Annons:
Etikettbeteende
Läst 2890 ggr
Lyan
2012-08-24 14:37

Kissmarkerar

Ni som har tikar, kissmarkerar de?

Ping är hopplös att vara ute med för om hon hade fått bestämma så skulle hon ha pinkat på varenda stolpe, sten och buske vi gått förbi. Hon lyfter dessutom på benet, högt. Inte ens mina okastrerade hanar har hållt på så

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Annons:
Amandla
2012-08-24 16:57
#1

Pix kan göra så, även om hon inte lyfter på benet. Jag låter henne inte pinka var som helst och när som helst, precis som inte Albin får göra det heller.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2012-08-24 19:45
#2

Ja här ska det kissas en del här o där men de kissar baa på gräs. Enja har slagit på något vara envis o verkligen tvärnitar, något hon inte gjort förut. Nu får de inte kissa hela tiden för jag gå mer än stå stilla var 3e meter Flört Alltid kört nu går vi då går man slappt koppel sidan men Enja har slagit på en del så jag tränar henne lite extra på detta samt annat med, men så fårt man har lite gottis så funkar tydligen nu går vi betydligt snabbare Tungan ute 

Kanske har Enjas envishet med o göra att hon fått valpar o anser att hon har denna rätt, men jag köper inte den ;) Cyckla o springa är det iaf utan denna envishet tack o lov då vi ofta cycklar en sväng hon och jag Glad

wintermynta
2012-08-25 01:12
#3

Gusten markerar på allt så det börjar bli dags för en riktig kastrering då chippet uppenbarligen inte fungerar längre. Jag har inte tränat nåt för att få bort det men lessnar jag så går jag bara vidare och så får han hänga på helt enkelt. Dock får han inte markera på soptunnor, husväggar eller staket. Konstigt nog är hans behov större att markera när han är i koppel. Har jag honom lösgående är det mest gräs.

[Forest]
2012-08-25 10:29
#4

3 vill bara säga det att även kastrater kissmarkerar Flört Att de markerar mer i koppel är kanske för att det är fler hundar som paserar där än när han går lös i gräs :)

Jag har tillomed flera kastrathanar som lider i löp, nu äter dom iaf men de ligger o piper, trajar omkring oroligt de klarar av hägning så detta med kastrering är inte alltid "mirakel" men det kan minska ner lusten o lidandet lite. Grannens hund får inte vara här hos oss (kastrat) då han kissmarkerar inne hos oss, han är 6 år och kastrerades tidigt.

TjockaBerta
2012-08-25 17:29
#5

Ja, min chihuahua-tik markerade överallt, hela tiden. Hon var en alfatik. Jag vet inte om det har med saken att göra.

>>>Malum domesticum<<<

Lyan
2012-08-25 21:26
#6

Hon får inte pinka överallt för om jag hade gått i hennes takt så hade en runda runt kvarteret tagit minst en kvart XD

#2 Det kan kanske stämma. Om de bor i flock så är det ju endast alfatiken som får reproducera sig.

#5 Jag tror inte Ping är ranghög men hon är väldigt trygg och säker i sig själv

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Annons:
[Forest]
2012-08-26 10:41
#7

5 Jag tror mer att hundar kissar tillsammans just för att de kissar i "flock" de hjälps åt att markera här är vi- så gammla o kön har vi mm :) De gör helt enklelt reklam för vilka dom är.

Här med mina så kissar de olika ena först andra efter, även vid bajsning så kan de bajsa+ bajsa ihop eller bajs+kissa (ena bajsar andra kissar lr båda bajsar) Är vi med ufd o hennes hundar så ser det oxå helt olika ut, ingen ordning alls hur man kissar/bajsar. utan de går ihop o gör sin reklam. Flört   Ska man gå efter "alfatik" eller "alfahund"  o den rollen så har inte mina en chans mot någon av hennes hundar. Alfatik/hund tror jag inte mycket på kanske är det för att jag mer tror på regeln - äldsta hund är smartast har mest kunskaper om livet.

Sen har tikar mer o tala om, det hör väl oxå till att tikar ska fostra ättgiga hanar att ge tusan i dom.  Hanen ska få visa sig värdiga och att de är bra partners oxå de ska visa sig vara bra fjäska rätt o de ska passa dom. Så även här tror jag inte på alfahane utan klart man väljer erfaren hane o inte en ungtupp som är ättrig Flört 

Alla kan vi tycka olika om detta om alfa men jag har faktist svårt med tro på alfa.  för mig är alfarollen en roll där äldsta hunden har mer kunskap kemin är A och O mellan hundar. Vissa funkar aldrig helt ihop, men gör det då dom till två alfahundar? nej säger jag på min fråga :)  jag ser mig inte som alfa före mina hundar heller utan jag är ett team med mina hundar.

Nu kanske tråden helt spåra ur =/

Upp till toppen
Annons: