Annons:
Etiketterdagens-trådgratulationerhälsningarpresentationer
Läst 3605 ggr
Wisby9211
2012-07-27 12:02

För varmt!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Disco tycker det är för varmt idag, det är 27 grader i solen!!

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Annons:
[Forest]
2012-07-27 12:16
#1

Så sött, här kör jag med med parasoll men mina hundar är larviga o tror att parasollet är farligt. Så jag köpte ett "litet" standtält som jag satte upp här hemma, efter jag legat där så inser dom att det är skönt med skuggan. Så himmla litet var det dok inte som ett halft 2 manna tält min man som är 184 lång låg raklång i den Flört Men denna hänger med till när vi åker till hundbadet Flört

fidojunior
2012-07-27 15:40
#2

Det tycker Fido och Junior också, vet inte hur varmt det är här men det blåser kalla vindar. Båda två vill skynda sig till skugga där de saktar ner farten haha. Junior tyckte att det var så varmt att han lade sig ner och ville vila.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Kitten86
2012-07-27 21:44
#3

Tryckande hetta de senaste dagarna. Man vet säkert att det kommer bli varmt när båda hundarna flåsar redan kl 8 på morgonen…..

Jag har inhägnad tomt, så hundarna får gå in och ut som de vill. Min sheltie hittar man oftast i skuggan under äppelträdet eller i hallen. Fläcktar lite mer på båda ställena och så skuggan svalkar såklart. Pudel ligger hellre under takfläkten i vardagsrummet när det är varmt Cool

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

[Forest]
2012-07-27 21:50
#4

Jag går oxå ut tidigare nu när det är varmt de vill ofta inte vistas ute men vi tog bilen igår till skogen för plocka svamp vovvarna var glada att hänga på den utflykten. Men här tar vi morgonpromenad senast halv 8 och sen väntar jag till efter 9 med den långa promenader det är ljust länge :) Värsta är att man börjar jobba igen på måndag (tog en vecka ledigt) och hundarna är morgontrötta här så gå promenad vid 5.30 är ingen ide :-/

Wisby9211
2012-07-29 10:51
#5

Vi har också inhägnad tomt men just nu är grinden trasig så disco smiter ibland men vi ska laga den så att han får vara ute hur han vill :)

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Kitten86
2012-07-29 17:39
#6

Blir också förbannad på vettlösa ägare som låter sina hundar sitta i bilen när det är så tryckande varmt ute. Även när det är varmt och molnigt.

VI tycker att det är varmt att vara ute, men hunden lämnar vi i en stängd bil utan att tänka oss om mer än en gång!! Fattar inte Förvånad

Fick senast för två dagar sen ringa till polisen för att få tag på vem ägaren var som hade lämnat sin hund i sin helt igenbommade husvagn mitt på en öppen, solig, parkering vid mitt jobb. Flera besökare påpekade att det satt en hund instängd. Jag gick dit för att kolla läget och kunde inte se hunden pga att alla rullgardiner etc var nerdragna, men jag kunde höra hunden skälla lite lojt, ett par skall åt gången. Efter en del telefonsamtal med polisen, och en del letande på internet fick jag tag i numret till ägare och ringer för att påpeka att de bör gå och kolla till sin hund…. Till svar får jag "ja, vi lämnade ju honom nyss och vi har tänkt att kolla till honom under dagen"…!! Fattar inte…. Vadå "lämnat nyss" när jag säkerligen hållit på i en halvtimme att få tag på ägaren samt att flera gäster kommit och påpekat att de hört det skälla där, instängd, och tyckt att så gör man inte…

Vissa ska bara inte ha hund!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Annons:
Amandla
2012-07-30 14:43
#7

Här har det bara varit varmt något dygn, sen har det mulnat på och blivit svalt igen. Ingen risk för värmeslag, kan jag säga Tungan ute


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
TjockaBerta
2012-07-30 16:05
#8

Så här knäppa är mina hundar. Det var så varmt att jag inte kunde ligga direkt på dynan utan måste ha en handduk över. Sen reste jag mig för att hämta lite vatten i köket och när jag kom ut hade vovvarna tagit över solandet.

De vägrar att hålla sig i skuggan eller vara innomhus i svalkan när det är så hett. Jag begriper inte.

DSC_0189.JPG (841×473)

>>>Malum domesticum<<<

Amandla
2012-07-30 16:06
#9

De känner själva vad de mår bra av, så länge de har möjlighet att gå in i skuggan eller in så kan du lita på det Glad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Kitten86
2012-08-03 21:55
#10

#8 Så där brukar det kunna se ut här med :) Gärna även medans jag ligger på dynan så puffar han på mig för att skapa plats… Skulle kunna bli en jättensygg bränna med en pudel liggandes på ena benet (som huvudkudde)…

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Upp till toppen
Annons: