum domesticum<<<

Pudelbus
12/7/12, 9:56 PM
#58

Jodå, det funkar ju det med. Men man får ju pyssla lite om man tänker lite extra ;)

[Forest]
12/8/12, 5:49 PM
#59

56 jag har eletrisk värmedyna som jag lägger under hundbädden funkar kanon om hunden gillar krypa ner varmt o skönt :)

Pudelbus
12/9/12, 11:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

det skulle nog uppskattas här hemma av alla djuren Glad Kanske en julklapp?

Igår hitta jag inte en pudel, men något rätt så sött Flört

Min lilla Lisa var dock hos mamma så hon han aldrig träffa sötbollen tyvärr :/

Pudelbus
12/18/12, 4:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

Sydde iordning en julfluga åt lilla fröken, så nu blir hon hon stiligaste vovvan på julafton Flört

Pudelbus
12/18/12, 4:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#62

Sen var det några fler vovvar som ville bli julfina, så idag skickade vi iväg några julflugor.

Lisa blev brevbärare.

Annons:
[Forest]
12/18/12, 8:46 PM
#63

60 men gösses så söt liten valp :)

61 du är så händig vart jätte fin i sin julrosett

62 önskar det kom hem en sån där söt liten brevbärare då hade jag bjudit på lite älgkött Kyss

TjockaBerta
12/19/12, 11:18 AM
#64

Jag gillar Lisa och hennes äventyr Kyss

#61 Visst sitter hon och ler på bilden?

Vilka fina flugor du kan göra.

>>>Malum domesticum<<<

Pudelbus
12/19/12, 5:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65

#63 älgkött det hade hon inte tackat nej till, en stor favorit :)

#64 Jodå vist ler hon allt Glad

Ja, vist blev flugorna bra. Roligt att hållas med också, vandra på loppis och hitta billigt tyg osv.

Idag har fröken verkligen varit en valp, ojoj. Tror hon helt glömt hur man går i koppel. Bus och lek, dragkamp med kopplet, hopp och studs. Men lika söt för det.

Hon var nog lite trotsig, jag hade ju loovat att vi skulle åka till familjen och leka med resten av vovvarna idag. Men matte var lite för trött i morse när skjutsen gick Obestämd

Pudelbus
12/21/12, 7:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#66

Lisa vill hälsa tillbaka till Thomas och Poo som skickat julhälsning.

Hon önskar också alla andra pudlar, hundar, mattar och hussar där ute god jul och gott nytt år :)

[Forest]
12/21/12, 10:20 PM
#67

66 Hälsar det samma till Er o även era andra vovvar en god jul :) Härlig bild igen

Pudelbus
12/28/12, 11:53 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#68

#67 Tack så mycket Glad

Igår blev det lite trimmning på nosen för fröken, så hennes stora fina ögon kommer fram lite. Detta är något hon inte alls gillar, men med tålamod och korv så funkar det mesta Flört

ms-mee
12/29/12, 11:37 AM
#69

Ja nog håller jag med. Vilka ögon!

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Annons:
Pudelbus
1/5/13, 10:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#70

Siket skit år vi fick börja med, Fröken skada trampdynan på skaren, Husse och Matte har vart sjuka sen innan nyår så vi missa MyDog.

Nej, nu längtar vi till sommaren.

Så ger er en sommarbild på Fröken

Hon tar vattenapporterandet på största allvar Flört

Pudelbus
1/5/13, 10:17 PM
#71

Nej, mera bilder. Vi vill ju ha sommar!

TjockaBerta
1/6/13, 12:34 PM
#72

Så skönt det ser ut. Vi är snart där igen.

Bara 145 dagar kvar. (Nedräkning på sommar i Fokus) Flört

>>>Malum domesticum<<<

Kitten86
1/6/13, 12:58 PM
#73

Behöver inte bli sommar, skulle kunna nöja mig med fina vår dagar!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Pudelbus
1/6/13, 7:19 PM
#74

Ja, fina vårdagar kan det gärna få vara först såklart Skrattande

Pudelbus
1/7/13, 10:13 PM
#75

En liten busfilm på vovvarna Tungan ute

Pudelbus
1/12/13, 2:49 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#76

Jag har ju inte haft Lisa sen dagen hon föddes, hon är faktiskt en snodd hund. Jag kidnappa henne 8:de augusti  för tre år sedan. Hade ju känt henne sen innan i många år och varit hundvakt åt henne ofta.

Den där dagen åkte jag och sambon förbi henne, hade inte sett henne på länge, hon var med sin dåvarande familj och gick. Jag skrek åt sambon som aldrig träffat henne innan att stanna bilen och jag hoppa ur. Fråga om jag kunde låna henne ett par dagar och jo det var ju klart jag fick. Sa även till dom att ringa när dom ville ha tillbaka henne.

In hoppar jag i bilen igen med min Lisa, presenterar henne och sambon för varandra och hon satte sig genast i knät och pussa på han ;)

Hem for vi och efter en månad ringde jag upp familjen och fråga om dom ville ha tillbaka henne eller inte, då dom inte hört av sig alls.

Och hon fick stanna. Det visste jag nästan redan, Lisa och jag har varit gjorda för varandra sedan den dag vi första gången träffades. Det har alltid varit vi.

Annons:
Pudelbus
1/24/13, 2:28 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#77

Vi väntar på våren här hemma, så vi kan vara ute mer. Snuttan fryser om tassarna. Men snart så..Vi längtar så tills gammelvalpen och matte med husse kan ut och vandra i skogarna igen

[Forest]
1/24/13, 10:38 AM
#78

Vilket sött klipp o rolig att du fick överta söt-gumman Glad Här är det oxå två små som läntar till våren att kunna vara ute mer utan behöva ta på sig alla kläder :)

TjockaBerta
1/24/13, 10:55 AM
#79

Roliga vovvar i klippet.

>>>Malum domesticum<<<

Pudelbus
2/2/13, 10:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#80

Tack ni båda :)

förstår det Forest! Men snart så.

Idag har solen lyst, och kottarna har kommit upp ur snön. Så tantaluringen ni vet, världens äldsta valp har varit helt galen. Henns älskade kottar! Finns det något bättre?

Hon har hoppat och stojat hela dagen ute i skogen med matte.

Fast på vissa ställen fick jag lov att säga till henne att ta det lungt, snorhalt ju!

Matte sydde även ny fluga åt damen, såklart en partyfluga vi måste ju fira att det SNART blir vår. Vi firade även med lite fil som syns i mustaschen.

[Forest]
2/3/13, 11:00 AM
#81

80 Härlig läsning och otroligt fin partyflyga som söttösen fick Kyss

Pudelbus
3/31/13, 6:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#82

Nu var det länge sen vi skrev något här, allt knallar på och det börjar bli lite varmare ute. Så snart blir det en rakning för lilla damen som är mycket hårig just nu 😉

Nu är hon i en period där bollen är himla kul, går lite i vågor det där vilken leksak som är bäst och ska med på promenad.

Slänger in lite nya bilder också tänkte jag 🙂

Pudelbus
3/31/13, 6:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#83

Lisa och lillebror, det var då inte lätt att få till den bilden måste jag säga 😉

Annons:
Pudelbus
3/31/13, 6:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#84

Först till Matte vinner!

Och vinsten är torkad lax som vi fixade i ordning förra veckan. Mycket uppskattat av djuren.

Pudelbus
3/31/13, 6:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#85

Finaste ögonen också såklart 🙂

Amandla
3/31/13, 9:29 PM
#86

❤️Härliga bilder! Hur gör du den torkade laxen?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Pudelbus
3/31/13, 10:15 PM
#87

#86 Tack så mycket!

Jadu, skar bara upp dom i lagom stora godisbitar och torkade i ugnen på cirka 50 grader. Dock tog det tid! Hade den inne i runt 15 timmar.

Men kan inte rekommendera att ha med sig godiset ute bland folk för det luktar himla mycket fisk om det (även under tiden den är i ugnen)😉

Men väldigt uppskattat av alla djuren här hemma.

Amandla
3/31/13, 10:30 PM
#88

Okej, låter inte som ett projekt för mig då jag har svårt för när det luktar "fesk", sådär som fiskbilen luktar 🤫Färsk fisk som är tillagad och klar att äta däremot, det är gott 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Pudelbus
3/31/13, 10:41 PM
#89

Du får köra på kyckling istället, gick mycket fortare att torka och blev helt luktfri. Tror det tog runt tre timmar när vi gjorde det sist 👍

Jag skippar nog fisken nästa gång, men nu har vi cirka 2 liter torkad fisk så vi får lukta ett tag jag och Lisa, haha 🤪

Amandla
3/31/13, 11:14 PM
#90

Kyckling låter som en bra idé! 😛


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Pudelbus
4/3/13, 11:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#91

Tänker som så att det är bäst att hålla sig i en tråd med Lisa bilder, blir så många annars 😉

Jag vet inte, folket skrattar åt min vackra brud? Kan absolut inte förstå vad dom har emot hennes fina frisyr? 😉 

Vädret går upp och ner hela tiden här, så valde att spara lite päls på henne till det blir lite stabilare. Haha.

Pudelbus
4/3/13, 11:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#92

Hon heter numera Fåret Shuan!

Amandla
4/3/13, 11:34 PM
#93

Det var onekligen en av de mest orginella frisyerna jag sett! Hon är söt ändå 😍En väldigt rolig bild dessutoml, den i #91! Förstår precis varför hon heter fåret Shaun 😃 Tänk vad snabbt de får nya smeknamn, de små liven…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Pudelbus
4/3/13, 11:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#94

Haha, hon bjuder in till många till skratt just nu iallafall, roligt att ha en liten glädjespridare 😃

"Duktigt får, bra får, vilket fint Får" så låter det hemma nu 😉

Amandla
4/3/13, 11:49 PM
#95

Bääää ❤️


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
4/4/13, 10:21 PM
#96

Det var en lite udda klippning :) men skönt o slippa kramsnön på benen, sött smeknamn älskar se på fåret Shuan :)

Härliga bilder tack du bjuder på skratt med din härliga humor med :D

Pudlan
4/5/13, 1:27 PM
#97

Härliga bilder o jag blir glad av att läsa.

Med vänlig hälsning

Pudlan

Annons:
TjockaBerta
4/5/13, 1:30 PM
#98

Hundarna här hemma heter Frank och Francis 😃efter Tele2 reklamen. De ser precis ut som dem.

>>>Malum domesticum<<<

Pudelbus
4/5/13, 7:33 PM
#99

Roligt att ni uppskattar tråden med min lilla tjeja 🙂

#98 haha, ja det var ju också bra namn!

CorneliaAndersson
4/6/13, 2:15 AM
#100

Vad mysig liten dam :3

Själv fyller min 13 i Dec och har tyvärr n blivit blind och fått nedsatt hörsel ;//
Dock litar hon väldigt mycket på mig och jag kan guida henne genom rösten :)
(har haft henne sedan hon var 8v)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Pudelbus
4/7/13, 7:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#101

#100 Nämen så synd 😕 

På Lisa märks åldern inte av alls, bara det gråa som visar att hon har blivit äldre.

Idag var vi iväg till en lekpark och busa runt, galningen var överallt och ingenstans. Tittar bort två sekunder så är hon uppe och hoppar på nästa grej eller balanserar på någon liten planka högst upp i en ställning 😉

Pudelbus
4/21/13, 12:31 AM
#102

Vi gjorde ett  litet ihop klipp på gammeltanten idag🙂

Pudelbus
5/6/13, 11:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#103

Lisa kikar in och säger "Hej!" och berättar att hon inte är ett får längre. Ja, nu var det ju ett tag sedan hon blev av med fårpälsen men iallafall 😎

Pigg och glad är hon också. Dock var det sämre för någon vecka sedan då hon fått i sig något dåligt. Såg riktigt risigt ut där ett tag.

Men tanta är stark och nu är hon nog piggare än någonsin 😉

Imorgon blir det lite fiske och bad, får väl se om hon tänker slänga sig i sjön. Tycker det borde vara för kallt i vattnet. Men redan sett många vovvar som badat så hon får väl avgöra det själv. Hon är ju rätt smart damen min.

Kitten86
5/7/13, 9:56 PM
#104

Sötizzen är även jättefin utan fårkrullet! De senaste dagarna har ju varit varma så vattnet kanske lockar Lisa till bad en liten stund iaf!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Annons:
TjockaBerta
5/7/13, 10:25 PM
#105

#103 Skönt att Lisa är på benen igen. Nu blir det en lång skön sommar som man kan slappa sig igenom.

>>>Malum domesticum<<<

Pudelbus
5/8/13, 5:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#106

#104 Hon tackar hon 🙂 Jodå, tokfia slängde sig i vattnet och började "städa" hon plockar bort vass och pinnar som flyter runt. Ingen fisk blev det, men korv funkade lika bra säger hon.

#105 Oja, vi var riktigt oroliga där..Tråkigt att slappa säger Lisa full fart hela dagarna. Iallafall när man är ute inne är det soffan som gäller. Ligga på rygg och vädra magen 😉

Lillan ute i skogen häromdagen

Upp till toppen
Annons: