Annons:
Etiketterdagens-trådgratulationerhälsningarpresentationer
Läst 2525 ggr
JereMina
2012-09-03 01:30

God morgon 3 sept

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En tidig god morgon till alla pudelälskare Glad

Annons:
ms-mee
2012-09-03 09:39
#1

God Morgon Glad

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Amandla
2012-09-03 12:30
#2

God middag! Känner mig som om det vore mitt i natten, så trött *gäsp*


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
TjockaBerta
2012-09-03 16:13
#3

Idag valpkurs för andra gången med Thomas.

>>>Malum domesticum<<<

[Forest]
2012-09-04 10:23
#4

Är en dag försenad Flört Jag har lite stul med min egna dator efter formateratom den så hittar den inte alla drivrutiner, tur är har vi flera datorer Flört Vi är lite  spelfreaks dok inte jag o mina man så mycket pga inte känner för det. jaja någ om det. jag letar som en tok efter kamrakabeln så jag kan se om det vart nya bra kort på våran pudelträff i söndags :) jag vart bjuden till Emöke och dit kom ägen Heidi (som äger Enjas mamma) och Ewa som har en toypudel. Vi har alla ytligare 1 hund vardera till fast Ewa har en vavva så hon svek våran härliga ras Flört Vi gick en härlig långpromenad alla hundar lösa bitvis o himmel vad de är kul o se stolliga pudlar som hänger på varandras  upptåg :D Mina hundar därimot har full koll vart är matte ja du är med syndrom, tycker det är jätte skönt att de ändå är såna för sticka det skulle de aldrig göra (japp jag säger aldrig då jag vågar säga det). Fick lära mig ett nytt knep om hunden skäller eller fastnar som Enja kan göra genom stirra på hund/fågel/katt ja vad som helst, nämligen Titta på mig! vilken bra lösning så har man brytit den. Så har man nu en hund som skäller det gör bara mina mot en schäfer som är pissjobbigt agrisiv, så körde jag idag titta på mig belöna (man går under tiden) vips så hade de båda full kontakt med mig igen.

Jag ska snart gå ut o gå långpromenaden då jag snart ska jobba 12-19.30, det är mycket viktigt har vi märkt att gå en långpromenad innan man lämnar hundarna. Donna annars börjar skälla efter 1 tim och idag blir dom ensama 1 h och 30 min så lika bra att de är nöjda. Vi har haft svårt med ensamträna henne, det kan ha olika faktorer till varför.

1 hon lämnades själv hos ufd utan träning=inlärt beetende + att hon var mycket otrygg ( 6 mån när hon kom)

2 hon är för beroende av oss som sällskap

3 hon kan inte vara i hela hemmet utan ett rum får henne trygg

Så efter detta har vi arbetat oss fram till hela 2 tim fixar hon och det är kanon framsteg från 2 minuter till detta :) Jag tog hjälp av Maja2 som hon heter här inne på fokus och arbetat oss sakta men säkert efter hennes tips iaf :)

Nu ska jag dra ha det gott :)

Upp till toppen
Annons: