Annons:
Etikettallmänt
Läst 2282 ggr
TjockaBerta
7/14/12, 5:18 PM

Vilken dag!

Idag var vi iväg till en liten ort som hade lite festligheter. Lagom stort för social träning.

Den ena vrålade åt varenda hund den såg och den andra skrek så fort jag gick två meter bort.

Dessutom kräktes han i bilen på vägen dit, flera gånger.

Kön till kolbullarna var två timmar lång (kändes det som iaf) Flört

Nu är vi hemma igen och helt slut efter vår utflykt.

Visst är det härligt, livet på landet.

Men på den positiva sidan är att Thomas inte bryr sig om andra hundar speciellt och skäller aldrig. Däremot är det svårt att hindra andra hundägare från att komma dragandes med sina hundar för att de ska få hälsa.

Samtalade med en Bedlingtonägare om andra cockerpoos i staden och kollade in mattan som sonen var med och vävde 2007.

kan någon pricka in var vi har varit så är det värt ett omnämnande Glad

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
[Forest]
7/14/12, 6:45 PM
#1

Det är bra träning detta för vovvarna, antar att hundarna o du är rätt så trötta efter denna dag :)

TjockaBerta
7/15/12, 4:23 PM
#2

Ja det är för att Thomas framför allt ska vänja sig vid folk och liv och rörelse. Bra att börja i liten skala med tillställningar som inte är så stora.

Gårdagen tog på krafterna så jag har varit nästan helt däckad idag. Känns som om det är dags att gå och lägga sig igen. Jag har sovit flera timmar på dagen redan. Trist när man inte har krafter som räcker längre än så. Gör jag något en dag så går nästa dag bort, ibland två dagar.

Hundarna blir så sprattliga när jag sover och vilar hela dagen. Hoppas det är bättre imorgon med vädret och med orken.

>>>Malum domesticum<<<

TjockaBerta
7/15/12, 4:24 PM
#3

Ja det är för att Thomas framför allt ska vänja sig vid folk och liv och rörelse. Bra att börja i liten skala med tillställningar som inte är så stora.

Gårdagen tog på krafterna så jag har varit nästan helt däckad idag. Känns som om det är dags att gå och lägga sig igen. Jag har sovit flera timmar på dagen redan. Trist när man inte har krafter som räcker längre än så. Gör jag något en dag så går nästa dag bort, ibland två dagar.

Hundarna blir så sprattliga när jag sover och vilar hela dagen. Hoppas det är bättre imorgon med vädret och med orken.

>>>Malum domesticum<<<

TjockaBerta
7/16/12, 9:22 PM
#4

Snacka om att vara trött

>>>Malum domesticum<<<

wesdi
7/17/12, 7:12 AM
#5

Flört Kolbullar.. då tänker jag i första hand på Hälsingland, eftersom jag har mina rötter där.

Men de finns väl lite varstans antar jag….

//Lena

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

TjockaBerta
7/17/12, 5:38 PM
#6

,#5 Ja de här fanns i Västmanland. Det godaste med kolbullarna är nog att man äter dem i röken från milan :-)

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
Upp till toppen
Annons: