Annons:
Etikettbeteende
Läst 9498 ggr
Maidens
10/23/12, 11:55 AM

Skäller din pudel mkt och vilken storlek....

Många av mina bekanta har fördomar om att pudlar skäller mycket. Hur är det med era hundar, skäller de mycket och vilken storlek är det på den hunden?

Stämmer fördomen att de små pudlarna skäller mer än de stora, eller är det mer individuellt?

Min Mellanpudel skäller aldrig. Det går månader mellan gångerna och om han tar till skall är det för att uppmana vår katt till lek. Annars aldrig.

Annons:
Amandla
10/23/12, 8:06 PM
#1

Albin dvärgpudel skäller _mycket_ och skarpt, vi brukar kalla honom för Ljudbangen vilket säger en del. Pixie toypudel skäller inte särskilt mycket, hon studsar mest omkring när hon är uppjagad, hon kallas för Flipperkulan Cool


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
TjockaBerta
10/23/12, 8:59 PM
#2

Min dvärgpudel skäller när han vill att de andra hundarna ska springa ännu fortare. Nu är han rätt skällig och groffig innomhus men han hör nog en massa spöken. Det kommer han växa ifrån.

>>>Malum domesticum<<<

ms-mee
10/23/12, 9:32 PM
#3

Elvis, mellanpudel, skäller och pratar i princip Hela tiden. Han skäller när han vaktar, på folk, när han hör något, dörren, när han leker, när han vill ha uppmärksamhet, ja nästan hela tiden.

Hubert, liten stor, är inte så skällig. Mest när han leker.

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

JereMina
10/23/12, 11:10 PM
#4

Molly skäller sällan men vi har haft pudlar förut som skällde mer.

LisaAL
10/23/12, 11:47 PM
#5

Hade en toy och hon skällde mycket! Mycket var vårt fel… Dåligt tränad på att inte skälla :-/ Den stora jag har nu är bara 11 v men hon verkar inte ha några skälltendenser alls. Mycket tyst valp som kan ge ett skall om hon blir mycket uppspelt. Vet inte om det kan komma senare? Hoppas inte!

[Forest]
10/24/12, 8:22 PM
#6

Här har vi larmet på Donna men det är bara när någon knackar på dörren o hon kör med skäller o ylar ihop det låter mycket. Enja hackar på men säger jag/någon snabbt räcker så tysnar hon snabbt, Donna är på g o fattar vitsen men skäller än 1-3 gånger extra. Enja dvärgpudel Donna toypudel.

Stor skillnad är det dok på Donna sen hon kom från inte vart med mer än i sitt hus och trädgård till bo i lägenhet där saker händer mycket utanför (bor bottenplan) till strunta helt i det och bara ta när någon klackar/ringer på dörren. Ute ne där larmas det inte alls varken vid möten av folk/hundar mm eller larmar på gården.

Annons:
wintermynta
10/25/12, 5:04 PM
#7

Gusten skäller när det ringer på dörren. Ibland så skäller han ändå. Han kan även prata en hel del.
Det kan vi tycka det är oki. Däremot bjäfs och tigggnäll tolereras inte.

Han är en stor toy eller liten dvärgpudel beroende på hur man mäter.

MiracleWithPaws
10/29/12, 9:09 AM
#8

Jag har haft en dvärg, en mellan och har nu en stor. På mina har det varit väldigt tydlig skillnad. Duva (stor) skäller väldigt sällan, medan de små är "typiska" småpudlar och skäller ganska mycket. Min erfarenhet av andra pudlar är också att de små är pratigare generellt, även om det förstås är individuellt. Och jag tycker att små hundar (oavsett ras) i stor utsträckning är mer skälliga (med vissa undantag då).

lsoderberg
10/29/12, 2:20 PM
#9

har en mellan pudel och han skäller när de kommer nån och när vi tränar o han inte fattar riktigt va han ska göra ;)

Kitten86
10/29/12, 7:25 PM
#10

Oj oj oj, som lite skällde Zalo på det mesta. Kunde vara att det kom någon ner på tomten, att han såg någon eller något någonstans, att det plingade på dörren hemma eller på tv:n. Det krävdes inte så mycket egentligen,

Sennär han blev äldre lugnade han ner sig och lärde sig kommandot tyst. Sen när han var ca 11 år och jag skaffade min andra hund så tystnade han nästan helt. Lämnade över det här med vakt åt den yngre förmågan. Men han skäller knappt alls (mer än 1-2 varningskall om det kommer någon) så nu är tyst och lugnt hemma Skrattande

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Upp till toppen
Annons: