Annons:
Etikettfoder
Läst 2429 ggr
TjockaBerta
8/7/12, 1:25 PM

Matglad pudel

Det är väl inte så vanligt vad jag fått höra men det finns ju tydligen.

Nu äter båda mina Orijen original. Thomas fick faktiskt det nästan på en gång vid tre månaders ålder. De har fått 1,5 dl två gånger om dagen. Alltså 3 dl per hund.

Den äldre hunden har långsamt ökat i vikt för han har ont och rör sig inte lika gärna längre. Hans portioner har minskat i flera etapper. Sen började Thomas se rund ut. Vart tog midjan vägen? Han har nog vuxit färdigt nu.

Nu har jag dragit ner på maten för båda så nu äter de 2,5 dl knappt delat på två måltider. Det börjar se lite tunnt ut i matskålarna tycker jag.

Idag vägde jag Thomas för första gången. Jag vägde aldrig mina barn heller eller brydde mig om viktkurvorna på BVC men alla har överlevt Skrattande

Han väger 5,5 kg. Han är alltså en dvärgpudel på 8 månader så det är ju inte för lite i alla fall.

Även om matmängden är jätteliten, tycker jag, så måste de väl bli mätta om de faktiskt är runda och ökar i vikt. Orijen är ju ett väldigt energitätt foder. Jag vill inte byta det pga den äldre hundens kycklingallergi och för att hans tidigare förhöjda njurvärden var helt normala efter ett år med det fodret.

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
Amandla
8/7/12, 1:40 PM
#1

Man måste prova sig fram, så är det bara. Pixie är hälften så stor som Albin men äter dubbelt så mycket. Sant! Hon har hög ämnesomsättning och han har låg, den blev ju inte bättre av kastreringen precis. Jag har just börjat tillsätta riven morot eller vitkål i hans portion, för det ser så ynkligt lite ut. Han är nöjd och glad Tungan ute


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
8/7/12, 8:50 PM
#2

Jag ger orijen med till mina och jag tycker det låter lite mycket mat dina får. Nu är dina hundar större det tåls ju nämna Flört  Jag ger Donna mer eller mindre fri tillgång på torrfoder pga hon är inte tjock tvärtom väldigt smäcker jag önskar hon går upp 200g iaf det skulle göra susen. Men jag ger henne 2dl och sen lite färskfoder som smakförstärkare hon äter inte upp 2dl per dag kastar någ 1/2 dl iaf.  Enja som är större o lättare att bli rund för 1.5 dl foder per dag och även hon får färskfoder som smakförstärkare. Mitt på dagen får de lite råkost ofta kyckling eller nöt och den är inte nämnvärt stor del. men kan ge annat så de håller sig lite mättare som 1 säger morot är bra o vitkål men man kan oxå ge grötris eller mycket välkokt ris.

Kom på en sak ts dina hundar gillar väl grönt med du kan blanda i lite grönsaker oxå som du kokar lite lätt.

Upp till toppen
Annons: