Annons:
Etiketterdagens-trådgratulationerhälsningarpresentationer
Läst 1934 ggr
Amandla
10/18/12, 4:54 PM

Torsdag 18/10

Här är det en lugnt och stilla torsdag. Hundarna sover och jag sitter här och tittar igenom lite av varje. Hur har ni det?

Ni glömmer väl inte att det är torsdag idag, och att ni ska skriva ärtsoppa? Flört


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
TjockaBerta
10/18/12, 6:55 PM
#1

Här har det varit mera fart och fläkt. Först var jag i stan och fick behandling för min rygg. Sen åkte vi och köpte lite höstblommor att pryda uteplatsen med. Sen skulle jag ta ut hundarna och leka lite med dem bla i de agilityhinder vi ställt upp på baksidan.

Nedanför oss har vi en fotbollsplan. Jag var ute med hundarna och då kom det plötsligt en stor lös boxer på väg till planen. Th fick syn på honom och rusade fram, vrålskällande på honom, för att jaga bort honom från vår baksida. Efter ett tag vaknade Poo till och drog över grannens tomt ner till de andra vovvarna. Poo gör såna rusningar men han stannar alltid två meter före den andra hunden och springer sen tillbaka till mig. Osäker hund. Men det kan ju inte andra hundägare veta.

Jag ser boxern jaga Th runt knuten. Sen kommer han tillbaka till sin matte. Poo är tillbaka hos mig och jag säger till honom att gå in och sen går jag ner till boxerns ägare och frågar hur det gick med hennes hund. Hon var mest uppskakad själv. Jag antog att Th bara sprang runt och gick in på framsidan och det hade han gjort. Husse öppnade.

Jag lugnade matte och sa att allt var OK och att det var lugnt. Efteråt tänkte jag att kanske det borde varit jag som var upprörd (dvärgpudel - boxer). Det var en väldigt snäll och glad boxer som gärna leker med andra hundar men både matte och jag var överens om att en dvärgpudel kanske inte är den bästa lekkamraten för honom.

>>>Malum domesticum<<<

Amandla
10/18/12, 7:01 PM
#2

Oj, livet är mer spännande hos dig ser jag Förvånad Tur att det gick bra! Och även om en dvärgpudel kanske inte kan göra så stor skada på en större hund så kan den ju reta upp den större hunden och då kan det gå illa.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
TjockaBerta
10/18/12, 7:12 PM
#3

#2

Ja det var det jag tänkte. Samtidigt läser jag på andra siter om hundägare till stora hundar beskriver hur deras hundar blir påhoppade av småhundar.

Thomas är rätt bra med andra hundar men nu uppfattade han att det var hans baksida, tror jag. Annars brukar han inte bry sig om dem och de vi träffar är inga problem alls. Han går bra med alla.

>>>Malum domesticum<<<

Upp till toppen
Annons: