Annons:
Etikettatt-köpa-pudel
Läst 10289 ggr
LisaAL
2012-10-07 08:40

Berätta om valptiden! Hur jobbigt var/är det?

Hej alla! Det ser ut som att jag äntligen hittat min vita storpudelflicka! Jag har letat aktivt sedan.. ja sedan februari ialla fall. Om allt går som det ska och allt känns bra när vi kommer dit så hämtar vi IMORGON (måndag). Jag är helt beredd på att det förmodligen inte bara kommer vara mysigt om man säger så :-p Jag är helt inställd på grymt mycket jobb och en hel del tandagnisslan! Faktiskt har jag väl förberett mig på alla möjliga sätt precis hur mycket som helst. Jag har haft valp tidigare också och är säker på att jag vet vad jag gör… men ändå! Det kan inte skada att friska upp minnet lite extra ;-) Så hjälp mig: Hur var/är det med valp i huset? Hur många gånger var ni uppe på natten för kiss? Hur lång tid tog det att bli rumsren? Tuggade den sönder er mest älskade ägodel? Var det omöjligt att sova? Och hur länge höll det i sig isåfall :-p

Annons:
[eeklund]
2012-10-07 08:44
#1

Jag har en valp på 10 veckor och hon är riktig busig.. biter på möbler och ens händer och fötter. Hon är dock en kines så dom är ju så envisa så hon vägrar lyssna ibland faktiskt.

De första två nätterna var hon uppe och kissade på tidningspapper.. de 5 senaste nätterna har hon sovit hela nätterna utan att göra sin behov, dvs att hon sovit mellan 5-9 timmar och sen springer vi ut fort som tusan :).

LisaAL
2012-10-07 08:54
#2

#1 :) Wow! Redan en hel natt! Vilken lyx :-p Pudlar kan ju vara rätt envisa de också och frågan är väl om valpisar alls lyssnar speciellt bra? :) Jag räknar iaf inte med att bli lyssnad på i början men det är säkert olika. På en skala 1-6, hur jobbigt är det? :-p

[eeklund]
2012-10-07 09:01
#3

#2 Ja, jag är själv både stolt och förvånad att hon redan kan hålla sig så länge :). Och nyss har hon ätit och lekt och busat och kissade inte ens som hon brukar utan hon somnade på en gång! Det är nog lite framsteg och en växande kissblåsa som träder fram, hehe :).

Jag märker ju att hon reagerar på ''nej'' och slutar bita på möblerna så fort jag säger det ordet.. men ibland vill hon bara inte lyssna.. samma med hennes namn, ibland är det bara omöjligt :).

Hmmm, ja du.. om 1 är svinenkelt och 6 svinjobbigt så får jag nog säga 4? :) Det jobbigaste jag anser om henne är faktiskt att springa i våra trappor för att ta ut henne :P. Annars är det faktiskt rätt så lugnt. Ska försöka få skjuts till Djurmagazinet och köpa mer leksaker idag och då kommer hon lugna ned sig mer liksom… så en 4 blir bra :D.

[Forest]
2012-10-07 09:06
#4

jag ska svara hur vi har haft det Glad

Hur var/är det med valp i huset? Enkelt måste jag säga, vi hade valpsäkrat i stort sätt hela hemmet, nätat in trappen o kompostgaller som trappgrind. Kompostgaller för dotterns rum eftersom hon hade hamstrar o dessa ska man inte störa anser jag. Flört Iaf Enja var ingen bitig valp hon var inte på saker alls, allt var så/är enkelt med henne

Hur många gånger var ni uppe på natten för kiss? 0 gånger eftersom hon sov från 23:00-08 på morgonen

 Hur lång tid tog d.et att bli rumsren? Alla räknar olika på denna bit, jag anser att Enja var rumsren redan tidigt när hon var 12 v hände aldrig en olycka igentligen var hon det redan vid 10 veckor men eftersom hon fick uvi så vart det lite olyckor inne.

Tuggade den sönder er mest älskade ägodel? Nej inget

 Var det omöjligt att sova? Nej hon sov och pep aldrig. Hon väckte  inte oss utan mer tvärtom eftersom jag gick upp o börja greja lite så vakna hon till :) Jag har aldrig vart en person som kan sova till kl 10 eller längre utan 7-8 är min tid att vakna, även om jag vart ute på fest så är det tidigt jag vaknar. (är väl på fest 1 gång om året) Flört

 Och hur länge höll det i sig isåfall :-p  Vet inte frågan men som sagt än idag väntar jag på det andra säger bakslaget, spökåldern osv när kommer den på henne? aldrig tror jag eftersom hon är över 2 år nu Skrattande

[Forest]
2012-10-07 09:07
#5

Kan nämna att detta med tidningspapper är något vi aldrig har kört med eftersom jag anser man kissar o bajsar ute inte inne. Tungan ute

LisaAL
2012-10-07 09:13
#6

#3 Låter som jag föreställer mig :) Springa i trappor begriper jag är segt! Är glad att vi bor i hus och kan öppna altandörren bara. Kul att höra att hon lyssnar på nej och sitt namn lite :) Bitighet är superjobbigt! Det gruvar jag för lite. Vi har barn och det blir en utmaning att få bukt med så sonen inte blir rädd och orolig! Jag ränknar med myycket vaktande!

Annons:
[eeklund]
2012-10-07 09:15
#7

#5 Jag föredrar att min valp kissar på tidningspapper än på sin egna bädd och filtar eller min säng :). Hon kar kissat ner alla sina filtar och sin bädd och gör det ibland än eftersom jag inte ser hennes signaler efter lek (efter sömn är hon väldigt duktig på att veta att vi ska ut, det är just efter lek som hon gör det så himla snabbt och ibland mitt i leken).. och då föredrar jag som sagt att tidningspapperna blir nedkissade istället för hennes textiler och min säng..

Molly är inte rumsren än, det går framåt eftersom hon kan sova i 5-9 timmar under natten utan att göra sin behov fast hon vaknar till. Det är just vid lek det är lite trögt och det bryr jag mig inte så mycket om eftersom det går över ju mer hennes blåsa växer :). När vi väl är ute så kissar hon väldigt snabbt, men bajset är lite trögt!

[eeklund]
2012-10-07 09:16
#8

#6 Ja, jag längtar liiite efter att hon blir större ;), haha.

LisaAL
2012-10-07 09:21
#9

Tack forest!!! Det där med "hur länge höll det i sig" syftade generellt på "allt det jobbiga i början" :-p Sen kommer ju som sagt spökålder och unghundstiden… För att inte tala om tov-åldern! Jag har ju också haft valp. Det var länge länge sedan men det kommer jag inte alls ihåg som jobbigt! Det var nog precis som du beskriver. Men eftersom jag blir helt pepprad med hur EXTREMT jobbigt det är med valp och känner att jag inte riktigt känner igen att det är "svinjobbigt" på skalan 1-6 så att säga vill jag höra här. Och om det blir extremt så kan det ju inte hålla i sig för evigt liksom.

[Forest]
2012-10-07 09:23
#10

Glömde säga Grattis Lisa jag håller tummarna för allt ska gå bra och att du/ni klickar med valpen :) ta gärna bilder o bjud oss lite på valpbilder. Kyss

LisaAL
2012-10-07 09:24
#11

#hehe! Så får man känna!! :-p

LisaAL
2012-10-07 09:25
#12

#Klart ni ska få bilder!! :)

michellesgizmo
2012-10-08 14:11
#13

Jag har nu en valp på 6 månader, en helt underbar krabat ;) ha ha ha.

Hur var/är det att ha en valp i hemmet? 
Jag tycker och tyckte att det var helt underbart, men mycket att hålla koll på, men det var helt underbart :)

Dem första nätterna vart det högst en gång, då han sov bredvid mig på magen, eller på mitt bröst. Han sov oftast hela nätterna :)

Han bet och biter fortfarande söder saker om han blir uttråkad ;) men har blivit mycket bättre, och jag fick Gizmo rumsren på två veckor :D

Annons:
Amandla
2012-10-08 14:35
#14

Grattis till valpen, ser fram emot att få se bilder på underverket Kyss


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2012-10-12 11:29
#15

Puttar till denna o frågar TS vart det valp hur är det bild o lite info Skrattande

LisaAL
2012-10-14 21:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Sally är här!!! Imorgon är det en vecka sedan hon travade in och bosatte sig! Maken till stabil, gosig och smart valp har jag aldrig träffat på! Så hur är det att ha valp i huset? Härligt!!! :-D Är det jobbigt? Nä, verkligen inte på långa vägar så jobbigt som jag föreställt mig! Hon kan redan nej och slutar tugga på grejer när jag säger till :-) Inget gnäll, inget pip. *lycklig*

Amandla
2012-10-14 21:06
#17

Åh så vacker hon är! <3 Verkligen feminin Glad Låter som en pudelvalp, och vänta du bara, det kommer säkert fram några små egenheter så småningom Tungan ute bara hon blir lite varm i kläderna Flört


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
LisaAL
2012-10-14 21:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Hon är en docka :) Och jodå… Vi väntar med spänning på vad för "djävulskap" som ska dyka upp! Vi passar på att snuttiplutta så länge det varar. Skickar med en liten bild till.

Amandla
2012-10-14 21:14
#19

Åh åh åh åh! Jättefin! Vad heter hon?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
LisaAL
2012-10-14 21:17
#20

Sally :)

Annons:
Amandla
2012-10-14 21:17
#21

Fint!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
LisaAL
2012-10-14 21:21
#22

Eller Toirèrasa Talktomyheart. Lite av en doldiskull men med trevliga linjer och en snarlik komb. har gjorts tidigare (samma pappa, halvsyster till mor) med mycket lyckat resultat. Superfin kull!!!

Amandla
2012-10-14 21:22
#23

Aha, har aldrig hört det kennelnamnet förut. Intressant! Glad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
LisaAL
2012-10-14 21:24
#24

Helt nytt! Första kullen :) Hittade den genom hanhundsägaren.

Amandla
2012-10-14 21:30
#25

Okej, då förstår jag.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Toireasa
2012-10-14 21:32
#26

Här Kennel Toiréasa

Cool Nu har vi 3 hanar kvar..

Storpudelvalpar

[Forest]
2012-10-14 23:16
#27

26 Oj hejsan varmt välkommen hit :) Får passa på att gratta dig till ny kennel o bra kull du starta med hela 8 valpar Glad 

16 Stort grattis jätte söt var hon mycket vackra ögon, ska bli kul o läsa om lilla Sally Skrattande

Annons:
LisaAL
2012-10-15 09:10
#28

#26 Hahah! Hejsan S! Nu blev jag allt riktigt förvånad :-p

Toireasa
2012-10-15 09:53
#29

Hej Lisa !!!

Japp här är vi :) Och tack för tipset..

LisaAL
2012-10-15 11:14
#30

#29 Hihi det här är ett trevligt ställe med en massa pudelälskare!

Upp till toppen
Annons: