Annons:
Etikettallmänt
Läst 5683 ggr
TjockaBerta
10/28/12, 10:46 AM

Pudelfolk på mässan

Grannen och jag har börjat ladda för årets mässa i Stockholm i december.

Kommer någon från PIF att vara där?

Som utställare eller besökare?

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
[Forest]
10/28/12, 8:07 PM
#1

Jag tror inte jag har möjlighet att åka Rynkar på näsan Är förståss sugen men om jag sett rätt så arbetar jag, och jag vill inte åka själv utan hade vart roligt med en pudelfantast nu är inte min man lika WOW kolla in den hanen så snygg osv som jag är så någon mer hade ju vart roligt att ha med Flört

Amandla
10/28/12, 9:00 PM
#2

Jag är i valet och kvalet om jag ska åka, Pixie ska börja löpa när som helst typ igår och hon blir lätt låg efter löpet så jag vet inte om det är så stor idé… De två senaste åren har jag stått i Pudelklubbens rasmonter, det är jätteroligt! Ifall någon som läser det här blir sugen på att medverka i årets monter så kan du kontakta Christina Sohlman på SPK, hennes mejladress finns på pudelklubbens hemsida.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
JereMina
10/29/12, 12:37 AM
#3

Jag bor för långt bort Obestämd

MiracleWithPaws
10/29/12, 9:12 AM
#4

Jag är ALLTID där, men skulle aldrig våga ställa ut. :P Funderade lite på om jag skulle engagera mig i Pudelklubbens monter, men näe, jag är ju inte så himla social av mig egentligen så jag avstår nog. Men jag kommer dra runt sambon och kolla och köpa i alla fall. :P

TjockaBerta
10/29/12, 1:06 PM
#5

#1 Jag går gärna runt och kollar in snygga hannar med dig. Va? Ehh eller menade du hundar. :$ #2, 3 Jag är rasande social och älskar att fånga upp folk och tala med dem, men jag kan inte tillräckligt om pudlar för att ställa mig i rasmontern.

>>>Malum domesticum<<<

lsoderberg
10/29/12, 2:05 PM
#6

har undrat länge men aldrig frågat :p va är mässan?

Annons:
Amandla
10/29/12, 2:05 PM
#7

Den är på Älvsjömässan.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
lsoderberg
10/29/12, 2:16 PM
#9

har undrat länge men aldrig frågat :p va är mässan?

Amandla
10/29/12, 2:30 PM
#10

#9 Se länken i #9 för mer information om Stockholm hundmässa, det som tidigare kallades Stora Stockholm.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
fidojunior
10/29/12, 8:16 PM
#11

Får se om jag går dit iår, som besökare då och titta runt på alla hundar och grejer. :P

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

lsoderberg
10/30/12, 4:39 PM
#12

ååh de lät ju jättre roligt ju :D

Wisby9211
10/30/12, 4:59 PM
#13

Jag kan tyvärr inte, har inte råd att åka upp annars hade jag gjort det!

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Annons:
Kitten86
11/2/12, 5:26 PM
#14

Jag kommer åka dit, brukar åka varje år och botanisera på tillbehörsmässan. Sen brukar jag tycka att det är roligt att kolla på freestylen.

Iår kommer jag ta med mig min sheltie, dock inte ställa ut, och jag ska göra sällskap med en bekant som ska ställa ut några av sina mopsar.

Kanske svänger förbi pudelmontern och säger "hej" Skrattande

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Wisby9211
11/2/12, 6:10 PM
#15

* Ändrade rubriken från pudlefolk till pudelfolk *

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

TjockaBerta
11/4/12, 7:36 PM
#16

Är tråden om rubrikerna borta nu? Måste inte ordet pudel ingå längre?

>>>Malum domesticum<<<

Amandla
11/4/12, 7:37 PM
#17

#16 Jag lät tråden sjunka ner eftersom den legat klistrad ganska länge, men jo det gäller fortfarande Flört (fast jag missar nog att hålla efter… )


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
TjockaBerta
11/4/12, 8:17 PM
#18

Aha. Då vet jag.

>>>Malum domesticum<<<

TjockaBerta
12/16/12, 2:48 PM
#19

Så var det helgen jag laddat så länge för. Under några veckor har jag gått en rehab som jag inte orkat med. Resor t o r två timmar, rehab två timmar och sova 20 timmar.

Jag har haft så ont och varit helt däckad så igår var det bara soffan som gällde. Jag förstod det redan i måndags att det inte skulle gå. Allt annat socialt är också inställt. Julfika, julbord på båten, ridningen och nästan alla hundpromenader.

Hundarna blir lite virriga när jag bara ligger och sover hela tiden. De får inte lika mycket stimulans som de är vana vid.

Då är det väl bara att se fram mot  hundmässan nästa år.

S M I L E !

Glad tredje advent på er förresten

i i i I

>>>Malum domesticum<<<

MiracleWithPaws
12/16/12, 4:17 PM
#20

Uscha, vad jobbigt! Men som du säger, du får ställa in dig på att åka nästa år istället, så gör jag. :) Vi tog oss inte heller dit nämligen, trots att vi skulle sitta i pudelmontern 15-17 idag. Duva satte nämligen i sig närmare ett kilo godis (inkl. choklad) igår eftermiddag när vi var och handlade, så vi har hanterat efterdyningarna av det. Jag ville inte släpa henne genom hela stan och sen utsätta henne för den stressiga miljö som mässan ändå är, när hon inte är på topp. Men väldigt snopet var det.

Annons:
Kitten86
12/16/12, 5:10 PM
#21

Hemkommen från en dag på mässan. Mycket folk och mycket hundar men en riktigt trevlig dag!

Träffade en person från iFokus där, irl, vilket var kul. Kollade på intressanta rasmontrar, hejade på en kompis som ställde ut sin hund, kollade vid några andra ringar på utställningshundar och så självklart kolla igenom "marknaden" av hundsaker.

Hade ingen stor lista, även om man skulle kunna shoppa massor om bara plånboken tillät Cool Blev "bara" ett BoT och ett snyggt läderkoppel med färgad tråd insydd i kanterna.

Min sheltie har varit med hela dagen, och gud vad roligt han har tyckt att det varit. Gått runt och försökt säga "hej" till de flesta hundarna han kom åt för att inte nämna alla människor som man kan försöka pussa och ställa in sig hos Tungan ute Nu sover fluffen tryggt vid mina fötter och smälter alla intryck!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

TjockaBerta
12/16/12, 7:10 PM
#22

#20

Hoppas Duva har hämtat sig. Jag vet hur man känner sig. Jag har nog också ätit nästan 1 kg godis. Skäms

#21

Kul att du kom iväg. Det var lite grann som jag hade planerat att köpa bl a från Orijens stånd.

Det är alltid kul på mässor och marknader tycker jag. Man träffar alltid någon trevlig att prata lite med. Ännu roligare med iFokus folk kan jag förstå.

Nu på eftermiddagen verkar jag kunna stå på benen igen. Det blir till att sjukanmäla sig imorgon. Jag måste ha en vecka på mig att hämta mig igen. Usch vad det är hemskt när mani nte orkar med.

>>>Malum domesticum<<<

MiracleWithPaws
12/16/12, 7:55 PM
#23

#22: Jodå, hon verkar må bra nu. Det var jobbigast inatt då vi pendlade fram och tillbaka mellan att åka till djurakuten och att stanna hemma, men vi hade is i magen och det gick bra. Har varit med om en hund som blivit chokladförgiftad tidigare som fick ligga på Bagis i två dygn under observation så man är ju lite extra nojjig.

[Forest]
12/16/12, 8:11 PM
#24

23 skönt o höra att det gick bra, ett bra tips är att man medicinsk kol hemma om de äter något mindre bra, som choklad. Vi hade oxå en hund som hittade sonens godispose som han hade gömnt under sin kudde. vi hade ingen kol hemma o efter det så inhandlades så man har det hemma :) Våran hund fick mycket lös mage så det var till sova med täcket vid dörren o henne brevid skorna var på hela natten på mig himmla farande ut o in Oskyldig

 Bara ett tips framförallt nu vid jul då många lämmnar chockladaskar framme Flört

21 vad roligt att du åke o även träffa irl en fokus person oxå :)

Jag har jobbat hela helgen hade gärna vart där o sett allt men men :-/

Upp till toppen
Annons: