Annons:
Etiketthundsport-träning-tävling
Läst 2525 ggr
wingren
2012-08-23 00:21

Klicker hiss/diss

Vad anser ni om att använda klicker i träning och vardag? Vad är bra och vad är dåligt? Hur är era erfarenheter osv :)

Annons:
[Forest]
2012-08-23 11:12
#1

Kanon Glad jag andvänder klicker för lära in nya trix men oxå i våran träning bla vardagslydnad och agility. Jag tycker det är kanon bra hjälpmedel att lära in exakt när den gör rätt.

fidojunior
2012-08-23 11:25
#2

Det är ett väldigt bra redskap, ser inga nackdelar med det.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Kitten86
2012-08-23 11:49
#3

Tycker att det är ett toppenhjälpmedel, dock har jag använt det sparsamt då jag inte känner mig så hajj på att använda det. Skulle vara kul att gå kurs, eller på annat sätt få lära sig av någon som är duktig på det :)

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

wingren
2012-08-23 13:23
#4

Kul att alla verkar så positiva till det! Vet ni om det är stor prisskillnad om man jämnför djuraffärer o på nätet? Och finns det något visst märke man inte ska köpa osv? :)

[Forest]
2012-08-23 13:36
#5

4 jag köpte min/a i butik, jag har denna http://seahundochkatt.se/index.php?main_page=volymb_product_info&cPath=442_15_572&products_id=23482&zenid=5cfc5d0c03468fd37c34af5449cb629e

varför jag köpte just sådan är för att jag tycker många låter för högt, jag tycker man ska känna lite på vilken klicker som passar än själv. Jag tycker i-klickern är smidig liten i handen och låter inte så högt allså kan man även andvända den inne utan att hunden reagerar negativt på "klicket" Flört

fidojunior
2012-08-23 14:11
#6

I-klickern är bäst tycker jag, låter lagom mycket och lätt att trycka på. Har en som ser ut som en låda också men den låter mycket högre och ibland händer det att det blir konstigt ljud. Har köpt lådklickern i djuraffär, minns inte hur mycket men har sett att klicker kan kosta minst 35 kr och uppåt. I-klickern köpte jag på Tradera för 19 kr tror jag, mycket billigare.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Annons:
wingren
2012-08-23 16:54
#7

Då blir det nog en i-klicker här med :) Får börja leta på tradera, brukar finnas bra grejer där :p

[Forest]
2012-08-23 21:40
#8

jag köpte 2 klicker från butik för 28 kr i-clicker givetvis en rosa och en röd Flört

Amandla
2012-08-23 21:52
#9

#6 Exakt så kunde jag skrivit Cool Gillar också i-klickern bäst.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
TjockaBerta
2012-08-24 12:06
#10

Jag har använt klicker till min äldre hund och det har varit bra för honom. Problemet var mera vid tex. hundmöten att jag hade koppel, bajspåse, vantar, hundgodis och klickern i händerna samtidigt. Det blev lite för krångligt för mig.

Thomas började jag klicka på innomhus men har är så lyhörd så när jag klickade for han i taket och undrade vad som hände. Den behövs inte för honom.

För att undvika problemet med för mycket i händerna har jag istället börjat klicka med tungan. Det funkar lika bra, eller nåt annat ljud, och tungan har jag alltid med mig. Det ljudet är mildare och stör inte Thomas heller.

Och oerhört prisvärt. Skrattande

>>>Malum domesticum<<<

Upp till toppen
Annons: