Annons:
Etikettallmänt
Läst 2469 ggr
[Forest]
2012-09-01 23:48

Djurskyddet hundar/djur i nöd

Jag tänkte höra med er vart ska man vända sig om hundar eller djur misskötts eller man verkligen ser misshandel på djur? Är det bara djurskyddet o polisen man ska vända sig till? Vad krävs för att vissa ska bli av med sina djur?

Ett exp: En kvinna är full och sparkar o gapar på sin hund, detta inträffar dagligen helt öppet. Man ser hur rädd hunden är och det skär i hjärtat, trots anmälningar så finns hunden ändå kvar i kvinnans hem/iaf ute o går med hunden dagligen samma visa varje dag.

Jag har nu gått fram till kvinnan o tagit hunden från henne sagt vad tusan jag tycker o fick som svar ta hundj***** för han är helt j*** korkad och trög. stackarn. Jag kontakta polisen men fick inte ta hunden ifrågan utan fick allså lämna tillbaka denna rädda hund igen till henne varpå jag vägrar. De kom efter 45 minuter kvinnan ifrågan var inte kvar utan de tog hunden nästa dag ser jag henne + hunden igen Förvånad

OBS detta är gammalt jag har vart med om detta dok så köpte jag sen loss hunden o skrev papper och hunden i frågan lever nu hos min bror som bor på landet utan slag o sparkar från någon. jag vart så trött på att hon dagligen misshandlade hunden och myndigheter gjorde inget för hunden.

Annons:
ms-mee
2012-09-02 15:24
#1

Jag anmälde en bekant när hon flyttade till en annan stad. Men kommer inte ihåg vart tusan det var och hittar inte mailet jag sparade heller :/

Henne anmälde vi för att deras amris var så himla överviktig. Svårt att gå och andas. Ändå satt ägaren och matade honom vid bordet när hon åt. Godis hela tiden. Knappt promenader då hon själv knappt kunde gå. Hon är både psykiskt och fysiskt sjuk. Han har t om åkt i illfart till veterinären för att han hittade hennes chokladask som hon alltid gömde under sängen. Han reagerade kraftigt på chokladen.

Sen flyttade hon till en karl som vi fick veta (av amrisens ägares dotter som känner karln) misshandlar sina hundar.

Vi höll stenkoll på henne när hon bodde här, hunden gick ner i vikt och vi tog ut dem på dagliga promenader och bättre och bättre, men det gick inte när hon flytta så då anmälde vi henne. De gjorde hembesök men enligt dem var det inga som helst problem med den hunden.

Tycker de ska vara lite hårdare när de ser att djuren inte mår bra. Hur kan man se någon som misshandlar sin hund och bara låta det vara?!

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

[Forest]
2012-09-02 19:48
#2

Vad jag inte förstår är hur mycket bevis behöver man innan folk blir av med djuret/en ? jag har sammlat på mig filmklipp,bildbevis o vittnen men det är sälland det har hjälpt. personen får ha kvar hunden ändå. Jag har gjort flera anmälningar inte bara hundar utan andra djur med (det har vart extrema fall flera st där tillomed en häst var så mager att den orka inte resa sig), 1 fall iaf vet jag om att de fick totalförbjud att skaffa djur helt. Men alla andra fall så händer inget trots mina bevis? Obestämd

I mitt första innlägg så fick jag allså köpa loss hunden men det är ju sällan att de som misshandlar o missköter sina djur inser att de verkligen inte klarar av att ta hand om djuret på det bästa sättet. Tack o lov så såg hon väl vilket sprit eller narkotika hon kunde köpa för 800kr som jag köpte loss hunden för  Tyst

JereMina
2012-09-03 01:32
#3

Länsstyrelsen tar emot ang djur men sällskapsdjur vet jag inte

Upp till toppen
Annons: