Annons:
Etikettallmänt
Läst 2166 ggr
[Forest]
2012-08-25 11:46

Mökret är här -reflexer fram

Vill bara påminna er om att nu börjar det bli mörkare ute om kvällarna och att det är viktigt att man plockar fram reflexer och sätter på sig o hunden reflexer.

Ett bra tips för kvällsbajsande hund är att man har med sig en liten ficklampa så man ser bajset :) Jag har själv pannlampa.

Annons:
[Forest]
2012-08-25 11:48
#1

Kan varmt rek denna som dottern har ska själv skaffa mig en sådan http://www.clasohlson.com/se/Belysning-mini-LED/Pr347887000

Amandla
2012-08-25 13:48
#2

Bra Sophie! Jag använder sällan reflexer på mina hundar, men det är för att rastning i mörker mest (läs 99%) sker längs gångvägar med god belysning, just inga cyklar utan bara några enstaka hundar med sina ägare. Har ingen lampa med heller, så jag håller koll på var hunden sätter sig. Annars får jag väl stoppa handen i påsen och känna efter var det känns varmt SkämsTystSkrattande


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2012-08-25 13:59
#3

2 :) Jo jag har alltid kollen oxå på mina hundar men jag kan inte lita på bilföraren här är det lite bondhåla och de åker o sladar som vildar året runt här, så jag vill gärna synas lite extra för säkerheten Glad Nattkisset sker här utan för oss i trädgården men kvällspromenaden blir ofta mörkare o mörkare :)

En sak till tänk på att reflexer inte har livsgaranti, byt ut era reflexer om de verkar repiga/matta.

wesdi
2012-08-26 16:36
#4

Glad Reflexer och pannlampa är vad som gäller här när mörkret faller på!

Vi bor på landet och har inga gatlysen.

Reflexvästar köper jag nya varje år, på Clas Ohlsson. Kostar inte mycket och är en billlig livförsäkring!

//Lena

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

[Forest]
2012-08-26 17:13
#5

4, oh vad man saknar bo på landet ibland även när det är kolsvart ute så är det så himmla vackert att se dessa 10000000000 stjärnor man ser en klar vinternatt. Glad Håller helt med dig reflexvästar är billiga dessutom synds man kanon bra i dom. Jag köpte förra året en liten storlek o satte på den på grannens svarta hund vips lös han upp massor (klippte upp lite i vardera ärm :)

Upp till toppen
Annons: