Annons:
Etiketterdagens-trådgratulationerhälsningarpresentationer
Läst 3700 ggr
[Forest]
2012-09-29 08:18

Go morgon 29/9

Himmel vad tiden rinner i väg, ibland får man tänka till lite vad man har gjort för något sista månaden. Visst känns det lite trist med att dagarna rullar samma som dagen innan, -hundar-man jobbar-kommer hem-hundar-mat-handla-hundar mm men jag tycker att så är livet man får göra kul o vara rolig så livar man upp även en trist vanlig dag  Flört Idag är det den 6 lördagen i rad jag jobbar och jag hade väl velat haft en ledig lördag kanske åkt till Emöke o klippt hundarna så de ser fina ut innan vintern slår till.

 Vi har vart iväg o provat lite overall och täcken till båda hundarna, lite bra rea fanns det. Men som vanligt satt det mindre kul på Enja dom jag trode mer på. Det sluta med att jag skippa det hon får ha sin fula gröna i årigen. Jag har röd hurta till Donna och en svart täcke hade vart fin på henne eller en overall hade vart det bästa. Men ofta är det karborrar på täcken o overaller o det gillar inte Enja alls. Jag tror när hon hade lång päls så fastna hon säkert i sin gröna regnoverall där det är karborre :-/ Så det är pga obahag som jag gärna ser ett täcke utan karborre till den fröken :) Vad har man gjort annars med hundarna? Inte så där jäte mycket då jag har vart ganska så trött denna vecka, imorgon ska vi iaf iväg o träna. Jag kör Donna nu och Enja kör med dottern det är roligt att se dom två ihop (dottern o Enja). Vi ska iaf iväg till bekant som har agilitybana och annat, hon håller annars kurser därmed har hon bra saker. Blir det inte det så blir det iaf skogen o spår båda delarna gillar hundarna o de brukar låta en del när dom vet vad som är på G. har ni oxå hundar som knorrar-pratar-tjuter när ni ska göra något roligt? Här är Enja helt otrolig när hon märker att jag plocker fram träninssakerna, hon blir helt uppspelt pratar o dansar runt Donna står verkligen inte stilla när man ska ta på selen utan hon ska snurra runt o knorra-ljud :)

Jag hoppas att ni får en kanon fin lördag :)

Annons:
Amandla
2012-09-29 11:15
#1

Idag ska jag och ena sonen iväg och hjälpa en kompis flytta, vi började igår och åker dit idag igen fast inte lika många timmar idag. Hundarna får vara kvar hemma, så de inte springer i vägen. De är sällan ensamma hemma mer än någon timme annars så det är bara lite synd om dem Flört även om det inte känns bra i mig.

I morgon ska Pixie och jag gå MH! Skrattande


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
JereMina
2012-09-29 15:14
#2

Hej på er Forest och amandla och alla ni andra *hihi, det rimmade*

Vi har regn som vi haft hela sommaren och hösten blir likadan. Nu ligger Molly bredvid mig i soffan och Husse är ute i garaget en sväng.

Det blir snart vila och sedan mat och tv kanske, ingen promenad då Molly vägrar gå ut och bli blöt. Ut och kissa, bajsa och fort in är hennes motto sådana dagar.

Jag måste köpa en regnkappa till henne….ha en fin lördag och söndag med alla ni pudelälskare Skrattande

TjockaBerta
2012-09-29 15:26
#3

Idag var det avslutning på valpkursen. Vi hade miljöträning i centrum. Det är jobbigt nät Thomas drar så hemskt men vi måste ju öva. När jag kom hem hade jag så ont i skuldrorna och frös så det blev några tabletter och så bäddade vi ner oss i soffan. Thomas är också slut.

>>>Malum domesticum<<<

JereMina
2012-09-29 15:52
#4

#3 Ha en fin vilostund i soffan Flört

fidojunior
2012-09-29 23:04
#5

Min och hundarnas morgon började med en promenad där vi mötte massa kor som betade fritt, varav en ko kom rusande mot oss för att leta efter sina ko-kompisar som den hade tappat bort. Kon sprang iväg åt fel håll, men förhoppningsvis hittade den kompisarna sen. :)

Under dagen har jag varit med en kompis i stan och Fotografiska. Sedan hem och hjälpa till med tvätt och nu göra skolarbeten. -_- Hundarna har gått promenader med min pappa. :)

Skulle också behöva titta efter täcken, eller overaller rättare sagt till Fido. Håller lite koll på Tradera om det dyker upp något bra där.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Amandla
2012-09-30 10:24
#6

Idag ska jag gå MH med Pixie, åker om en liten stund. Det ska bli väldigt intressant att se om hon är lika trygg och lätt kaxig där som hon visar hemma Skrattande Jag tror det, men man kan aldrig vara helt  säker för då behövde man inte gå något MH utan kunde skriva protokoll själv Flört


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
[Forest]
2012-09-30 11:02
#7

6 håller tummarna :)

fidojunior
2012-09-30 20:38
#8

#6 Nyfiken hur det gick. :)

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Upp till toppen
Annons: