Annons:
Etikettbeteende
Läst 3148 ggr
[Forest]
2012-10-10 21:48

Löp.

Då har Enja löpt i flera dagar, denna gång var hon normal allså inget men la märke till mer än att hon vart så himmla dragig  envis kissning överallt. Hon lockar med sig Donna på tripp från matte för att de ska ridas detta vet hon så väl om att matte säger ifrån Flört Roligt o se henne iaf smyga iväg o hur hon får med sig Donna. Harklar till o vips så står dom brevid än.

Idag på promenad mötte vi en liten fluffig blandras en unghane han är inte änds 1 år men himmel det rammla visst hjärtan om honom så Enja tjöt o ville hälsa mm Det vart givetvis inget sånt med den visan utan det var bara locka med henne på bästa sätt (tur man har lite godis). Har ni märkt skillnad på era tikar oxå hur de från mår dåligt vid löp till mår bra fast dövörat kommer mer o mer?

Annons:
Amandla
2012-10-10 21:57
#1

Jodå, Pixie har just börjat kissa lite oftare och är mer fixerad vid doftfläckar ute. Det bor massor med hundar på vårt område så det luktar ju överallt Obestämd Snart kommer hon (om hon följer samma mönster som tidigare, vill säga) att börja larva sig med maten, äta mindre eller inte alls - och nu när jag skriver det så slår det mig att hon redan börjat med det… sen blir det mindre bus och mer soffliggande. Blir intressant att se hur Albin tar det här löpet, förra gången hon löpte var han så nykastrerad att han reagerade nästan som en "normal" hanhund, men nu har det snart gått ett halvår.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Pudelbus
2012-10-10 22:36
#2

Första tecken på löp här hemma är att ena katten blir påsatt. Jobbigt är det!

Annars blir hon bara lite döv ;)

[Forest]
2012-10-11 09:01
#3

1 Pixie är inte heller så gammal och jag antar att du ser lite skillnad mellan löpen med. Enja måde mycket dåligt första löpet det vi kontakta verinären eftersom vi trode hon var rätt sjuk men inte det var löpet. Idag är Enja inte alls så "glad" som hon alltid annars är utan tar det mer soft går o lägger sig vill inte busa anser det är helt onödigt o lägga sin energi på verkar det som. Tycker hon verkar höglöpig ut men det vet jag inte blöder inte så mycket det är ljust osv, men isf har jag någ missat flera dags löp lr så är det kortare löp? Kanske beror på att det är 1a löpet efter valpningen? Blir samtala med ufd lite mer om detta :)

2 Hahah jaså hon har oxå en ridkompis här rider Donna mer på Enja men visst går turen tvärtom, de stressar o jag säger starkt ifrån detta när jag vet dom om oxå. Nu är det donna som blir stressad inte Enja varför ingen aning faktist men hon har lättare till stress med. Kanske för hon ofta har svårt o med sluta i lekar som aportering o annat.

Upp till toppen
Annons: