Annons:
Etiketthundsport-träning-tävling
Läst 2050 ggr
lsoderberg
2012-10-25 12:11

hur får ja honom att tycka de är kul?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag skrev även i hundar iFokus men testar här också ;) jag har en mellan pudel vid namn olle. vi klickertränar mycket och de går super! förutom en sak, han är så seg o tar de så lugnt. jag vill ju ha lite fart. vissa dagar är han snabb och verkar tycka de är jätte kul o kollar på mig hela tiden. när han är så seg känns de som att han inte tycker de är nå kul. nån som vet hur jag kan få lite fart i han o få de o bli skit kul för honom också? vi har samma problem med agilityn.

Annons:
[Forest]
2012-10-25 12:26
#1

svara på hif men kom på en sak till :) Att han tar det lugnt och kanske tydker det är tris så anser jag lite att kanske man behöver bryta o låta han ta lite vila med att bara ha kul med matte. lek mycket skapa bra rolig kontakt. Sen ser jag lite positivt att han är lungare men förstår att du vill få lite fart. Hur gammal är han? .

lsoderberg
2012-10-25 12:34
#2

han är 2 år och vi leker väldigt mycket och ja släpper honom och busar med honom 4 ggr i veckan ungefär, vi går lång promenader i skogen och släpper han mycket där också. sen kör vi ju agility också :) de kanske blir lite för mycket, med tanke på att vi är så aktiva, så han kanske blir trött av de? kanske är bra om vi tar en liten paus från agilityn och klickerträningen?

Amandla
2012-10-25 13:34
#3

Är han väldigt känslig för signaler? Menar att om du försöker trissa upp honom och VILL ha igång honom kanske han tycker att du är konstig och försöker lugna ner dig genom att bli långsam… förstår du hur jag menar? Så kan min Albin reagera, han är rent larvigt signalkänslig och jag får verkligen tänka mig för.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
lsoderberg
2012-10-25 14:22
#4

ja de är han, väldigt signalkänslig.

JereMina
2012-10-26 00:37
#5

Molly är likadan och det verkar vara olika dagar som om det beror på vilket humör hon är på. Kan det inte vara så att hundar har olika dagar som vi har?

[Forest]
2012-10-26 09:12
#6

5 mjo det tror jag oxå. Men om jag ser på Enja nu som jag kört mest med så har jag lätt att vända hennes dag där hon verkar lite otaggad till tycka det är skit roligt :) Jag vet hur jag ska få igång henne, detta gäller inte alla varma dagar.

Annons:
Upp till toppen
Annons: