Annons:
Etikettallmänt
Läst 2942 ggr
TjockaBerta
2012-10-05 20:28

Pudel och en halv på landet

Äntligen! Efter några veckor med annat på programmet kom vi iväg till vår lilla stuga i skogen. Thomas som har verkat vänja sig mer och mer vid att åka bil började kräkas redan innan vi kommit upp på motorvägen. Sen kräktes han hela vägen. Och jag som inte laddat med handdukar eftersom det gått bättre på sista tiden.

När vi väl kom fram var alla så väldigt glada. Man ser på hundarna hur mycket de njuter av att komma fram. Jag tog itu med svampplockningen nästan på en gång. Sen var det dags för hundarnas andra långpromenad för dagen. Vi gick runt och kollade vilka grannar som var ute och sen satt vi på bryggan och njöt av solen. Det var så skönt och så vackert.

På bryggan övade vi att hoppa upp och sätta sig på bänken och sen ner igen. Det gick så pass att Thomas i alla fall vågade hoppa ner på slutet. Upp är värre tydligen.

I veckan köpte jag en agilitytunnel som vi övat med innomhus. Nu passade jag på att köpa stavar på Granngården. Vi övade slalom en kort stund före maten. Imorgon ska jag sätta upp tunneln också och så ska vi göra en miniagilitybana. Jag tycker det är så kul. Hundarna är med! Det känns som något som jag skulle vilja försöka filma.

Sen fick de var sitt grisöra som jag köpt för första gången. De var jätteläskiga. Det tog ett tag innan Poo fattade att han skulle äta det men sen gnagde han på. Thomas däremot gick fram och petade på örat och skuttade sen undan. Aldrig att han tänkte äta det otäcka. Varpå Poo plötslig fick två öron. Vi är beredda på diarre inatt men det är ju lätt att släppa ut dem här på landet.

Nu sover två trötta hundar och snarkar gör de också. Vilken dag!

Snart sover matte också, och drömmer om den dagen man får flytta till landet permanent.

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
Kitten86
2012-10-05 20:56
#1

Låter som en helt underbar dag för både hund och människa!! Skrattande

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

TjockaBerta
2012-10-05 21:00
#2

#1

Bortsett från kräkandet i bilen kan dagen inte varit bättre Skrattande

>>>Malum domesticum<<<

Kitten86
2012-10-05 21:02
#3

Ja, jag bortsåg från det :)

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

[Forest]
2012-10-05 21:35
#4

 jag trode nästan att han växt ur detta med illamåendet, men verkar inte så :-/ Skönt att ni ändå har haft tipp topp dag o låter kanon allt ni gjort Glad Själv ser jag verkligen fram mot imorgon första lediga lördagen på länge en hel ledig helg wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii :) Blir vissligen tvätta o grejja lite här hemma men ska iaf kolla lite på en annan kolonilott som har mer som liten stuga med staket även flagstång Flört det är mycket jobb men det har jag redan på den jag tog nyligen då den vart stående orörd i flera år så ser den ut som än vildvuxen äng med liten stuga. Så vi tar en härlig långpromenad det blir ungefär 1 mil vi traskar den älskar hundarna när vi går o där kan jag släppa Enja som nu löper. Himmla envis denna gång o ska kissa tillomed längst ner på lyckstolpar helst 88 st för rama in vart hon bor, hon kissa utanför en pudelhane som hon anser vara rikgit fin Skrattande Grå pudelhane närmare mellanpudel man han faller henne i smaken försiktig o äldre så han vet vart skåpet står hos en tik så som det ska vara enligt henne Flört

Tackar dig berta för den fina hälsningen du skicka med den höll mig torr  Kyss

JereMina
2012-10-05 22:45
#5

Vad roligt ni haft det förutom kräkningarna då men det kan bli bättre senare. Grisöra gillar inte Molly heller.

Roligt att få höra era historier….kram

TjockaBerta
2012-10-06 14:59
#6

Idag  har jag provat att göra slalom och tunneln med vovvarna. Poo är en gammal räv som varit mycket duktig på agility så han vet precis vad som gäller. Men nu har han blivit lite egensinnig så han gör lite som han vill.

När jag satte upp tunneln sprang båda hundarna igenom den fram och tillbaka. Det var nästan lite kaos. Men sen när det var klart var det ett elände att få Thomas igenom på kommando. Man måste komma ihåg att inte klappa om honom och berömma mycket för då blir han så hysteriskt glad så det är bara att avbryta.

Båda hundarna blir så övertända när vi ska göra övningar så Jag måste ta en hund i taget och låta den andra vänta inne så länge.

Jag ska tänka om med slalom tror jag. Jag provar mig fram eftersom jag inte vet hur man ska göra. Men nu har jag förstått att mina händer inte får komma tvärs över pinnarna. Jag ska sätta upp två och försöka få Th att själv gå igenom dem.

Vi har gått runt området på förmiddagen och njutit av solen och sen var vi ute i skogen och klättrade i berg. Det är nog nyttigt för hundarnas balans och min med för den delen.

Tantgympa!

P.S. Till mellis blev det nyfrästa trattkantareller på knäckebröd med smör på.

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
Upp till toppen
Annons: