Annons:
Etikettallmänt
Läst 2245 ggr
TjockaBerta
9/16/12, 9:20 PM

Svamppromenad med pudel

Idag har jag lär mig en ny svampsort av grannen på landet. Nu var det dags för trattkantarellerna.

Jag har varit helt nybörjare och har haft tur att ha en sån svampkunnig och snäll granne som jag har.

Hon har lärt mig tre svampar tills nu och idag var det dags för den fjärde och femte.

Jag hittade massor av trattkantareller och stekte dem och de var goda.

Pudeln Thomas var med i skogen. Det var fullt sjå att hindra honom från att äta de svampar jag fick lära mig att plocka.

En skön stund i skogen fick vi i alla fall, Thomas och jag. Guld värt, skogens guld.

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
wintermynta
9/17/12, 11:35 AM
#1

Va mysigt. Jag hade med Gusten ute i skogen igår och plocka blåbär. Svårt var det då han hela tiden skulle äta bären i burken eller så satte han sig i riset framför mig för att se om jag tappa nå ätbart.

[Forest]
9/18/12, 7:18 PM
#2

Hahah låter som han fått smak på kantareller helt klart :)

Jag har vart ute med hundarna med i plockat trattisar jag torkar dok mina så har jag svamp i såserna i vinter Glad Det jag tycker är kul är att hundarna hela tiden ska upp på stenar för annars brukar jag köra klara färdiga gå men så kör jag andra ord o de kan vara bananer,pankaka,lalal osv då ska de allså inte springa :) Fixar dom det så får de beröm o något inte så upp igen så kör jag om. Den som tjuvstartar ofta är givetvis Donna Flört

Upp till toppen
Annons: