Annons:
Etikettallmänt
Läst 6601 ggr
TjockaBerta
2012-07-19 16:00

Hundöarna vid Drottningholm

Idag kom vi äntligen iväg till dessa omtalade hundöar. Jag har hört mycket gott om dem. Alla hundar går lösa, hälsar på varann och ingen slåss. Sen har jag också läst om hur många hundar skadats av stora hundar som sprungit runt utan ägare inom synhåll eller där hundägaren helt enkelt struntat i vad hunden haft för sig. Vi tyckte att det var rätt obehagligt och vände om nästan på en gång. Jag tror att det passar bäst för stora, ganska tuffa hundar. Nu har Thomas iofs inte haft problem med andra hundar men han är ju en valp fortfarande. Den andra hunden däremot är rädd för stora hundar och väldigt osäker och han ska nog inte vara på ett ställe där det finns risk för att han skadas. Han är gammal dessutom.

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
fidojunior
2012-07-19 16:13
#1

Har inte varit där men på bilder som jag har sett så verkar det mest vara stora hundar där. Mina har lite svårt för större hundar så har inte vågat åka dit, tror inte att jag vill åka dit heller haha. Men bra att veta det du skriver, känns som sagt inte som ett bra ställe för mina heller.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

[Forest]
2012-07-19 19:39
#2

Låter lite som bra träning iaf. Mina hundar har oxå lite svårt med större hundar vi har flera stora hundkompisar åt dom o det är inga problem då de vet hur dessa leker (på deras vis utan att hoppa över eller göra så våra tummlas runt, jaga leken är det mina gillar bäst). Vi går oxå på en del hundpromenader med större hundar det är ibland i träningsyfte men oftast är det bara roligt att träffas flera hundpersoner o gå ihop :) Men dessa leker inte mina hundar med då jag sagt ifrån detta de är för berdusa o jag vill inte riskera att de skadar sig.

MiracleWithPaws
2012-07-19 21:02
#3

Jag har aldrig varit där men har funderat på att åka dit någn gång! Men jag föredrar nog ändå SPKs pudelpromenader, i synnerhet de i Täby som hålls en gång i månaden. Mycket trevligt tycker jag. :)

TjockaBerta
2012-07-26 12:00
#4

#3

Jag läste nyss om pudelpromenader på just Hundöarna. Är det det du menar?

Det låter bra men då är ju ändå de stora raserna där eller bildar pudlarna omgående en flock så de håller ihop mot de andra?

Min gamla osäkra hund fungerar mycket bättre ihop med en flock än om vi går för oss själva. I flock bryr han sig inte så mycket om andra hundar än att han springer fram för att hälsa.

>>>Malum domesticum<<<

MiracleWithPaws
2012-07-27 14:42
#5

#4: Näe, de pudelpromenaderna jag menar är på Rösjöängarna (det är Täby/Roslagssektionen som håller i dem: http://www.svenskapudelklubben.se/contribute/roslagsektionen/index.htm). På de är det mest dvärg och mellisar men även några stora brukar vara med och säkert toyar också. Nästa promenad är nu på söndag, jag tänkte åka dit med Duva för det var ett tag sen jag var med senast. :) På dessa promenader går de flesta lösa (men självklart kan man ha sin hund kopplad om man vill det). På pudelpromenaderna i Gubbängen som också är varje månad är hundarna kopplade.

Men det låter ju kul med pudelpromenader på Hundöarna! Var läste du om det?

TjockaBerta
2012-07-27 21:36
#6

#5 Ja du skrev om dem tidigare minns jag nu. Det låter jättetrevligt och jag kommer gärna någon gång men det passar inte på söndag.

Den andra annonsen såg jag på vovve.net

Jag har kopierat texten och klistrar in den här

Pudelpromenader

Välkommen på Pudelpromenad den 4 augusti klockan 11.00. Sedan kommer det att vara sista söndagen i månaden. 26/8 30 /9 28/10

Mycket bra social träning för din hund.

Vi träffas på Hundön Drottningholm på den stora parkeringsplatsen klockan 11.00

Ta med fikakorg

Vägbeskrivning
Kör mot Drottningholm. När ni passerat slottet sväng då in första vänster på den stora parkeringsplatsen

Här kan hundarna var lösa men man måste ha uppsikt på sin hund

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
MiracleWithPaws
2012-07-28 08:32
#7

Intressant! Vet du vilka det är som håller i promenaden på Hundön? Är det pudelklubben som startat upp det, eller verkar det vara en privatperson?

Anuradhaspudlar
2012-09-02 00:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Hej!

Det är jag som har Pudelpromenader på Hundöarna sista söndagen i månaden under den här hösten. Har haft det två gånger och det har kommit en pudelägare varje gång och det skulle vara trevligt om det kom fler. Men vi har tänkt nu jag och min sambo att vi åker dit vid dessa tillfällen så får vi se om det kommer fler.

Nästa promenad är 30 september 11.00

Titta gärna in på min webbsida http://www.svenskahunduppfodare.se

Här kan man hitta information om allt som ha med hundar att göra

TjockaBerta
2012-09-02 12:14
#9

#8

Upplevde inte ni att det är obehagligt med de stora hundarna som ägarna inte har någon koll på?

Nu krockar datumen med Täby. Då blev det svårare.

Men jag skulle gärna delta på pudelpromenader.

>>>Malum domesticum<<<

Upp till toppen
Annons: