Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2476 ggr
TjockaBerta
9/14/12, 7:57 PM

Trasigt akvarium

Dottern ringde nyss och var ledsen för hon hade haft sönder akvariet hon fick av mig i present när hon slutade gymnasiet.

Hon har fast arbete och tjänar mer än mig så jag tänker inte köpa ett nytt åt henne. Hon har flyttat hemifrån för ett år sen.

Ändå känner jag mig som om jag borde göra det för att det är mitt barn och hon är ledsen.

Man är väl mamma för alltid misstänker jag.

P.S. fisken bor nu i ett annat litet akvarium som hon hade innan.

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
[Forest]
9/14/12, 9:55 PM
#1

är det större akvarium? Klart man blir lite nestämnd troligen så har hon vart mycket stolt över sitt akvarium som hon fått av dig. Och mamma det är du livet ut, tro mig jag blir ibland behandlad som liten minst i våran barnflock (9 helsyskon). Men ibland anser jag det bara är skönt att faktist mamma är mamma fast jag är 36  Flört

TjockaBerta
9/14/12, 10:03 PM
#2

Det var ett ganska litet om man tänker proffsakvarium. 56 liter.

Tänkte inte att hon var stolt för att hon fått det av mig. Så klart.

Mina barn har varit så självgående så ibland missar jag att de behöver mig.

9 syskon låter underbart för mig som var ensam. Det var så hemskt så jag bestämde mig redan som liten att man måste ha minst 3 barn och så blev det.

Det skulle vara roligt om de behöver mig även när de är 36+

>>>Malum domesticum<<<

[Forest]
9/14/12, 10:49 PM
#3

2  tro mig mamma är alltid mamma ;) Om det är stort akvarium så går det laga, jag har själv haft akvarium o bytt glas på ena sidan det var inte så dyrt när jag gjorde det. Hade stort då jag hade två sköldpaddor i den.

Wisby9211
9/20/12, 7:26 AM
#4

Min mamma vill inte att vi ska se henne som en mamma, utan hon vill att vi ska se henne mer som en kompis och det är mycket roligare!

Vi festar tillsammans, går på bio, hon följer med mig på mina fester och vi har bara allmänt roligt!

Klart det blir bråk ibland men det skulle nog vara oftare om det var så att hon var mer mamma än kompis :P

Min mamma hade nog hjälpt till med typ 1/3 av summan i denna händelse, resten fick jag betala själv :) men då lär jag mig att ta ansvar också :)SkrattandeTungan ute

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

TjockaBerta
9/20/12, 11:24 AM
#5

Det blir nog så att om hon vill ha ett nytt kommer jag att hjälpa henne att hitta ett. Nytt eller begagnat. Men hon får betala det själv.

Jag har ju jobbat med fisk tidigare så jag vet vad man ska köpa.

>>>Malum domesticum<<<

[Forest]
9/20/12, 10:40 PM
#6

5 oj då har du haft en del fiskar antar jag :) jag hade enkla fiskar men mina guppi yngla av sig så in i havet så jag fick hela tiden köpa större o sen ha mindre till alla små. Jag sålde sen 10 st för mindre summa pengar just för att bli av med dom fina fiskar men de vart många Flört Jag håller just nu på arbetar med min man jag tycker det är så himmla fint med lite fiskar enkla smidiga dok inte guppi denna gång Flört

Annons:
TjockaBerta
9/21/12, 12:08 PM
#7

Jo många akvarier har jag haft periodvis. Men nu var det länge sen.

Tänk så här med fisk: något slags stimfisk med färg som går vid ytan, tetror kanske.

Sen ska du ha något större och långsammare på mitten. Skalarer är vanligt att man har.

Och slutligen några renhållare på bottnen. Malar är mina favoriter, de är söta och flitiga.

Undvid fönsterputsarna med sugmun. De kan vara rätt elaka.

>>>Malum domesticum<<<

[Forest]
9/21/12, 8:10 PM
#8

7 tackar för bra tips :) tetror hade jag ett gäng och sen hade jag flera malar men de växte som tusan med Flört

Upp till toppen
Annons: