Annons:
Etikettutställning
Läst 2643 ggr
michellesgizmo
2012-10-01 14:57

Utställningtips, klippningstips, springtips.

Hejhej. Jag har ju min lilla prins, en super fin vit mellanpudel hane, med världens finaste föräldrar, pappan är svensk champion, och Gizmo är så jätte lik honom, jag skulle vilja ha alla tips i världen angående det.

klippningstips: Allt som jag bör veta om utställningsfrisyrer, hur man ska klippa bra hemsidor/böcker, allt. Jag skulle bli jätte glad om någon kunde lära mig och visa bilder om vad jag ska tänka på, hur jag ska titta hur hunden ska stå osv.

Utställningstips: Är de kanske någon som vet några bra tips som jag bör tänka på under utställningen för att hunden ska känna att det är något på gång, eller något bra tips. Vad som helst, blir glad för alla tips.

Springtips: Vad ska jag tänka på när jag springer i ringen, hur ska jag visa hunden på ett bättre sätt? finns det något jag bör tänka på? eller finns det något annat jag ska tänka på? :)

Tacksam för flera tips, om ni har någrar:)

Annons:
Amandla
2012-10-01 15:21
#1

Pudelklubben anordnar klippkurser Glad Det finns en jättebra bok, visserligen på engelska, den heter Poodle Clipping and Grooming, jag köpte min på amazon.com för ungefär 150 kr inkl. porto.

För utställningstips, titta in på Hundutställning.iFokus!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2012-10-01 17:24
#2

Kan oxå tipsa dig om att hålla kollen på utställningskurser ofta så anordnar klubbar ringträning :) Jag gick på en sån kurs o hade kul mycket bra tillfälle oxå för hunden att lära sig gå bra trots att det är hundar bakom rumpan på dom Flört

Upp till toppen
Annons: