Annons:
Etikettallmänt
Läst 2898 ggr
TjockaBerta
2012-08-17 10:42

Dyster pudel i tratt

Sällan har jag sett något så sorgsligt som Thomas i tratt. Han snyftade sig genom kvällen igår. Fast han fick ligga på min mage i soffan gnydde han. Satte jag honom på golvet satt han stel som en pinne och stirrade på mig.

Idag har det varit ynkligt att gå upp för trappan. Allt är så ledsamt.

Nåja det går åt rätt håll i alla fall. Han äter och vi har promenerat och nu kan han till och med ligga ner med tratten runt halsen.

Han är en känslig liten själ.

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
Amandla
2012-08-17 13:15
#1

Stackars, stackars liten Thomas! Han har Albins fulla sympati, hälsar han. Som tur är så går de där tio dagarna (eller vad ni nu fick för order) ganska snabbt ändå. Rätt som det är så är det full fart framåt igen! Glad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2012-08-17 13:30
#2

Haha tratt är rena monstret jag kör med mjuk krage på mina då jag tycker trattar kan vara lie ivägen. Jag hoppas att han läker fint och allt går bra, tror det är bara gott för han att bli av med kulorna Flört Enja o Donna hälsar med små pudelpussar för ge han lite  sympati  Glad

TjockaBerta
2012-08-17 13:55
#3

Jag fick en idé! Kan man inte använda tikskydd på dem istället? Då kommer de ju inte åt att slicka. Det är ju den ändan på hunden som ska skyddas och inte huvudet.

Vi fick en tratt som var så stor så han knappt orkade lyfta huvudet. Han såg ut som Ior ungefär men som tur var hade jag en annan tratt hemma och den är mindre och smidigare. Han kan komma åt om han anstränger sig men har jag koll på honom säger jag ifrån och då låter han bli.

Thomas blir glad för alla hälsningar och säger att han tror att det kommer att gå fortare än 10 dagar.

Smärtstillande hade vi hemma för det får den äldre hunden mot sina smärtor i kroppen så nu får de var sin dos på morgonen.

#2

Jag det kan ju lugna ner lite och om inte annat slipper han hormonstormar nu i "slyngelåldern".

>>>Malum domesticum<<<

Amandla
2012-08-17 14:22
#4

Tikskyddet sitter ju inte åt särskilt, det borde vara plättlätt för honom att lyckas komma åt såret ändå. Vet de som använder en babybody istället för tratt! Fick han inget smärtstillande på recept?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
TjockaBerta
2012-08-17 14:39
#5

#4

Är inte så insatt i tikskydd men något annat som sitter åt borde någon uppfinna. Flört

Nej han fick inget recept för vi hade ju redan åt den äldre hunden. Det är samma veterinär till båda och hon hade full koll, så det var smart.

Jag har nog ringt 8 veterinärer och talat med dem och en del var helt ointresserade och okunniga tom. Men här lät de så trevliga och informerade väldigt noga och bra. Så då bestämde jag mig för att ta dig båda hundarna och det känns jättebra.

När jag steg över tröskeln igår tittade veterinären upp och frågade hur den äldre hunden mådde. Och då var det ju ändå Thomas vi var där med. Full koll.

Det är ca 40 minuter dit med bil men det är det värt.

>>>Malum domesticum<<<

Amandla
2012-08-17 14:49
#6

Så ska veterinärer vara! Jag har inte valt den närmaste kliniken utan den som ligger lite längre bort, men det handlar inte om så många minuters bilresa. Det är så skönt när de vet vem man är och vilka ens hundar är.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
TjockaBerta
2012-08-18 14:19
#7

Bild

DSC_0199.JPG (513×288)

>>>Malum domesticum<<<

Upp till toppen
Annons: