Annons:
Etiketthundsport-träning-tävling
Läst 5307 ggr
michellesgizmo
2012-09-27 10:18

Pudel Aktiviteter.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hellue^^
Jag har ju en liten mellanpudel valp, men väldigt mycket energi, jag skulle bli hur glad som helst om alla kunde hjälpa mig, ge mig förslag till olika saker man kan göra för att trötta ut honom, har försökt med sök, och de är han jätte duktig på men skulle vilja ha tips som han och jag kan göra tillsammans.

Några förslag?!<3

Tacksam för svar!!

Annons:
Amandla
2012-09-27 14:19
#1

Hej och välkommen hit! Så söt din valp är Kyss Hur gammal är han?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
michellesgizmo
2012-09-27 15:27
#2

hejhej, tack så mycket, han är bara fem månader än så länge Kyss vad har du för hund? ålder? :D <3

Kitten86
2012-09-27 15:54
#3

Sötizzen!

Välkommen hit!

Har du tänkt på att träna diverse tricks med han, kanske välja att klicka in honom? Allt som han får använda/jobba med hjärnan tröttar ju ut iaf mentalt. Miljöträna mycket, gå valp/ unghundskurs kanske?

Är detta din första hund?

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

michellesgizmo
2012-09-27 16:00
#4

#3 nej det är min tredje pudel :) har haft två silver och en vit innan, men den vita blev såld, min ena silver fick jag göra mig av med och min silvertik som jag hade tog uppfödaren tillbaka..

Jag vill träna, hjärtgympa med honom, några bra tips kanske? :O ;)<3

Kitten86
2012-09-27 16:10
#5

Olika typer av sök, inne och ute + högt och lågt. Problemlösning, som div pussel eller liknande. Går ju att göra i olika svårigheter också. Annars använda foder/godis boll eller kub. Träna in olika tricks ger också ett jättebra sammarbete med din hund samtidigt som hunden blir trött i huvudet.

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Amandla
2012-09-27 16:16
#6

Mina hundar är Pixie, 2½ år grå toytik och Albin, 6 år vit dvärghane.

Tänkte nog mest att din lille valp ännu är såpass ung att du nog inte behöver aktivera honom så mycket, förslagen du redan fått är bra och så kan vara bra att lära honom att ta det lugnt också Flört


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Kitten86
2012-09-27 18:38
#7

Abolut, passivitetsträning är också en form av hjärngympa! Det glömde jag tom att nämna Tungan ute

Sen är ju valpar/ unghundar fulla av energi rent allmänt och det ska dem få va också!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

JereMina
2012-09-27 23:42
#8

Vilken sötnos…vi brukar vara ute med vår Molly mycket och inne leker vi då vi kastar saker som hon hämtar. Lycka till Skrattande

[Forest]
2012-09-28 23:53
#9

Himmla söt liten valp. I denna ålder gjorde inte jag så mycket med Enja jag lärde mer in små trix o gå fint kopplet. Lekte mycket o det vart även leta lillmatte. Jag tycker några saker är viktigt att man lär in och att detta även sitter bra när man "kräver detta"

*kom (inkallning)

*stanna (då ska de stanna)

Nu anser jag att stanna inte behöver vara så perfekt på valp men iaf om de står stilla lite :) Kontaktträning och lite godissök ute som inne , godissök är nyttigt de får andvända nosen ;) Varmt välkommen hit :)

michellesgizmo
2012-10-06 12:55
#10

#5 det låter som en rolig ide, har du tips på hur man kan göra det exakt för att trötta ut dem? för min är liksom "matkåt" om man säger så, han blir helt till sig när det är mat inblandat..

#6 HAHAHA, ja det skulle verkligen behövas ;)

#7 ja det låter som en bra ide det också, passitv vad betyder det? ;)

#8 det gör jag och Gizmo nästan varje dag :) så det tycker han är jätte kul :)

#9 Men Gizmo är lite annorlunda, för vi tror att han har en hjärnskada, han är inte riktigt som andra valpar..

Kom kan han si sådär och stanna funkar ibland ;) Den perfekta valpen ska han inte vara, men bara att han får göra saker han tycker är kul :)

Amandla
2012-10-06 13:06
#11

#10 Hur menar du att han är annorlunda?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2012-10-06 13:10
#12

10, nu är jag inte riktigt med. köpte ni honom och ni antar att han har hjärnskada? eller har det hänt något efter ni skaffat honom? jag hade defenitivt tagit han till vetrinären för närmare undersökning på hjärnan om det är så att man tror det är något fel.

Amandla
2012-10-06 13:11
#13

Eller är han bara en alldeles vanlig, aktiv, busig, studsig pudelvalp?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
[Forest]
2012-10-06 14:10
#14

13 oja, jag fick lära in Enja på ett sätt men totalt olik var/är Donna helt normalt de föds inte i en mall helt klart även på denna frånt. Flört

michellesgizmo
2012-10-06 19:46
#15

Han e normal, men beter sig inte riktigt som andra, jag ska kolla upp om det är något fel, men vill vänta och se om det blir bättre ju äldre han blir, vi har bara undran om han kanske har eller kan ha fått en hjärnskadaFoten i munnen

[Forest]
2012-10-06 19:49
#16

15 här kan man läsa lite om hjärnskador. http://www.homegdecor.com/pet/sv/1770.html Har du informerat ufd till honom om detta? sen hade inte jag dragit ut på tiden, ju fortare man får den undersökt ju bättre förutsättningar har hunden.

michellesgizmo
2012-10-07 11:07
#17

Asso han har ingen hjärnskada, han är bara svårlärd, han är som alla andra valpar, men han är bara lite trög, har pratat med veterinären, hon sa att de inte är någon hjärnskada :D

[Forest]
2012-10-07 11:18
#18

17 o varför skrev du då att ni tror att han har det + att ni ska kolla upp detta när han är äldre?

Att valpar är olika är rätt självklart Enja var lättlärd, Donna har vi oxå sagt är trög men det är hon verkligen inte. Tvärom rätt så smart  o spelar på sin tröghet är ju kanon man behöver inte göra det matte/husse säger o ändå får man gottis. Hon kan idag sitt,ligg,slalom (mellan äns benen) hopp över benen, dansa samba,tass höger o vänster osv detta efter fått lära mig att lära ut på annat sätt.

michellesgizmo
2012-10-08 13:55
#19

Men jag ringde till veterinären och frågade..

Upp till toppen
Annons: