Annons:
Etikettallmänt
Läst 2361 ggr
Lyan
8/27/12, 9:37 PM

Värsta blandningen?

Vad har ni sett för extrema blandningar?

Jag hittade en lapp med raserna på en kull valpar som såldes på Blocket för något år sedan. Var tvungen att skriva ner raserna just för att det var så otroligt många.

Håll i er nu ;-)

Golden/Border collie/Hovawart/Berner sennen/Setter/Bouvier des flandres/Labbe/Svart älghund/Buhund/Dobermann/Riesenschnauzer/Collie/Schäfer/Rottis

15 raser!! Flera av dem är ju inte särskilt vanliga heller :-/

En annan kombination jag ryser av är Whippet/BC/"Pitbull"

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Annons:
[Forest]
8/28/12, 10:59 AM
#1

 15 raser det var vääääldigt många raser att hålla ordning på i en o samma hund Flört  Har tyvärr inte kort på denna hund men ägaren sa att det är labbe-hamilton strövare-tax detta gör att hunden ser ut som längre hund med korta ben stor kropp o mer hamilton öron( han ser lite ut som stor hund med taxben). Väger någ lite mycket skulle jag tro för dom korta benen. Det är den värsta jag kan komma på just nu Flört

wintermynta
8/28/12, 10:59 PM
#2

Pudeltaxar ser rätt roliga ut.

[Forest]
8/28/12, 11:00 PM
#3

2 dom har jag missat helt, kan bara tänka mig hur dom ser ut :P

wintermynta
8/28/12, 11:01 PM
#4

#3 En av Gustens lekkompisar är den blandning. Kan höra om jag får fota henne.

[Forest]
8/28/12, 11:07 PM
#5

4 gör det Flört

JereMina
8/28/12, 11:36 PM
#6

Golden/Pudel är så söta, dem finns ju i en almanacka som jag fått så därför kommer jag ihåg dem Glad men 15 st var många Förvånad

Annons:
[Forest]
8/28/12, 11:49 PM
#7

6 såg på animalplanet ett avsnitt av denna blaning ganska stor i usa http://animal.discovery.com/tv-shows/dogs-101/videos/goldendoodle.htm de är söta det håller jag med om men kanske för att jag även gillar golden rätt mycket med :)

Kitten86
8/29/12, 10:10 PM
#8

Min farbror har köpt amstaff/shar pei. Kanske ingen extrem mix men väldigt udda. Själv skulle jag aldrig korsa 2 raser med hudproblem på det sättet…!!

Ska man göra blandraser så ska det ju ge nått gott resultat, eller vad man nu ska säga. Och 15 raser i samma hund (hur orkar man hålla koll för det första?) är väääldigt många raser i samma hund.

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

[Forest]
8/30/12, 10:48 PM
#9

Vi får väl se det lite så här oxå: denna ufd hymmlar iaf inte vad det är för raser i hunden. Det är ju annars ett mycket stort faktum i blandrasaveln att de säger 2 raser bara sen är det många mer raser i dom. Hur dom blir är svårt o gissa, kan vara den minsta ras  i % som slår igenom vips har man en hund man inte har räknat med som tex extrem jaktbenägen eller annat Flört.

Upp till toppen
Annons: