Annons:
Etikettifokus
Läst 1605 ggr
Amandla
2012-10-15 13:42

LÄS! Förtydligande om en av ifokus regler!

Alla sajtvärdar har idag fått ett meddelande från Niklas:

Som ni vet har vi en generell skrivregel som säger att det inte är tillåtet att "Skriva inlägg som röjer eller antyder annan användares verkliga identitet". Vi har efter diverse diskussioner bestämt att det i fortsättningen ska tolkas bokstavligt. Det betyder att det inte är tillåtet att röja eller antyda annans medlems identitet även om medlemmen själv har gjort det på annat plats på iFokus.

Syftet är att medlemmar själva ska kunna välja när och var de lämnar ut sin identitet.

Fråga gärna om ni har några frågor kring detta.

Ha en trevlig vecka!

Vänliga hälsningar, Niklas


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Pelle Långlös
2012-10-15 13:45
#1

Det borde bli bättre på det för jag har blivit utsatta av detta av just sajtvärdar. Spelade ingen roll om jag skrev andra namn, byte kön eller att jag skrev att jag bodde i en helt annan del av världen. Dessa personer hittar mig konstigt nog och berätta öppet i trådar att jag är den och den. Nu orkade jag inte göra en ny anonym så jag är den jag är.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Henrika85
2012-10-15 13:48
#2

Vad ska man göra som Sajtvärd om man ser en sådan tråd i sitt forum? Ta bort den direkt? Ge personen som skrev det en tillsägelse?

#1 Usch vad dålig stil av dessa människor! Om man är nyfiken på någons identitet så tar man sådant via PM med den personen.

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Amandla
2012-10-15 13:49
#3

Jag hoppas också att det blir bättre nu, har inte själv varit utsatt men känner personer som råkat ut för liknande kränkningar/övergrepp. Såklart du ska vara den du är, du är stark!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Pelle Långlös
2012-10-15 13:51
#4

Tack. Ja jag hoppas att det skall bli bättre nu.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[Forest]
2012-10-17 09:47
#5

Tycker det hör till folkvett att man får vara anonym om man vill :) jag hoppas att detta blir bättre nu :)

Upp till toppen
Annons: