Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2178 ggr
Wisby9211
8/2/12, 3:27 PM

OT - Min Framtid

Detta är en liten annorlunda fråga för att ställa här inne men jag måste få svar:

Jag måste bestämma mig för vad jag vill jobba med och står mellan två val. Antingen ska jag följa mitt hjärta och mina intressen och jobba med djur (djur-hästskotare) eller så ska jag följa hjärnan, ekonomin och jobb möjligheter och jobba som ekonom.

Vad valde ni, hjärta eller hjärna? Ångrar ni er? Vad har ni för råd till mig?

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Annons:
Amandla
8/2/12, 5:57 PM
#1

Man kan ju ha ett jobb där man tjänar bra med pengar och så fyller man sin fritid med det man brinner för Flört


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
TjockaBerta
8/2/12, 6:16 PM
#2

Exakt. Jag instämmer med föregående talare :-) Som det är nu med allt så är ett bra jobb guld värt.

>>>Malum domesticum<<<

Wisby9211
8/2/12, 7:35 PM
#3

Jo har funderat och tror det blir bättre, Jag kan ju tävla med hästarna fast jag inte jobbar med hästar!

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

[Forest]
8/2/12, 10:31 PM
#4

Jag valde först med hjärtat. Jag arbetade med in/till ridning och inkörning. Det var inte något jobb man tjänar massor pengar men visst hade jag haft eget stall och startat eget så hade jag lätt haft det vid sidan om då med 2 hästar per gång under viss tid för. Nu arbetar inte jag på något guldställe på pengarfrånten men jag ser mer att man ska trivas med sina arbetskolegor det gör jag nu och de är för mig mycket viktigt. Skulle du behöva plugga mer  Madde? Jag tycker att Anna gav bra tips där att jobba och ha djuren på fritiden. Men om du funderar på plugga även på den frånten så hade jag satsat på den sidan som kanske ger lite mer "lön" iaf. Blan vetrinär assistent/vetrinär, utbilat mig mer inom hästar o deras hälsa kanske akupunktur som även funkar att ha på sidan om + hemmaplan i eget stall.

Wisby9211
8/3/12, 12:02 PM
#5

Tror jag hoppar in på ekonomi, för jag tror att jag kan tröttna om jag jobbar och har egna hästar även om jag älskar hästar över hela mitt hjärta, men nån gång kommer jag få barn och då har jag kanske inte tid med hästarna och måste ha ett annat jobb.

och inom ekonomin så har jag redan en fördel då jag redan läst manuell bokföring och man har en bra lön i det jobbet så att jag skulle kunna klara av att ha hästar och kunna leva samtidigt :P

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

[Forest]
8/3/12, 12:13 PM
#6

5 Du bor ju på en stor möjlighet nu med att ha häst o du kan oxå ta in hästar för inhyrning o slippa skaffa kompis då de kommer finnas kompisar till hästen då :)

Annons:
Amandla
8/3/12, 1:01 PM
#7

Klokt Madde! Skulle du ändra dig senare och satsa mer på djuren kan du ju ta på dig bokföringen åt någon egenföretagare eller liknande som extraknäck.

Sen är det säkert lättare att gå ner i arbetstid pga barn om du har ett "vanligt" jobb. Pengar är inte allt, men tro mig, de underlättar kraftigt!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Wisby9211
8/3/12, 2:33 PM
#8

Jo jag har ju stor fördel här på gården! Nu har vi bestämmt oss för att inte köpa gården i framtiden då det är extremt mycket jobb men tills dess!

Pengar underlättar väldigt mycket, har du pengar på ett konto behöver man inte oroa sig för att inte ha mat på bordet eller kunna ge sitt barn det den förtjänar!

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Upp till toppen
Annons: