Annons:
Etiketthundsport-träning-tävling
Läst 2324 ggr
wesdi
2012-07-16 20:07

Äntligen sista pinnen och Diesel helt i klass 3!

Tors-lör har vi varit på *Slottshoppet* och tävlat agility.

Agilityklass 2..där vi jagar sista uppflyttningspinnen! Var  en härligt utmanande bana. Som vi faktiskt klarade. När vi kom i mål var vi det andra ekipaget som kommit runt utan hinderfel.

Å vi slutade som 3a av 63 startande. Endast tre ekipage som kom runt utan hinderfel! Därmed knep vi sista pinnen och blev uppflyttade till agilityklass 3 (ok… jag valde att bli uppflyttad så klart).

SkrattandeEtt av mina mål med Diesel storpudel är därmed uppfyllt - att tävla i hoppklass 3 och agilityklass 3!
Vi har en enorm konkurrens i alla snabba vallhundar så… det är fruktansvärt tufft för en storpudel att kunna konkurera med dem… men vi kämpar på. Referenstiderna är snäva…
Bara att träna på!

Har ingen koll på hur många storpudlar som idag tävlar i hokl 3 och agkl 3… men vi var ensamma på Slottshoppet i alla fall, av ca 140 starter i klass 3.

Flört Så visst *sticker vi ut* en hel del. Folk lägger märke till oss fniss….

//Lena

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

Annons:
TjockaBerta
2012-07-16 21:13
#1

Grattis till en väl genomförd tävling och ett bra resultat!

>>>Malum domesticum<<<

Kitten86
2012-07-17 22:50
#2

Guud vad roligt att ni är i klass 3! Kan tänka mig att ni sticker ut bland alla bordecollies bl.a.

Var på agility tävling i Västerås i början på maj och fick där äran att se både kundpudel, afghan och wippet/greyhound på agilityplan och det var en upplevelse. Kul att se att det finns folk som "utmanar" och sticker ut med andra raser än de vanliga.

Själv tävlar jagf i klass 1, i large, med min sheltie men det är ju nästan samma lika. Du och Diesel sticker ju ut i konkurrensen betydligt mer Skrattande

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Kitten86
2012-07-17 22:51
#3

Glömde säga GRATTIS!!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

TjockaBerta
2012-07-18 09:58
#4

Berätta gärna var och när ni tävlar så att man kan komma och titta på er. Jag håller dåligt koll eftersom jag varken tävlar eller ställer ut men jag är bra på att vara publik..

>>>Malum domesticum<<<

ms-mee
2012-07-18 10:18
#5

Grattis! Skrattande

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

[Forest]
2012-07-18 11:13
#6

Grattis Skrattande

Annons:
Amandla
2012-07-18 11:19
#7

Grattis Lena! Glad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Upp till toppen
Annons: