Annons:
Etikettpälsvård
Läst 2470 ggr
lsoderberg
2012-09-05 16:13

skäms han?

hej, jag har en mellanpudel på 2 år nu. han har varit ganska långhårig den sista tiden, men pälsen va ju nästan omöjlig, de blir tovar efter bara nån timme efter jag har bortat honom. och nu när jag har rakat honom så börja han frysa fast vi är inne och han sover hela tiden, han vill inte gå ut, han visar sig knappt. inte ens fast man är i köket (han kommer ALLTID när man är där) får en känsla av att han skäms, kan hundar göra de? de konstiga är att jag alltid brukar raka honom. men brukar aldrig spara ut den så lång som den va nu. och han har aldrig frysigt innomhus förr när jag har rakat honom även om de har varit på vintern.

så kan han skämmas för att han är "naken"?

och kan jag ha tröja på honom innomhus? känns lite väl med vintertäcket.

och sista frågan, kan de vara nått annat, tex ont i magen eller nått ?

Annons:
[Forest]
2012-09-05 22:55
#1

Skämms nja jag vet inte jag tror inte hundar gör det som vi skämns över något. Tycker du att han verkar frusen av sig så kör med tröja ute inne skulle jag itne sätta på tröja eftersom man då får klä på han mer för gå ut.

Hur kort klippte du ner honom, tänkte nästa gång klipper du ner kanske så han har kvar lite mer :9

JereMina
2012-09-05 23:21
#2

Dem kan frya om man klipper dem mycket kort är min erfarenhet men som tur är så växer det så fort ut igen Tungan ute

lsoderberg
2012-10-01 11:46
#3

ja klippte som jag brukar klippa (väldigt kort) men nu har de växt ut rätt mycket. så han fryser inte längre :)

Upp till toppen
Annons: